Tanımı
gereği portre fotoğrafları sadece insan yüzlerini değil, aynı zamanda da bireylerin kimliklerini
vurgulamak için kullanılır. Kimliğin devamlılığını gösteren portreler belirli
birtakım insanlara dair belirtiler gösterir. Buradan yola çıkarak insana ait
kimliği görünür kılma işlevini yerine getiren portreler, kimliği nesnel olarak
somutlaştırmaktadır. Portreler, sanatın farklı alanlarında kullanılan ve eski
çağlardan günümüze kadar yapılagelen ürünlerdir. Özellikle resim sanatı
içerisinde ayrı bir yeri bulunan portreler, fotoğrafın icadıyla birlikte
fotoğraf sanatının en önemli konularından biri haline gelmiştir. Portrelerin
temsil ettiği biçimler, genelde insanın görsel olarak canlandırılmasıdır. Brezilyalı
sanatçı Vik Muniz, bu görsel temsili sıradan nesneler çikolata, reçel, toz
şeker ve çöp kullanarak ortaya çıkarmaktadır. Sanatçı, dünyanın en büyük
çöplüğünden birinde (Brezilya, Rio de Janerio) çalışan ve geri dönüşümlü
malzemeleri toplayan işçileri temsil eden fotoğraflar çekmiş ve bu fotoğrafları
da çöplükte bulunan bu geri dönüşüm malzemeleri kullanarak yeniden
fotoğraflamıştır. Çalışma kapsamında sanatçının “Çöp Resimleri” serisinde yer
alan fotoğrafların, portre ve görsel temsil açısından canlandırılması üzerinde
durulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | SANAT TASARIM |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |