By the mid-1930s, significant movements were occurring in Germany and Italy, countries that were discontented with the European continent following World War I. Germany, having been forced to sign the harsh terms of the Treaty of Versailles, and Italy, which had entered the war with promises of dominating the Aegean coast of Anatolia from the British Empire but was forced to shift to Southwestern Anatolia due to British policy changes, saw the rise of political parties with radical ideologies that we now refer to as the 'far right.' The Industrial Revolution, which began in 1850, brought about rapid technological advancements in the 20th century, and a development in the 1920s would mark history, including the upcoming war. This invention would later prove the possibility of visual transmission and pave the way for other inventions.
This study will examine the invention in question, the 'radio,' and how this new tool was used as a means of propaganda in Germany during that period. It will also explore how Turkey perceived the war, and the differences and similarities between the broadcasts of that era and today's concept of 'public broadcasting'.
Communication Propaganda Public Broadcasting Radio World War II
1930’lu yılların ortalarına gelindiğinde I. Dünya Savaşı’nın ardından Avrupa’nın kıtasına dargın ülkeleri Almanya ve İtalya’da birtakım hareketlenmelerin meydana geldiği görülmektedir. Savaşın ardından Versailles gibi çok ağır şartlara imza atmak zorunda kalan Almanya ve Britanya İmparatorluğu’ndan Anadolu topraklarında bulunan Ege kıyılarına hakim olma vaadiyle savaşa girmiş olan ancak yine İngilizlerin politika değiştirmesiyle Güneybatı Anadolu’ya kaymak zorunda kalan İtalya’da bu dönemde günümüzde “aşırı sağ” olarak adlandırdığımız radikal fikirlere sahip siyasi partilerin iktidara geldiği görülmektedir. 1850 yılında başlayan Sanayi Devrimi dolayısıyla teknolojik yenilikler açısından doludizgin seyretmekte olan XX. yüzyılda 1920’lerde yaşanan bir gelişme yaklaşmakta olan savaş başta olmak üzere tüm tarihe damga vuracaktır. Bu icat ileride görüntü aktarımının da mümkün olduğunun kanıtlanmasına sebep olacak ve bu yönüyle daha başka icatların yolunu açacaktır.
Bu çalışmada söz konusu icat “radyo” ve bu yeni aracın dönemin Almanyasında propaganda aracı olarak kullanılış biçimi, Türkiye’nin savaşı nasıl gördüğü ve dönem yayınları ile günümüz “kamu yayıncılığı” kavramı arasındaki farklar ve benzerlikler ortaya konacaktır.
İkinci Dünya Savaşı İletişim Propaganda Kamu Yayıncılığı Radyo
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yakınçağ Basın Tarihi |
Bölüm | SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 3 |