İslamofobi, günümüzün en ayrımcı terimlerinden biri olarak medya içeriklerinde sıklıkla karşımıza çıkmaktadır. İslam korkusu olarak ifade edilen bu kavram, sadece bir akademik tartışma değil aynı zamanda gündelik yaşam pratiklerinde görünürlüğü olan bir gerçeklik taşımaktadır. Medyanın kişi davranış ve düşüncelerini etkileme gücü bulunmaktadır. Dolayısıyla medya çıktılarının sosyal gerçeklikte yansımaları mevcuttur. Bu yansımalar olumlu veya olumsuz kamusal etkiler barındırmaktadır. Çalışma, İslamofobi’nin Fransız basınındaki temsiline yönelik habercilik karnesi ortaya koymayı amaçlamaktadır. Buradan hareketle, Fransız basınından Le Monde gazetesine ait toplam 50 haber nitel ve nicel içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma bulgularından elde edilen verilere göre, İslam ve Müslümanlık terör, saldırı, dehşet ve kaos ifadeleri ile birlikte anılmaktadır. Haberlerde Müslümanların görüşlerine yok denecek kadar az yer verilmiştir. Ayrıca İslamofobi’nin siyasi propaganda aracı olduğu görülmüştür. Haberlerin tutumu yüzde 70 nötr olarak belirlenmiştir. Haber organizasyonları ajans ve kendi üretim haberleri olarak görülmüştür. Video hiçbir haberde yer almamıştır. Görsel içerik olarak fotoğraf tercih edilmiştir. İnsan odaklı habercilikle Müslümanlarla ilgili haberlerin inşa süreçlerine dair öneriler getirilmiştir.
İslamofobi İslamiyet Müslüman gazetecilik Le Monde içerik analizi. Islamophobia Islam Muslim journalism content analysis.
Islamophobia is one of the most discriminatory terms today and is frequently encountered in media content. This concept, which is expressed as the fear of Islam, is not only an academic discussion, but also a reality that is visible in daily life practices. The media has the power to influence people's behavior and thoughts. Therefore, media outputs have reflections in social reality. These reflections have positive or negative public effects.The study aims to reveal a journalism report for the representation of Islamophobia in the French press.
In this study, a total of 50 news from the French press of the newspaper Le Monde have analyzed by qualitative and quantitative content analysis method. According to the data obtained from the research findings, Islam and Islam are mentioned together with the expressions of terror, attack, horror and chaos. The views of Muslims are rarely included in the news. It has also been seen that Islamophobia is a political propaganda tool. The attitude of the news is determined as 70 percent neutral. News organizations have been seen as agency and own production news. The video has not included in any news. Photographs are preferred as visual content. Suggestions have been made about the construction processes of news about Muslims with human-oriented journalism.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2 |