Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının İletişim Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 25 - 34, 30.07.2017
https://doi.org/10.30692/sisad.323536

Öz

Bu araştırmanın amacı; beden
eğitimi öğretmen adaylarının iletişim beceri düzeylerini bazı değişkenlere göre
incelemektir. Çalışma, 2016-2017 Eğitim Öğretim yılında Karadeniz Teknik
Üniversitesi ve Gümüşhane Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde
öğrenim gören toplam 344 öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada veri toplama araçları olarak; araştırmacı tarafından hazırlanan
“Kişisel Bilgi Formu” ve Korkut
(1997) tarafından geliştirilen
“İletişim Becerilerini
Değerlendirme Ölçeği” (İBDÖ) kullanılmıştır. Çalışmada tarama modeli
kullanılmıştır.



Verilerin
değerlendirilmesinde istatistiksel yöntem olarak; betimsel istatistikler,
bağımsız gruplar için t-Testi ve Tek Yönlü varyans Analizinden yararlanılmış,
anlamlılık düzeyi 0.05 alınmıştır.
Araştırma
verilerinin analizinde SPSS 21.00 programı kullanılmıştır.
Araştırmanın
sonucunda öğretmen adaylarının iletişim beceri düzeylerinin cinsiyet,
üniversite, yaşadıkları yerleşim yeri spor branşı ile ilgilenme durumu puanları
arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Bulgular literatür
ı
şığında tartışılmış
ve ortaya çıkan sonuçlar do
ğrultusunda
öneriler geli
ştirilmiştir.

Kaynakça

  • Acar, V. (2009). “Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri”. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi. Burdur. Argon, T., ve Kösterelioğlu, M. A. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Üniversite Yaşam Kalitesi Ve Fakülte Kültürune İlişkin Algıları. Electronic Journal of Social Sciences, 8(30). Avşar, Z. (2004). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin sosyal beceri düzeylerinin Belirlenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XVII (2), 111-130 Aydın, E. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirmeleri İle Sosyal Uyum Ve İletişim Becerileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Trabzon. Bayram, L. (2013). Düzenli Spor Yapmanın Islahevlerindeki Çocuk ve Gençlerin Sosyal Uyum Ve İletişim Becerileri Üzerindeki Etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi. Samsun. Burka, J. B. and Yuen, L. M. (2008). Procrastination: Why you do it, what to do about it now. Cambridge, MA: Da Capo Press. Ceyhun, S., & Malkoç, N. (2015). Communication Skills Levels of Karabük University School of Physical Education and Sports Students. ınternational journal of Social sciences and education research.1 (4), 1570-1580. Çetinkaya, Z. (2011). Türkçe öğretmen adaylarının eleştirel düşünmeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 93-108. Çevik, D. B. (2011). Müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 1-13. Çiftçi, S. ve Taşkaya, S. M. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öz Yeterlik ve İletişim Becerileri Arasındaki İlişki. IX. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. Fırat Üniversitesi, Elazığ. Çuhadar, C., Özgür, H., Akgün, F., & Gündüz, Ş. (2014). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri ve İletişimci Biçimleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1). Çuhadar, C., Özgür, H., Akgün, F., ve Gündüz, Ş. (2014). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri ve İletişimci Biçimleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1). Dölek, K. A. (2015). Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı. Erzurum. Erhan, E. S. ve Tamer K. (2009). Doğu Anadolu Bölgesi İlköğretim Ve Ortaöğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersi İçin Gereken Tesis Araç-Gereç Durumları İle Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumları Arasındaki İlişkiler. Atatürk üniversitesi beden eğitimi ve spor bilimleri dergisi 11 (3) : 57-66 Erigüç, G., ve Eriş H., (2013). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri: Harran Üniversitesi Örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 46(46). Ersanlı, K.ve Balcı, S. (1998). İletişim becerileri envanterinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk PDR (Psikolojik Danışma ve Rehberlik) Dergisi. Eylül, 10; 7-12. Gaskar, S., Özyazıcıoğlu, N. (2014). Anadolu Sağlık Meslek Lisesi Öğrencilerinin İletişim Becerileri. Güncel Pediatri, 1(12), 20-25. Gülbahçe, Ö. (2010). KK Eğitim Fakültesi öğrencilerinin iletişim becerilerinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(2), 12-22. Karadağ, D. (2013). Yüzme Antrenörlerinin Bir Liderlik Özelliği Olan İletişim Becerilerinin Yüzücülerin Motivasyonları Üzerindeki Etkisi. Marmara Üniversitesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul. Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. (15. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Karataş, İ. (2015). Adolesan Bireylerin İletişim Becerilerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Beden Eğitimi Ve Spor Anabilim Dalı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Konya. Kılıç, H. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İletişim Becerilerinin Belirlenmesi ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Elâzığ. Korkut, F. İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 1996, Cilt:2(7), 18-23 Korkut, F. Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri. Anadolu Üniversitesi, 208-218, Eskişehir, 1997 Küçük, D. P. (2012). Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı Öğrencilerinin İletişim ve Problem Çözme Becerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1)33-54. Küçük, V., & Koç, H. (2015). Psiko-Sosyal Gelişim Süreci İçerisinde İnsan Ve Spor İlişkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.9(9). Mutlu, O. T., Şentürk, H. E., ve Zorba, E. (2014). Üniversite Öğrencisi Tenisçilerde Empatik Eğilim ve İletişim Becerisi. International Journal of Science Culture and Sport, SI(1): 129-137. Özerbaş, M. A, Bulut M, Usta E, (2007). Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 123–135. Özşaker, M. (2013). Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri Ve Benlik Saygılarının Değerlendirilmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE), 2(3). Pehlivan, K. B, (2005). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisi Algıları Üzerine Bir Çalışma, İlköğretim Online, 4 (2), 17–23. Taşmektepligil, Y. Yılmaz Ç. İmamoğlu O. Kılcıgil E. (2006). İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Ders Hedeflerinin Gerçekleşme Düzeyi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, IV (4) 139-147 Tepeköylü, Ö. (2007). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (Besyo) Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Manisa. Tozoglu, E, Bayraktar G, (2014). Effects Of Sports On Communication Skills: A Research On Teachercandidates. Research on Humanities and Social Sciences, 4(2), 68-74 Ulukan, H. (2012). İletişim Becerilerinin Takım ve Bireysel Sporculara Olan Etkisi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Karaman. Yanık, M. (2015). Spor Türü Ve Diğer Bazı Değişkenlerin Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeylerine Etkisi. International Journal of Human Sciences, 12(2), 1366-1376
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm SPOR BİLİMLERİ
Yazarlar

Elif Aydın Bu kişi benim

Akın Çelik Bu kişi benim

Mustafa Baş

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2017
Gönderilme Tarihi 24 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aydın, E., Çelik, A., & Baş, M. (2017). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının İletişim Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(1), 25-34. https://doi.org/10.30692/sisad.323536
AMA Aydın E, Çelik A, Baş M. Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının İletişim Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. SSAD. Temmuz 2017;1(1):25-34. doi:10.30692/sisad.323536
Chicago Aydın, Elif, Akın Çelik, ve Mustafa Baş. “Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının İletişim Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 1, sy. 1 (Temmuz 2017): 25-34. https://doi.org/10.30692/sisad.323536.
EndNote Aydın E, Çelik A, Baş M (01 Temmuz 2017) Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının İletişim Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 1 1 25–34.
IEEE E. Aydın, A. Çelik, ve M. Baş, “Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının İletişim Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”, SSAD, c. 1, sy. 1, ss. 25–34, 2017, doi: 10.30692/sisad.323536.
ISNAD Aydın, Elif vd. “Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının İletişim Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 1/1 (Temmuz 2017), 25-34. https://doi.org/10.30692/sisad.323536.
JAMA Aydın E, Çelik A, Baş M. Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının İletişim Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. SSAD. 2017;1:25–34.
MLA Aydın, Elif vd. “Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının İletişim Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 1, sy. 1, 2017, ss. 25-34, doi:10.30692/sisad.323536.
Vancouver Aydın E, Çelik A, Baş M. Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının İletişim Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. SSAD. 2017;1(1):25-34.

22785  15895    15433     15434     15435     17587    18452        18278      18279         18453        19048