Bu çalışma okul öncesi öğretmenlerninin hikâye okuma etkinliklerini nasıl gerçekleştirdiklerini, kendi uyguladıkları dil etkinliklerini nasıl değerlendirdiklerini ve bu etkinliklere katılan çocukların görüşlerini almak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 5 okul öncesi öğretmeni ve 60-72 aylık 15 okul öncesi dönem çocuğu oluşturmaktadır. Katılımcılar belirlenirken amaçlı kolay ulaşılabilir örneklemesi kullanılmıştır. Örneklemin tamamının aynı sosyo ekonomik düzeyden gelen aileler olamasına özen gösterilmiştir. Araştırmanın verilerinin toplanmasında görüşme ve gözlem teknikleri kullanılmıştır. İlk olarak okul öncesi öğretmenlerinin hikâye okuma etkinliklerini nasıl gerçekleştirdiğini belirlemek amacıyla bir hikâye etkinliğinde gözlem yapılmış, ardından öğretmenler ve çocuklarla görüşmeler yapılmıştır. Veriler gözlem formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu (öğretmen) ve yarı yapılandırılmış görüşme formu (çocuk) ile toplanmıştır. Gözlem ve görüşmeler kayıt altına alınmıştır. Öğretemen ve çocuklardan elde edilen veriler ayrı ayrı analiz edilip kodlanmış ve temalar oluşturulmuştur. Gözlem sonuçlarına göre öğretmenlerin hikâye öncesi, hikâye okuma ve hikâye sonrası etkinliklere yer verdikleri görülmüştür. Öğretmenlerden elde edilen görüşmeler neticesinde hazırlık, uygulama ve değerlendirme temaları oluşturulmuştur. Çocuklardan elde edilen görüşmeler sonucunda ise çocukların hikâye hakkındaki duyguları, en sevdiği kitap türleri, okuma sıklığı gibi temalar oluşturulmuş, verilen cevaplar bu temalar altında analiz edilmiş ve yorumlanmıştır.
erken çocukluk eğitimi okul öncesi eğitim Türkçe dil etkinliği hikâye okuma
This study was conducted to find out how preschool teachers implement story reading activities, how they evaluate the language activities they implement, and the opinions of the children who participate in these activities. The case study approach, one of the qualitative research methods, was used in the study. The study group consisted of 5 preschool teachers and 15 preschool children aged 60-72 months. Purposive convenience sampling was used to identify participants. Care was taken to ensure that all families in the sample were from the same socio-economic level. Interview and observation techniques were used to collect data for the study. First, an observation of a story activity was conducted to determine how preschool teachers conducted story reading activities, and then interviews were conducted with teachers and children. Data were collected using an observation form and a semi-structured interview form (teacher) and a semi-structured interview form (child). The observations and interviews were recorded. The data obtained from teachers and children were analysed and coded separately and themes were formed. According to the results of the observations, it was observed that teachers included pre-story, story reading and post-story activities. As a result of the interviews obtained from the teachers, themes of preparation, implementation and evaluation were formed. As a result of the interviews obtained from the children, themes such as children's feelings about the story, favourite types of books, reading frequency were formed and the answers given were analysed and interpreted under these themes.
early childhood education preschool education Turkish language activity story reading
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |