Günümüzde terör örgütleri hedeflerine ulaşmak, propaganda ve eylem hazırlığı yapmak, örgüte insan kaynağı sağlamak için medyayı aktif olarak kullanmaktadır. Küresel ölçekte bir terör örgütü olan IŞİD için de medya ve gelişen iletişim teknolojileri, hedeflerine ulaşabilmek için önemli bir araç haline gelmiştir. Kriz dönemlerini fırsata çevirme becerisi olan IŞİD, tüm dünyayı etkisi altına alan ve bir krize dönüşen Kovid-19 pandemisini kendi lehine kullanmak için yeni medya araçlarını aktif bir şekilde kullanmıştır. Bu çalışmanın amacı, pandeminin IŞİD’in söyleminde nasıl bir çerçevede ele alındığına bakmaktır. Bu bağlamda, örgütün “Voice of Hind” dergisi örneklem olarak seçilmiş, derginin 2020-2021 yılları arasında, dijital ortamda İngilizce olarak yayımlanmış sayıları Kovid-19 içerikleri açısından taranarak, söylem çözümlemesine tabi tutulmuştur. Yapılan analiz neticesinde, dini motifli bir terör örgütü olan IŞİD’in pandemi sonucu oluşan endişe ve korku iklimini, nefreti körükleyen bir araç olarak kullandığı belirlenmiştir. Pandemi döneminin yarattığı toplumsal koşulları bu anlamda araçsallaştırarak kendi hedefleri doğrultusunda propagandasının bir parçası haline getiren örgütün, tutarsız bir dil kullandığı ve söylemlerini görsel imgelerle de destekleyerek mağduriyet algısı yaratma çabasında olduğu tespit edilmiştir.
Today, terrorist organizations actively use the media to achieve their goals, prepare propaganda and actions, and supply the organization with personnel. For ISIS, a global terrorist organization, the media and evolving communication technologies have become an important tool for achieving its goals. ISIS is able to turn times of crisis into opportunities, and actively used the new media to its advantage during the Kovid 19 pandemic, which affected the entire world and became a crisis. This study examines how the pandemic is treated in the discourse of ISIS. In this context, the organization's Voice of Hind magazine is selected as an example, and issues of the magazine published in English in a digital environment between 2020 and 2021 are examined for Kovid 19 content and subjected to discourse analysis. The result of the analysis is that ISIS, a religiously motivated terrorist organization, uses the climate of fear and anxiety created by the pandemic as a means to incite hatred. It is found that the organization instrumentalizes the social conditions created by the pandemic period in this sense by making them part of its propaganda in pursuit of its own goals, using contradictory language, and trying to create a perception of victimization by supporting its discourse with visual images.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Kasım 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2022 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 3 |