Özet
Günümüzün
ilerleyen ve gelişen çağında kitle iletişim araçları oldukça hızlı bir şekilde gelişimini
sürdürmektedir. Bu hızlı ilerlemede günümüz iletişim araçlarının modanın
yayılmasına ve moda olgusunun görünürlüğünün artırılmasına olan katkısı her
geçen gün artmaktadır. Genç kitlelerine hitap eden modanın tanımı sosyolojik kuramlara
dayanan temellerle ifade edilmiştir. Değişime öncü olan, kendini yenileme
özelliği bulunan moda olgusunun, günümüz şartlarında yaygınlaşmasına hizmet
eden sosyal medya ile hangi kuramlar ekseninde ilerlemiş olduğu sorusuna, bu
araştırma ile cevap aranmıştır. Bu çalışma; moda kuramlarının açıkladığı
değişimin bir öncüsü olma niteliğinin, kitle iletişim mecralarından en etkini
olan sosyal medya iletişimi içinde değerlendirilerek, sınanmasını temel
almaktadır. Amacı moda kuramlarının günümüz şartlarında da ne derece
geçerliliğinin olduğunu ortaya koymaya yöneliktir.
Araştırma;
betimsel yöntem olup literatürde yapılan araştırmalar ile; Simmel ve
Veblen tarafından öne sürülen moda
kuramları ekseninde günümüzdeki yansıması değerlendirecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | SANAT TASARIM |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 8 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |