Çok güncel ve son zamanlarda oldukça popüler hale gelen, henüz kavramsal çerçevesi çizilememiş Metaverse; Web 3, sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik, karma gerçeklik ve NFT gibi yeni teknolojiler her tür ilişkinin de adeta fiziksel dünyada yaşanıyormuşçasına algılandığı üç boyutlu bir dijital toplumsallaşma alanı olarak karşımıza çıkmaktadır. internetin geleceği olarak adlandırılan Metaverse, kullanıcılara ait ve değerli hissetmek, toplum tarafından onaylanmak ve dışlanmamak, her tür duyguyu deneyimlemek, sosyalleşmek üzere NFT’ler ve avatarları aracılığıyla kendi statülerini, sosyoekonomik sınıflarını, kimliklerini, imajlarını oluşturdukları toplumsallaşma süreçlerini de sunmaktadır. Araştırma sonucunda kullanıcıların fiziki dünyadaki toplumsallaşma süreçleri ile oldukça benzer ama çok daha hızlı ve çok daha çeşitli bir şekilde toplumsallaşma türlerini deneyimleyebildikleri görülmüştür. Kullanıcılar fiziki dünyada yaşadıkları tüm deneyimleri, Metaverse’de de gerçeğe yakın bir şekilde deneyimleme imkanı bulmaktadır. Bu da göstermektedir ki geleceğin dünyasında fiziksel yaşam Metaverse’de tekrar yaratılacak gibi görünmektedir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum analizinin kullanılmıştır. Metaverse’de toplumsallaşmanın nasıl olacağı konusunda yapılan ilk çalışmalardan olması sebebiyle, alana katkısı bakımından önem arz etmektedir.
Metaverse, which is very up-to-date and has become very popular recently, and its conceptual framework has not been drawn yet; New technologies such as Web 3, virtual reality, augmented reality, mixed reality and NFT emerge as a three-dimensional digital socialization space where all kinds of relationships are perceived as if they were experienced in the physical world. Metaverse, which is called the future of the internet, also offers the socialization processes in which users create their own status, socioeconomic class, identities and images through NFTs and avatars in order to feel belonging and valuable, to be approved by the society and not be excluded, to experience all kinds of emotions and to socialize. As a result of the research, it has been seen that users can experience socialization types that are quite similar to the socialization processes in the physical world, but much faster and in a much more diverse way. Users have the opportunity to experience all their experiences in the physical world, in Metaverse, in a way that is close to reality. This shows that in the world of the future, physical life seems to be recreated in the Metaverse. In the study, situation analysis, one of the qualitative research methods, was used. Since it is one of the first studies on how to socialize in the Metaverse, it is important in terms of its contribution to the field.
Interpersonal Communication Individual socialization Metaverse
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Mart 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1 |