Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GERMEN ORMAN İNANÇLARININ ALMAN MİLLÎ KİMLİĞİNE YANSIMALARI

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 3, 631 - 649, 24.11.2021
https://doi.org/10.30692/sisad.985963

Öz

İnsan yaşadığı coğrafyaya benzer. Coğrafya insanın yaşamını, düşüncelerini ve inançlarını şekillendirir. Germenler de yaşadıkları coğrafyadan etkilenmiştir. Ormanlarla kaplı bu coğrafya, onların yaşamını, düşüncelerini ve inançlarını şekillendirmiştir. Coğrafya, Germenleri bir taraftan savaşçı ve özgürlükçü karaktere büründürürken diğer taraftan onların inançlarını ormanlarla ilişkilendirmiştir. Romalılarla mücadelelerinde ormanlar, Germenlerin manevî güç aldıkları ve kendilerini korudukları bir sığınak olmuştur. Germenlerin soyundan gelen Almanlar da atalarının bu özelliklerini devam ettirmiştir. Onlar da Roma’nın mirasçılarıyla olan mücadelelerinde atalarının orman inançlarına başvurmuş ve ormanlardan ilham alarak millî kimliğini oluşturmuştur. Arminius ile başlayan süreç, Martin Luther ile devam etmiş, 19. ve 20. yüzyılda zirve noktasına ulaşmıştır. Bu çalışmada Germen orman inançlarının Almanların millî kimliğine yansımaları kronolojik bir sıra takip edilerek incelenmiştir. Çalışma üç bölüme ayrılmıştır. Birinci bölümde Germen dini hakkındaki kaynaklar, ikinci bölümde Germen dini, üçüncü bölümde ise orman inançlarının Alman millî kimliğine yansımaları ifade edilmiştir. Sonuç olarak orman inançlarının zafer ve özgürlük bağlamında Alman millî kimliğine yansıdığı düşüncesine ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aytaç, G. (2012). Yeniçağ Alman Edebiyatı. Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Benario, H. W. (2004). Arminius into Hermann: History into Legend. Greece & Rome, 51(1), 83-94.
  • Beutin, W., Ehlert, K., Emmerich, W., Hoffacker, H., Lutz, B., Meid, V. ve Stephan, I. A History of German Literature: From the beginnings to the present day. C. Krojzl (Çev.). New York : Routledge.
  • Buchholz, P. (1968). Perspectives for Historical Research in Germanic Religion. History of Religions, 8(2), 111-138.
  • Caesar, G. I. (2019). Notlar: Galya Savaşı Üzerine. Samet Özgüler (Çev.). Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Coy, J. P. (2011). A Brief History of Germany. New York: Facts On File.
  • Cusack, C. M. (2011). The Sacred Tree: Ancient and Medieval Manifestations. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.
  • Daly, K. N. ve Rengel, M. (2010). Norse Mythology A to Z. New York: Chelsea House Publisher.
  • Davidson, H. R. E. (1969). Scandinavian Mythology. London: The Hamlyn Publishing Group Limited.
  • Doniger, W. (Ed.). (2006). Britannica Encyclopedia of World Religions. Chicago: Encyclopædia Britannica, Inc.
  • Dowden, K. (2002). European Paganism: The Realities of Cult from Antiquity to the Middle Ages. New York: Routledge.
  • Dunn, M. (2013). Belief and Religion in Barbarian Europe c. 350-700. London: Bloomsbury Publishing.
  • Finney, G. (2000). Revolution, Resignation, Realism (1830-1890). O’Kelley, W. H. (Ed.), The Cambridge History of German Literature içinde (s. 272-326). New York: Cambridge University Press.
  • Gilman, D. C., Peck, H. T., ve Colby, F. M. (Ed.). (1903), The New International Encyclopædia içinde (c. 13, s. 287-288). Dodd, Mead and Company.
  • Gundarsson, K. (1993). Teutonic Religion. St. Paul, MN: Llewellyn Publications.
  • Hacken, R. (2008). Into the Imagined Forest: A 2000-Year Retrospective of the German Woods. Birmingham: Birmingham Young University Faculty Publications.
  • Hawes, J. (2017). Kısa Almanya Tarihi. Y. Alogan (Çev.). İstanbul: Say Yayınları.
  • Hayman, R. (2003). Trees: Woodlands and Western Civilization. London: Hambledon and London.
  • Hinds, K. (2010). Early Germans (Barbarians!). New York: Cavendish Square Publishing.
  • Imort, M. (2005). A Sylvan People: Wilhelmine Forestry and the Forest as a Symbol of Germandom. T. Lekan and T. Zeller (Ed.) Germany’s Nature: Cultural Landscapes and Environmental History içinde (s. 55-80). New Jersey: Rudger University Press.
  • Jones, P. and Pennick, N. (1995). A History of Pagan Europe. New York: Routledge.
  • Kaya, M. (2020). Protestan Reformunun Almanya’da Ortaya Çıkış Süreci. Anasay, (11), 171-188.
  • Keleş, N (2010). Nibelunglar Destanı, Tarih, Kültür ve Edebiyat Analizi. Erzurum: Bozkır Yayınevi.
  • Krebs, C. B. (2016). A Nation Finds its People: Friedrich Kohlrausch, New Readers and Readings of Tacitus’ Germania and the Rise of a Popular German Nationalism. T. Fögen ve R. Warren (Ed.), Graeco-Roman Antiquity and the Idea of Nationalism in the 19th Century içinde (s. 199-218). De Gruyter.
  • Krebs, C. B. (2021). Dünyanın En Tehlikeli Kitabı: Roma İmparatorluğu’ndan Nazi Almanya’sına Tacitus’un Germania’sı. İstanbul: Runik Kitap.
  • Kunz, W. (2016). Species Conservation in Managed Habitats: The Myth of a Pristine Nature. R. Shankland (Çev.). Weinheim: Wiley-Blackwell.
  • Lecouteux, C. (2016). Encyclopedia of Norse and Germanic Folklore, Mythology, and Magic. J. E. Graham (Çev.). Vermont: Inner Traditions.
  • Lee, R. G. ve Wilke, S. (2005). Forest as Volk: Ewiger Wald and the Religion of Nature in the Third Reich. Journal of Social and Ecological Boundaries, 1(1), 21-46.
  • Leeming, D. (2005). The Oxford Companion to World Mythology. New York: Oxford University Press.
  • Litchfield, M. E. (2019). Dokuz Diyar: İskandinav Mitolojisinden Hikâyeler. A. Eliuz (Çev.). İstanbul: Maya Kitap.
  • Llobera, J. R. (2017). Modernliğin Tanrısı: Batı Avrupa’da Milliyetçiliğin Gelişimi. Ankara: Phoenix Yayınevi.
  • Mahoney, D. F. (2004). Introduction. D. F. Mahoney (Ed.), The Literature of German Romanticism içinde (c.8, s. 1-24). U.K.: Camden House.
  • McConnell, W. (2000). Das Nibelungenlied ca. 1200. M. Konzet (Ed.) Encyclopedia of German Literature içinde (s. 758-759). New York: Fitzroy Dearborn Publishers.
  • Modzelewski, K. (2011). Barbarların Avrupa’sı: Roma’nın Mirasçıları Karşısında Germenler ve Slavlar. N. Demirtaş (Çev.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Mosse, G. L. (2020). Toward the final solution: A History of European racism. Wisconsin: University of Wisconsin Press.
  • Munch, P. A. (2020). İskandinav Mitolojisi: Tanrılar ve Kahramanların Efsaneleri. İstanbul: Maya Kitap.
  • Page, R. I. (2020). İskandinav Mitleri. İ. Yılmaz (Çev.). Ankara: Phoneix Yayınevi.
  • Philpot, M. J. (1897). The Sacred Tree or The Tree in Religion and Myth. New York: Macmillan Company.
  • Price, A. H. (1965). The Germanic Forest Taboo and Economic Growth. Vierteljahrschrift für Sozial-und Wirtschaftsgeschichte, 52(H. 3), 368-378.
  • Rosenberg, D. (2003). Dünya Mitolojisi: Büyük Destan ve Söylenceler Antolojisi. K. Akten, E. Cengiz, A. U. Cüce, K. Emiroğlu, T. Kenanoğlu, T. Kocayiğit, E. Kuzhan ve B. Odabaşı (Çev.). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Sevim, A. (2008). Halk Milliyetçiliğinin Öncüsü Herder. İstanbul: Bilge Kültür Sanat.
  • Spiro, J. (2009). Defending the Master Race : Conservation, Eugenics, and the Legacy of Madison Grant. United States of America: University Press of New England.
  • Strabo. (1903). The Geography of Strabo. H. C. Hamilton (Ed.). c. 1. London: George Bell & Sons.
  • Tacitus, C. (2004). The Annals. A. J. Woodman (Çev.). Cambridge: Hackett Publishing Company, Inc.
  • Todd, M. (2004). The Early Germans. Oxford: Blackwell Publishing.
  • Tacitus, C. (2016). Germania Haklarının Kökeni ve Yerleşim Yeri. M. Sarucan (Çev.). İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım San. ve Tic. Ltd. Şti.
  • Turville-Petre, G. (2021, 28 Mayıs). Germanic religion and mythology. https://www.britannica.com/topic/Germanic-religion-and-mythology
  • Turville-Petre, G. (1975). Myth and Religion of the North: The Religion of Ancient Scandinavia. History of Religion. Westport: Greenwood Press.
  • Vaughan, J. G. (1919). Religion: Comparative Study. Cincinnati: The Abingdon Press.
  • Von Schnurbein, S. (2016). Norse Revival: Transformations of Germanic Neopaganism. Leiden: Brill.
  • Wells, P. S. (2003). The Battle that Stopped Rome: Emperor Augustus, Arminius, and the Slaughter of the Legions in the Teutoburg Forest. New York: WW Norton & Company.
  • Wessels, A. (1994). Europe: Was it ever really Christian?:The interaction between gospel and culture. London : SCM Press LTD.
  • Wilson, J. K, (2012). The German Forest: Nature, Identity, and the Contestation of a National Symbol 1871–1914. Toronto: University of Toronto Press.
  • Winkler, M. M. (2016). Arminius the Liberator: Myth and Ideology. New York: Oxford University Press.
  • Wolfram, H. (2020). Germenler: Kökenleri ve Roma Dünyasıyla İlişkileri. T. İ. Kacır (Çev.). İstanbul: Kronik Kitap.
  • Zechner, J. (2011). Politicized Timber: The German Forest and the Nature of the Nation 1800-1945. The Brock Review, 11(2), 19-32.

Reflections of Germanic Forest Beliefs on German National Identity

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 3, 631 - 649, 24.11.2021
https://doi.org/10.30692/sisad.985963

Öz

Humans are similar to the geography they live in. Geography shapes humans' lives, thoughts and beliefs. The Germanic peoples were also influenced by the geography they lived in. This geography covered with forests has shaped their lives, thoughts and beliefs. Geography, on the one hand, made the Germanic peoples warrior and libertarian, on the other hand, the associated their beliefs with forests. In their struggle with the Romans, the forests became a shelter where the Germanic peoples received spiritual strength and protected themselves. The Germans, who are descendants of the Germanic peoples, also continued these characteristics of their ancestors. They also applied to the forest beliefs of their ancestors in their struggle with the heirs of Rome and formed their national identity by being inspired by the forests. The process started with Arminius continued with Martin Luther and peaked in the 19th and 20th centuries. In this study, the reflections of the Germanic forest beliefs on the national identity of the Germans were examined in chronological order. The work is divided into three parts. In the first part, the sources about the Germanic religion, in the second part, the Germanic religion, and in the third part, the reflections of the forest beliefs on the German national identity are expressed. As a result, it has been concluded that forest beliefs are reflected in the German national identity in the context of victory and freedom.

Kaynakça

  • Aytaç, G. (2012). Yeniçağ Alman Edebiyatı. Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Benario, H. W. (2004). Arminius into Hermann: History into Legend. Greece & Rome, 51(1), 83-94.
  • Beutin, W., Ehlert, K., Emmerich, W., Hoffacker, H., Lutz, B., Meid, V. ve Stephan, I. A History of German Literature: From the beginnings to the present day. C. Krojzl (Çev.). New York : Routledge.
  • Buchholz, P. (1968). Perspectives for Historical Research in Germanic Religion. History of Religions, 8(2), 111-138.
  • Caesar, G. I. (2019). Notlar: Galya Savaşı Üzerine. Samet Özgüler (Çev.). Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Coy, J. P. (2011). A Brief History of Germany. New York: Facts On File.
  • Cusack, C. M. (2011). The Sacred Tree: Ancient and Medieval Manifestations. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.
  • Daly, K. N. ve Rengel, M. (2010). Norse Mythology A to Z. New York: Chelsea House Publisher.
  • Davidson, H. R. E. (1969). Scandinavian Mythology. London: The Hamlyn Publishing Group Limited.
  • Doniger, W. (Ed.). (2006). Britannica Encyclopedia of World Religions. Chicago: Encyclopædia Britannica, Inc.
  • Dowden, K. (2002). European Paganism: The Realities of Cult from Antiquity to the Middle Ages. New York: Routledge.
  • Dunn, M. (2013). Belief and Religion in Barbarian Europe c. 350-700. London: Bloomsbury Publishing.
  • Finney, G. (2000). Revolution, Resignation, Realism (1830-1890). O’Kelley, W. H. (Ed.), The Cambridge History of German Literature içinde (s. 272-326). New York: Cambridge University Press.
  • Gilman, D. C., Peck, H. T., ve Colby, F. M. (Ed.). (1903), The New International Encyclopædia içinde (c. 13, s. 287-288). Dodd, Mead and Company.
  • Gundarsson, K. (1993). Teutonic Religion. St. Paul, MN: Llewellyn Publications.
  • Hacken, R. (2008). Into the Imagined Forest: A 2000-Year Retrospective of the German Woods. Birmingham: Birmingham Young University Faculty Publications.
  • Hawes, J. (2017). Kısa Almanya Tarihi. Y. Alogan (Çev.). İstanbul: Say Yayınları.
  • Hayman, R. (2003). Trees: Woodlands and Western Civilization. London: Hambledon and London.
  • Hinds, K. (2010). Early Germans (Barbarians!). New York: Cavendish Square Publishing.
  • Imort, M. (2005). A Sylvan People: Wilhelmine Forestry and the Forest as a Symbol of Germandom. T. Lekan and T. Zeller (Ed.) Germany’s Nature: Cultural Landscapes and Environmental History içinde (s. 55-80). New Jersey: Rudger University Press.
  • Jones, P. and Pennick, N. (1995). A History of Pagan Europe. New York: Routledge.
  • Kaya, M. (2020). Protestan Reformunun Almanya’da Ortaya Çıkış Süreci. Anasay, (11), 171-188.
  • Keleş, N (2010). Nibelunglar Destanı, Tarih, Kültür ve Edebiyat Analizi. Erzurum: Bozkır Yayınevi.
  • Krebs, C. B. (2016). A Nation Finds its People: Friedrich Kohlrausch, New Readers and Readings of Tacitus’ Germania and the Rise of a Popular German Nationalism. T. Fögen ve R. Warren (Ed.), Graeco-Roman Antiquity and the Idea of Nationalism in the 19th Century içinde (s. 199-218). De Gruyter.
  • Krebs, C. B. (2021). Dünyanın En Tehlikeli Kitabı: Roma İmparatorluğu’ndan Nazi Almanya’sına Tacitus’un Germania’sı. İstanbul: Runik Kitap.
  • Kunz, W. (2016). Species Conservation in Managed Habitats: The Myth of a Pristine Nature. R. Shankland (Çev.). Weinheim: Wiley-Blackwell.
  • Lecouteux, C. (2016). Encyclopedia of Norse and Germanic Folklore, Mythology, and Magic. J. E. Graham (Çev.). Vermont: Inner Traditions.
  • Lee, R. G. ve Wilke, S. (2005). Forest as Volk: Ewiger Wald and the Religion of Nature in the Third Reich. Journal of Social and Ecological Boundaries, 1(1), 21-46.
  • Leeming, D. (2005). The Oxford Companion to World Mythology. New York: Oxford University Press.
  • Litchfield, M. E. (2019). Dokuz Diyar: İskandinav Mitolojisinden Hikâyeler. A. Eliuz (Çev.). İstanbul: Maya Kitap.
  • Llobera, J. R. (2017). Modernliğin Tanrısı: Batı Avrupa’da Milliyetçiliğin Gelişimi. Ankara: Phoenix Yayınevi.
  • Mahoney, D. F. (2004). Introduction. D. F. Mahoney (Ed.), The Literature of German Romanticism içinde (c.8, s. 1-24). U.K.: Camden House.
  • McConnell, W. (2000). Das Nibelungenlied ca. 1200. M. Konzet (Ed.) Encyclopedia of German Literature içinde (s. 758-759). New York: Fitzroy Dearborn Publishers.
  • Modzelewski, K. (2011). Barbarların Avrupa’sı: Roma’nın Mirasçıları Karşısında Germenler ve Slavlar. N. Demirtaş (Çev.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Mosse, G. L. (2020). Toward the final solution: A History of European racism. Wisconsin: University of Wisconsin Press.
  • Munch, P. A. (2020). İskandinav Mitolojisi: Tanrılar ve Kahramanların Efsaneleri. İstanbul: Maya Kitap.
  • Page, R. I. (2020). İskandinav Mitleri. İ. Yılmaz (Çev.). Ankara: Phoneix Yayınevi.
  • Philpot, M. J. (1897). The Sacred Tree or The Tree in Religion and Myth. New York: Macmillan Company.
  • Price, A. H. (1965). The Germanic Forest Taboo and Economic Growth. Vierteljahrschrift für Sozial-und Wirtschaftsgeschichte, 52(H. 3), 368-378.
  • Rosenberg, D. (2003). Dünya Mitolojisi: Büyük Destan ve Söylenceler Antolojisi. K. Akten, E. Cengiz, A. U. Cüce, K. Emiroğlu, T. Kenanoğlu, T. Kocayiğit, E. Kuzhan ve B. Odabaşı (Çev.). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Sevim, A. (2008). Halk Milliyetçiliğinin Öncüsü Herder. İstanbul: Bilge Kültür Sanat.
  • Spiro, J. (2009). Defending the Master Race : Conservation, Eugenics, and the Legacy of Madison Grant. United States of America: University Press of New England.
  • Strabo. (1903). The Geography of Strabo. H. C. Hamilton (Ed.). c. 1. London: George Bell & Sons.
  • Tacitus, C. (2004). The Annals. A. J. Woodman (Çev.). Cambridge: Hackett Publishing Company, Inc.
  • Todd, M. (2004). The Early Germans. Oxford: Blackwell Publishing.
  • Tacitus, C. (2016). Germania Haklarının Kökeni ve Yerleşim Yeri. M. Sarucan (Çev.). İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım San. ve Tic. Ltd. Şti.
  • Turville-Petre, G. (2021, 28 Mayıs). Germanic religion and mythology. https://www.britannica.com/topic/Germanic-religion-and-mythology
  • Turville-Petre, G. (1975). Myth and Religion of the North: The Religion of Ancient Scandinavia. History of Religion. Westport: Greenwood Press.
  • Vaughan, J. G. (1919). Religion: Comparative Study. Cincinnati: The Abingdon Press.
  • Von Schnurbein, S. (2016). Norse Revival: Transformations of Germanic Neopaganism. Leiden: Brill.
  • Wells, P. S. (2003). The Battle that Stopped Rome: Emperor Augustus, Arminius, and the Slaughter of the Legions in the Teutoburg Forest. New York: WW Norton & Company.
  • Wessels, A. (1994). Europe: Was it ever really Christian?:The interaction between gospel and culture. London : SCM Press LTD.
  • Wilson, J. K, (2012). The German Forest: Nature, Identity, and the Contestation of a National Symbol 1871–1914. Toronto: University of Toronto Press.
  • Winkler, M. M. (2016). Arminius the Liberator: Myth and Ideology. New York: Oxford University Press.
  • Wolfram, H. (2020). Germenler: Kökenleri ve Roma Dünyasıyla İlişkileri. T. İ. Kacır (Çev.). İstanbul: Kronik Kitap.
  • Zechner, J. (2011). Politicized Timber: The German Forest and the Nature of the Nation 1800-1945. The Brock Review, 11(2), 19-32.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER
Yazarlar

Murat Kaya 0000-0001-6729-278X

Yayımlanma Tarihi 24 Kasım 2021
Gönderilme Tarihi 23 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kaya, M. (2021). GERMEN ORMAN İNANÇLARININ ALMAN MİLLÎ KİMLİĞİNE YANSIMALARI. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(3), 631-649. https://doi.org/10.30692/sisad.985963
AMA Kaya M. GERMEN ORMAN İNANÇLARININ ALMAN MİLLÎ KİMLİĞİNE YANSIMALARI. SSAD. Kasım 2021;5(3):631-649. doi:10.30692/sisad.985963
Chicago Kaya, Murat. “GERMEN ORMAN İNANÇLARININ ALMAN MİLLÎ KİMLİĞİNE YANSIMALARI”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 5, sy. 3 (Kasım 2021): 631-49. https://doi.org/10.30692/sisad.985963.
EndNote Kaya M (01 Kasım 2021) GERMEN ORMAN İNANÇLARININ ALMAN MİLLÎ KİMLİĞİNE YANSIMALARI. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 5 3 631–649.
IEEE M. Kaya, “GERMEN ORMAN İNANÇLARININ ALMAN MİLLÎ KİMLİĞİNE YANSIMALARI”, SSAD, c. 5, sy. 3, ss. 631–649, 2021, doi: 10.30692/sisad.985963.
ISNAD Kaya, Murat. “GERMEN ORMAN İNANÇLARININ ALMAN MİLLÎ KİMLİĞİNE YANSIMALARI”. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 5/3 (Kasım 2021), 631-649. https://doi.org/10.30692/sisad.985963.
JAMA Kaya M. GERMEN ORMAN İNANÇLARININ ALMAN MİLLÎ KİMLİĞİNE YANSIMALARI. SSAD. 2021;5:631–649.
MLA Kaya, Murat. “GERMEN ORMAN İNANÇLARININ ALMAN MİLLÎ KİMLİĞİNE YANSIMALARI”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 5, sy. 3, 2021, ss. 631-49, doi:10.30692/sisad.985963.
Vancouver Kaya M. GERMEN ORMAN İNANÇLARININ ALMAN MİLLÎ KİMLİĞİNE YANSIMALARI. SSAD. 2021;5(3):631-49.

22785  15895    15433     15434     15435     17587    18452        18278      18279         18453        19048