Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YAPAY ZEKÂ İLETİŞİMİNDE CHATGPT: İNSANLAŞAN DİJİTALLEŞMENİN GELECEĞİ

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 2, 427 - 438, 31.07.2023
https://doi.org/10.30692/sisad.1311336

Öz

Uzun süredir iletişim alanında dijitalleşme, yeni bilgisayar teknolojilerin kullanımı ve web 2.0 gibi kavramlar tartışılırken artık günümüzde yapay zekâ temelli teknolojiler de yeni bir tartışma konusu olarak literatürdeki yerini almıştır. Dünyada AI, (Yapay Zekâ), IoT (Nesnelerin İnterneti) ve blockchain teknolojisi gibi yeni nesil bilgi ve iletişim teknolojilerinin yaygınlaşmasıyla teknolojik ve endüstriyel devrim hız kazanmış ve yapay zekâ kavramı hükümet, şirketler ve akademiden büyük ilgi görmüştür. Yapay zekâ, robotların birbirleriyle ve insanlarla ilişkili görevlerini yerine getirebilme yeteneği olarak ifade edilmekte; bu nedenle robotik ve yapay zekanın gelecekte günlük hayatımızın neredeyse her alanına dahil olması beklenmektedir. Özellikle yapay zekâ temelli üretilen bazı programlar günlük kullanımda bireylerin iletişimsel süreçlerini, çalışma hayatlarını ve toplumsal etkileşimlerini etkileyeceği öngörülmektedir. Bu programların başında ise, son dönemlerde sıkça tartışılan ve üzerine araştırmalar yapılan ChatGPT (Chatbot Generative Pre-trained Transformer) programı gelmektedir. Bu program, sohbet şeklinde etkileşim kurabilme özelliği ile ön plana çıkmaktadır. Bu doğrultuda çalışmada, yapay zekâ ve iletişim ilişkisi, ChatGPT uygulaması özelinde iletişimin geleceği konusunda kuramsal, betimleyici ve metodolojik bir çerçeve sunulması amaçlanmaktadır. Ayrıca, iletişimsel anlamda yeni bir alan açan bu programın yararlarına, sakıncalarına, iletişim alanı üzerindeki etkilerine ve 2023 sonrasında beklenen muhtemel değişikliklere odaklanılmaktadır. Ve son olarak biz yazarlar olarak bu dönemi; “İnsanlaşan Dijitalleşme Çağı” olarak adlandırarak alana yeni bir katkı sunmayı amaçlıyoruz.

Kaynakça

  • AKTAY, S., SEÇKİN, G. Ö. K., ve UZUNOĞLU, D. (2023). Chatgpt in Education. Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal), 7(2), 378-406.
  • ALSAMHI, S. H., MA, O., and ANSARI, M. S. (2019). Survey on Artificial Intelligence Based Techniques for Emerging Robotic Communication. Telecommunication Systems, 72, 483-503.
  • BISWAS, S. (2023a). Role of Chat Gpt in Public Health. Annals of Biomedical Engineering, 51(5), 868-869.
  • BISWAS, S. (2023b). The Function of Chat GPT in Social Media: According to Chat GPT. Available At SSRN 4405389. Erişim Adresi: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4405389
  • CASTELLS, M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür- Ağ Toplumun Yükselişi. E. Kılıç (Çev.), (2. Baskı), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • CHEN, L., CHEN, P., and LIN, Z. (2020). Artificial Intelligence in Education: A Review. Ieee Access, 8, 75264-75278.
  • COPPIN, B. (2004). Artificial Intelligence Illuminated. Boston: Jones and Bartlett Publishers.
  • ERUL, E. ve IŞIN, A. (2023). Chatgpt ile Sohbetler: Turizmde ChatGPT’nin Önemi (Chats With Chatgpt. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 11(1), 780-793.
  • EU COMMISSION, (2018). The European Commission’s High-Level Expert Group on Artificial Intelligence The European Commission’s A Definition of AI: Main Capabilities And Scientific Discipliınes. Erişim Adresi: Https://Ec.Europa.Eu/Futurium/En/System/Files/Ged/Ai_Hleg_Definition_Of_Ai_18_December_1.Pdf.
  • FOURATI, F., and ALOUINI, M. S. (2021). Artificial Intelligence for Satellite Communication: A Review. Intelligent and Converged Networks, 2(3), 213-243.
  • GUNKEL, D. J. (2012). Communication and Artificial Intelligence: Opportunities and Challenges for the 21st Century. Communication+ 1, 1(1), 1-25.
  • GUZMAN, A. L., and LEWİS, S. C. (2020). Artificial Intelligence and Communication: A Human–Machine Communication Research Agenda. New Media & Society, 22(1), 70-86.
  • GÜNGÖR, N. (2018). İletişim Kuramlar ve Yaklaşımlar. (4. Baskı). Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • GÜNGÜR, N. (2020). İletişime Giriş. (6. Baskı). Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • HOHENSTEIN, J., KIZILCEC, R. F., DIFRANZO, D., AGHAJARI, Z., MIECZKOWSKI, H., LEVY, K., NAAMAN, M. & JUNG, M. F. (2023). Artificial Intelligence in Communication Impacts Language and Social Relationships. Scientific Reports, 13(1), 5487.
  • JIANG, Y., LI, X., LUO, H., YIN, S., & KAYNAK, O. (2022). Quo Vadis Artificial Intelligence?. Discover Artificial Intelligence, 2(1), 4.
  • KESKİN, E. K. (2023). Yapay Zekâ Sohbet Robotu Chatgpt ve Türkiye İnternet Gündeminde Oluşturduğu Temalar. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 7(2), 114-131.
  • KOÇYİĞİT, A. (2022). Sosyal Medya ve Algı Yönetimi. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • KOÇYİĞİT, M. ve KOÇYİĞİT, A. (2018). Değişen ve Gelişen Dijital İletişim: Yazılabilir Web Teknolojisi (WEB 2.0). V. Çakmak ve S. Çavuş (Ed.) içinde, Dijital Kültür ve İletişim (s. 19-48). Konya: Literatürk Academia Yayınları.
  • KÖROĞLU, Y. (2017). Yapay Zekânın Teorik ve Pratik Sınırları. Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • KÖSE, U. (2021). Yapay Zekâ Kavramı. Köse, U. (Ed.) içinde, Yapay Zekâ Etiği (s. 1-16). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • KÜÇÜKER, M. (2023). Muhasebede Yapay Zekâ Uygulamaları: Chatgpt’nin Muhasebe Sınavı. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33(2), 875-888.
  • LIU, Y., AL-ATAWI, A. A., KHAN, I. A., GOHAR, N., and ZAMAN, Q. (2023). Using the Fuzzy Analytical Hierarchy Process to Prioritize the Impact of Visual Communication Based on Artificial Intelligence for Long-Term Learning. Soft Computing, 27(1), 157-168.
  • LO, C. K. (2023). What is the Impact of Chatgpt on Education? A Rapid Review of the Literature. Education Sciences, 13(4), 410.
  • LUTTRELL, R., WALLACE, A., MCCOLLOUGH, C., and LEE, J. (2020). The Digital Divide: Addressing Artificial Intelligence in Communication Education. Journalism & Mass Communication Educator, 75(4), 470-482.
  • MCGEE, R. W. (2023). Political Philosophy and Chatgpt. Working Paper, March 25. Erişim Adresi: https://ssrn.com/abstract=4399913 DOI: 10.13140/RG. 2.2. 30429.08163.
  • MINH, D., WANG, H. X., LI, Y. F., and NGUYEN, T. N. (2022). Explainable Artificial Intelligence: A Comprehensive Review. Artificial Intelligence Review, 55, 1-66.
  • SALVAGNO, M., TACCONE, F. S., and GERLI, A. G. (2023). Can Artificial Intelligence Help for Scientific Writing?. Critical Care, 27(1), 1-5.
  • ŞENYAMAN, G. (2023). Arapça Yabancı Dil Öğretiminde Yapay Zekânın Geleceği: Chatgpt Örneği. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (33), 1057-1070.
  • WHITBY, B. (2008). Artificial Intelligence: A Beginner’s Guide. Oxford, U.K.: Oneworld.
  • Wikipedia (2023, Mayıs), ChatGPT. Erişim Adresi: https://en.wikipedia.org/wiki/chatgpt
  • Wikipedia (2023, Mayıs), Yapay Zekâ. Erişim Adresi: https://en.wikipedia.org/wiki/artificial_intelligence
  • XU, G., MU, Y., and LIU, J. (2017). Inclusion of Artificial Intelligence in Communication Networks and Services. ITU J. ICT Discov. Spec, 1, 1-6.
  • ZERFASS, A., HAGELSTEIN, J., and TENCH, R. (2020). Artificial Intelligence in Communication Management: A Cross-National Study on Adoption and Knowledge, Impact, Challenges And Risks. Journal of Communication Management, 24(4), 377-389.
  • ZHU, J. J., JIANG, J., YANG, M., and REN, Z. J. (2023). Chatgpt and Environmental Research. Environmental Science & Technology. Erişim Adresi: https://pubs.acs.org/doi/pdf/10.1021/acs.est.3c01818.

ChatGPT in Artificial Intelligence Communication: The Future of Humanized Digitization

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 2, 427 - 438, 31.07.2023
https://doi.org/10.30692/sisad.1311336

Öz

While concepts such as digitalization, use of new computer technologies and web 2.0 have been discussed in the field of communication for a long time, artificial intelligence-based technologies have now taken their place in the literature as a new discussion topic. With the spread of new generation information and communication technologies such as AI, (Artificial Intelligence), IoT (Internet of Things) and blockchain technology in the world, the technological and industrial revolution has accelerated and the concept of artificial intelligence has received great attention from government, industry and academia. Artificial intelligence is expressed as the ability of robots to perform tasks related to each other and humans, and therefore, robotics and artificial intelligence are expected to be included in almost every aspect of our daily lives in the future. It is predicted that some programs, especially produced on the basis of artificial intelligence, will affect the communicative processes, working lives and social interactions of individuals in daily use. At the forefront of these programs is the ChatGPT (Chatbot Generative Pre-trained Transformer) program, which has been frequently discussed and researched recently. This program stands out with its ability to interact in the form of chat. In this direction, it is aimed to present a theoretical, descriptive and methodological framework on the relationship between artificial intelligence and communication, and the future of communication, in particular, the ChatGPT application. In addition, it focuses on the benefits and drawbacks of this program, which opens a new field in communication, its effects on the field of communication and the possible changes expected after 2023. And finally, this period as writers; We are making a new contribution to the field by naming it "The Age of Humanized Digitization".

Kaynakça

  • AKTAY, S., SEÇKİN, G. Ö. K., ve UZUNOĞLU, D. (2023). Chatgpt in Education. Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal), 7(2), 378-406.
  • ALSAMHI, S. H., MA, O., and ANSARI, M. S. (2019). Survey on Artificial Intelligence Based Techniques for Emerging Robotic Communication. Telecommunication Systems, 72, 483-503.
  • BISWAS, S. (2023a). Role of Chat Gpt in Public Health. Annals of Biomedical Engineering, 51(5), 868-869.
  • BISWAS, S. (2023b). The Function of Chat GPT in Social Media: According to Chat GPT. Available At SSRN 4405389. Erişim Adresi: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4405389
  • CASTELLS, M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür- Ağ Toplumun Yükselişi. E. Kılıç (Çev.), (2. Baskı), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • CHEN, L., CHEN, P., and LIN, Z. (2020). Artificial Intelligence in Education: A Review. Ieee Access, 8, 75264-75278.
  • COPPIN, B. (2004). Artificial Intelligence Illuminated. Boston: Jones and Bartlett Publishers.
  • ERUL, E. ve IŞIN, A. (2023). Chatgpt ile Sohbetler: Turizmde ChatGPT’nin Önemi (Chats With Chatgpt. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 11(1), 780-793.
  • EU COMMISSION, (2018). The European Commission’s High-Level Expert Group on Artificial Intelligence The European Commission’s A Definition of AI: Main Capabilities And Scientific Discipliınes. Erişim Adresi: Https://Ec.Europa.Eu/Futurium/En/System/Files/Ged/Ai_Hleg_Definition_Of_Ai_18_December_1.Pdf.
  • FOURATI, F., and ALOUINI, M. S. (2021). Artificial Intelligence for Satellite Communication: A Review. Intelligent and Converged Networks, 2(3), 213-243.
  • GUNKEL, D. J. (2012). Communication and Artificial Intelligence: Opportunities and Challenges for the 21st Century. Communication+ 1, 1(1), 1-25.
  • GUZMAN, A. L., and LEWİS, S. C. (2020). Artificial Intelligence and Communication: A Human–Machine Communication Research Agenda. New Media & Society, 22(1), 70-86.
  • GÜNGÖR, N. (2018). İletişim Kuramlar ve Yaklaşımlar. (4. Baskı). Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • GÜNGÜR, N. (2020). İletişime Giriş. (6. Baskı). Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • HOHENSTEIN, J., KIZILCEC, R. F., DIFRANZO, D., AGHAJARI, Z., MIECZKOWSKI, H., LEVY, K., NAAMAN, M. & JUNG, M. F. (2023). Artificial Intelligence in Communication Impacts Language and Social Relationships. Scientific Reports, 13(1), 5487.
  • JIANG, Y., LI, X., LUO, H., YIN, S., & KAYNAK, O. (2022). Quo Vadis Artificial Intelligence?. Discover Artificial Intelligence, 2(1), 4.
  • KESKİN, E. K. (2023). Yapay Zekâ Sohbet Robotu Chatgpt ve Türkiye İnternet Gündeminde Oluşturduğu Temalar. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 7(2), 114-131.
  • KOÇYİĞİT, A. (2022). Sosyal Medya ve Algı Yönetimi. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • KOÇYİĞİT, M. ve KOÇYİĞİT, A. (2018). Değişen ve Gelişen Dijital İletişim: Yazılabilir Web Teknolojisi (WEB 2.0). V. Çakmak ve S. Çavuş (Ed.) içinde, Dijital Kültür ve İletişim (s. 19-48). Konya: Literatürk Academia Yayınları.
  • KÖROĞLU, Y. (2017). Yapay Zekânın Teorik ve Pratik Sınırları. Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • KÖSE, U. (2021). Yapay Zekâ Kavramı. Köse, U. (Ed.) içinde, Yapay Zekâ Etiği (s. 1-16). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • KÜÇÜKER, M. (2023). Muhasebede Yapay Zekâ Uygulamaları: Chatgpt’nin Muhasebe Sınavı. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33(2), 875-888.
  • LIU, Y., AL-ATAWI, A. A., KHAN, I. A., GOHAR, N., and ZAMAN, Q. (2023). Using the Fuzzy Analytical Hierarchy Process to Prioritize the Impact of Visual Communication Based on Artificial Intelligence for Long-Term Learning. Soft Computing, 27(1), 157-168.
  • LO, C. K. (2023). What is the Impact of Chatgpt on Education? A Rapid Review of the Literature. Education Sciences, 13(4), 410.
  • LUTTRELL, R., WALLACE, A., MCCOLLOUGH, C., and LEE, J. (2020). The Digital Divide: Addressing Artificial Intelligence in Communication Education. Journalism & Mass Communication Educator, 75(4), 470-482.
  • MCGEE, R. W. (2023). Political Philosophy and Chatgpt. Working Paper, March 25. Erişim Adresi: https://ssrn.com/abstract=4399913 DOI: 10.13140/RG. 2.2. 30429.08163.
  • MINH, D., WANG, H. X., LI, Y. F., and NGUYEN, T. N. (2022). Explainable Artificial Intelligence: A Comprehensive Review. Artificial Intelligence Review, 55, 1-66.
  • SALVAGNO, M., TACCONE, F. S., and GERLI, A. G. (2023). Can Artificial Intelligence Help for Scientific Writing?. Critical Care, 27(1), 1-5.
  • ŞENYAMAN, G. (2023). Arapça Yabancı Dil Öğretiminde Yapay Zekânın Geleceği: Chatgpt Örneği. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (33), 1057-1070.
  • WHITBY, B. (2008). Artificial Intelligence: A Beginner’s Guide. Oxford, U.K.: Oneworld.
  • Wikipedia (2023, Mayıs), ChatGPT. Erişim Adresi: https://en.wikipedia.org/wiki/chatgpt
  • Wikipedia (2023, Mayıs), Yapay Zekâ. Erişim Adresi: https://en.wikipedia.org/wiki/artificial_intelligence
  • XU, G., MU, Y., and LIU, J. (2017). Inclusion of Artificial Intelligence in Communication Networks and Services. ITU J. ICT Discov. Spec, 1, 1-6.
  • ZERFASS, A., HAGELSTEIN, J., and TENCH, R. (2020). Artificial Intelligence in Communication Management: A Cross-National Study on Adoption and Knowledge, Impact, Challenges And Risks. Journal of Communication Management, 24(4), 377-389.
  • ZHU, J. J., JIANG, J., YANG, M., and REN, Z. J. (2023). Chatgpt and Environmental Research. Environmental Science & Technology. Erişim Adresi: https://pubs.acs.org/doi/pdf/10.1021/acs.est.3c01818.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İnternet
Bölüm SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER
Yazarlar

Ahmet Koçyiğit 0000-0002-1276-1128

Abdülhakim Bahadır Darı 0000-0003-3525-5823

Erken Görünüm Tarihi 30 Temmuz 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2023
Gönderilme Tarihi 7 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koçyiğit, A., & Darı, A. B. (2023). YAPAY ZEKÂ İLETİŞİMİNDE CHATGPT: İNSANLAŞAN DİJİTALLEŞMENİN GELECEĞİ. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 427-438. https://doi.org/10.30692/sisad.1311336
AMA Koçyiğit A, Darı AB. YAPAY ZEKÂ İLETİŞİMİNDE CHATGPT: İNSANLAŞAN DİJİTALLEŞMENİN GELECEĞİ. SSAD. Temmuz 2023;7(2):427-438. doi:10.30692/sisad.1311336
Chicago Koçyiğit, Ahmet, ve Abdülhakim Bahadır Darı. “YAPAY ZEKÂ İLETİŞİMİNDE CHATGPT: İNSANLAŞAN DİJİTALLEŞMENİN GELECEĞİ”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 7, sy. 2 (Temmuz 2023): 427-38. https://doi.org/10.30692/sisad.1311336.
EndNote Koçyiğit A, Darı AB (01 Temmuz 2023) YAPAY ZEKÂ İLETİŞİMİNDE CHATGPT: İNSANLAŞAN DİJİTALLEŞMENİN GELECEĞİ. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 7 2 427–438.
IEEE A. Koçyiğit ve A. B. Darı, “YAPAY ZEKÂ İLETİŞİMİNDE CHATGPT: İNSANLAŞAN DİJİTALLEŞMENİN GELECEĞİ”, SSAD, c. 7, sy. 2, ss. 427–438, 2023, doi: 10.30692/sisad.1311336.
ISNAD Koçyiğit, Ahmet - Darı, Abdülhakim Bahadır. “YAPAY ZEKÂ İLETİŞİMİNDE CHATGPT: İNSANLAŞAN DİJİTALLEŞMENİN GELECEĞİ”. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 7/2 (Temmuz 2023), 427-438. https://doi.org/10.30692/sisad.1311336.
JAMA Koçyiğit A, Darı AB. YAPAY ZEKÂ İLETİŞİMİNDE CHATGPT: İNSANLAŞAN DİJİTALLEŞMENİN GELECEĞİ. SSAD. 2023;7:427–438.
MLA Koçyiğit, Ahmet ve Abdülhakim Bahadır Darı. “YAPAY ZEKÂ İLETİŞİMİNDE CHATGPT: İNSANLAŞAN DİJİTALLEŞMENİN GELECEĞİ”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 7, sy. 2, 2023, ss. 427-38, doi:10.30692/sisad.1311336.
Vancouver Koçyiğit A, Darı AB. YAPAY ZEKÂ İLETİŞİMİNDE CHATGPT: İNSANLAŞAN DİJİTALLEŞMENİN GELECEĞİ. SSAD. 2023;7(2):427-38.

22785  15895    15433     15434     15435     17587    18452        18278      18279         18453        19048