Son yıllarda, teknoloji destekli ileri analitik
yöntemler aracılığıyla Büyük Veri havuzundan elde edilen müşteri verilerinin
işletmenin yararına olacak şekilde değerlendirilmesi ve müşteri memnuniyeti
yaratacak sonuçlara dönüştürülmesi için işletmelerin bünyesinde yeni birimler
oluşturulmaya başlamıştır.
İşletmelerin, müşteri merkezli pazarlama
stratejileri doğrultusunda farklı iş amaçları için analizler gerçekleştiren
Büyük Veri analiz birimleri, pazarlamanın müşteri ile iletişimi ön plana
çıkartan uygulamalarından biri olan Müşteri İlişkileri Yönetimi ile aynı amaca hizmet etmekte ve
işbirliği içerisinde hareket etmektedir.
Bu çalışmada, Türkiye’de faaliyet gösteren
büyük ölçekli özel bir bankanın Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) ve Büyük Veri
(Big Data) analiz birimlerinin yöneticileri ile derinlemesine görüşmeler
yapılmıştır. Veriler, Nitel Araştırma Yöntemlerinden biri olan Grounded Theory yöntemi
ile desenlenmiş ve Nvivo 12 nitel
veri analizi programı
aracılığıyla analiz edilmiştir. Temalar ve kavramlar arasındaki
ilişkilendirmeler, pazarlama iletişimi ekseninde yapılmış olup, iki birim
arasındaki ilişki ve işbirliğinin boyutları açıklanmaya çalışılmıştır.
Tümevarımsal yaklaşımla yapılan veri analizi
sonucunda, işletmelerde Büyük Veri ve Müşteri İlişkileri Yönetimi işbirliğinin
bir pazarlama stratejisi olarak benimsenmesinin, işletmenin karlılık ve müşteri
sadakati/memnuniyeti hedeflerine olumlu katkılar sağlayacağı sonucuna
ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İKTİSAT-İŞLETME-FİNANS-PAZARLAMA-ULUSLARARASI İLŞ. |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |