İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Sayı: 1, 147 - 165, 25.12.2016

Öz

One of The Prophet’s (pbuh) duty that has insisted on in the Quran is teaching. Of course, all duties and responsibilities, authorities and limits, worth and value of the Messenger of Allah (pbuh) are very important to we ummah. Because we can establish the desired level of law between us as we learn them. But on the teaching issue it becomes more important and prepare the ground for a varied ties between us and this prophetic mission. Therefore, we will try to address this issue in this article. We will especially refer with examples to The Hz. Prophet’s (pbuh) teaching, how Quran handled the teaching task and what the Messenger of Allah (pbuh) teach and how he do that.

Kaynakça

  • Abdülbaki, Muhammed Fuad, el-Mu’cemü’l-müfehres li elfâzi’l-Kur’ân-ı Kerim, Darü’l- Hadis, Kahire 1417/1996.
  • Ahmed b.Hanbel, el-Müsned, el-Mektebetü’l-İslami, Beyrut 1413/1993.
  • Buhârî, Muhammed b. İsmail, Ebû Abdullah, Sahih el-Buhârî, Müessesetü’r- Risale, Dımaşk 1436/2015.
  • Beyhakî, Ahmed b. el-Hüseyn b. Ali b. Musa, Delâilü-n-nübüvve, Darü’l-Kütübi’l- İlmiyye, Beyrut 1405/985.
  • Dârimî, Ebû Muhammed Abdullah b. Abdurrahman b. Fazl, es-Sünen, Darü’l- Hadis, Kahire 1420/2000.
  • Ebû Dâvûd, Süleyman b. Eş’as b. İshak el-Ezdi, es-Sicistani, es-Sünen Ebî Dâvûd, Müessesetü’r-Risale, Dımaşk, Suriye, 1434/2013.
  • Ebû’ş-Şeyh, Hafız Ebî Muhammed Abdullah b. Muhammed b. Ca’fer b. Hayyan el-İsbahanî, Ahlaku’n-nebi ve âdabuhu, Darü’l-Kütübi’l-Arabiyye, Beyrut 1428/2007.
  • Elmalılı, M. Hamdi Yazır, Hak Dini Kur’ân Dili, (Sad.: İsmail Karaçam, Emin Işık, Nusreddin Bolelli, Abdullah Yücel), Azim Dağıtım, İstanbul 1992.
  • Heysemî, Ebü’l-Hasen Nûrüddîn Alî b. Ebî Bekr b. Süleymân, el-Mecmâu’z-zevaîd ve menbau’l-fevâid, Darü’l-Kütübi’l-İlmiyye, Lübnan, 1409/1989.
  • İbn Fâris, Ebû’l-Hüseyin Ahmed Fâris b. Zekeriyyâ, Mu’cemü’l-mekâyisu fi’l-lüğa, ’Darü’l- Fikr, Beyrut 1415/1994.
  • İbn Mace, Muhammed b.Yezid el-Kazvini, es-Sünen, Müessesetü’r-Risale, Dımaşk 2013-1434.
  • İbn Kuteybe, Ebû Muhammed Abdullah b. Müslim b. Kuteybe el-Dineveri, Garîbü’l-hadis Matbaatü’l-Ani, Bağdad 1397/1976.
  • el-İsfahânî, Râgıb, Müfredâtü elfazi’l-Kur’ân, Darü’l-Kalem, Dımaşk 1423/2002.
  • Müslim b. el-Haccac, Ebü’l-Hüseyn, Müslim el-Kuşeyrî, el-Câmi’u’s-sahih, Müessesetü’r- Risale, Dımaşk 1435/2014.
  • Nesaî, Ebû Abdurrahman, Ahmed b. Şuayb, Sünen en-Nesaî, Müessesetü’r-Risale, Dımaşk 1435/2014.
  • Nevevî, Ebû Zekeriyya Yahya İbn Şerafeddin, Şerhu sahihî Müslim, Darü’l-Ma’rife, Beyrut, 1417/1999.
  • Kurtubî, Muhammed b. Ahmed b. Ebîbekr b. Ferah, el-Câmi’u li ahkâmi’l-Kur’ân, Darü’ş-Şab, Kahire 1372/1952.
  • Tirmizî, Muhammed b. İsa b. Ebî İsa, el-Camiu’s-sahih (Sünenü’t-Tirmizî), Müessesetü’r- Risale, Dımaşk 1434/2013.

HZ. PEYGAMBER’İN (SAS) EĞİTİM METOTLARINDAN ‘TÂLİM’ KAVRAMI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2017, Sayı: 1, 147 - 165, 25.12.2016

Öz

Kur'ân-ı Kerim'de açıkça ifade edilen Hz. Peygamber'in (sas) görevlerinden biri de tâlimdir. Bu çalışmada Hz. Peygambe'rin (sas) neleri tâlim ettiği (içerik) ve nasıl tâlim ettiği (metod/yöntem), seçilen bazı ayet ve hadislerden hareketle genel hatları ile tespit edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca tâlim ile ilintili olduğu düşünülen tatbik, tedric, ta’dîl, tashih ve taltif kavramları da Hz. Peygamber'in (sas) eğitim metodu bağlamında ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Abdülbaki, Muhammed Fuad, el-Mu’cemü’l-müfehres li elfâzi’l-Kur’ân-ı Kerim, Darü’l- Hadis, Kahire 1417/1996.
  • Ahmed b.Hanbel, el-Müsned, el-Mektebetü’l-İslami, Beyrut 1413/1993.
  • Buhârî, Muhammed b. İsmail, Ebû Abdullah, Sahih el-Buhârî, Müessesetü’r- Risale, Dımaşk 1436/2015.
  • Beyhakî, Ahmed b. el-Hüseyn b. Ali b. Musa, Delâilü-n-nübüvve, Darü’l-Kütübi’l- İlmiyye, Beyrut 1405/985.
  • Dârimî, Ebû Muhammed Abdullah b. Abdurrahman b. Fazl, es-Sünen, Darü’l- Hadis, Kahire 1420/2000.
  • Ebû Dâvûd, Süleyman b. Eş’as b. İshak el-Ezdi, es-Sicistani, es-Sünen Ebî Dâvûd, Müessesetü’r-Risale, Dımaşk, Suriye, 1434/2013.
  • Ebû’ş-Şeyh, Hafız Ebî Muhammed Abdullah b. Muhammed b. Ca’fer b. Hayyan el-İsbahanî, Ahlaku’n-nebi ve âdabuhu, Darü’l-Kütübi’l-Arabiyye, Beyrut 1428/2007.
  • Elmalılı, M. Hamdi Yazır, Hak Dini Kur’ân Dili, (Sad.: İsmail Karaçam, Emin Işık, Nusreddin Bolelli, Abdullah Yücel), Azim Dağıtım, İstanbul 1992.
  • Heysemî, Ebü’l-Hasen Nûrüddîn Alî b. Ebî Bekr b. Süleymân, el-Mecmâu’z-zevaîd ve menbau’l-fevâid, Darü’l-Kütübi’l-İlmiyye, Lübnan, 1409/1989.
  • İbn Fâris, Ebû’l-Hüseyin Ahmed Fâris b. Zekeriyyâ, Mu’cemü’l-mekâyisu fi’l-lüğa, ’Darü’l- Fikr, Beyrut 1415/1994.
  • İbn Mace, Muhammed b.Yezid el-Kazvini, es-Sünen, Müessesetü’r-Risale, Dımaşk 2013-1434.
  • İbn Kuteybe, Ebû Muhammed Abdullah b. Müslim b. Kuteybe el-Dineveri, Garîbü’l-hadis Matbaatü’l-Ani, Bağdad 1397/1976.
  • el-İsfahânî, Râgıb, Müfredâtü elfazi’l-Kur’ân, Darü’l-Kalem, Dımaşk 1423/2002.
  • Müslim b. el-Haccac, Ebü’l-Hüseyn, Müslim el-Kuşeyrî, el-Câmi’u’s-sahih, Müessesetü’r- Risale, Dımaşk 1435/2014.
  • Nesaî, Ebû Abdurrahman, Ahmed b. Şuayb, Sünen en-Nesaî, Müessesetü’r-Risale, Dımaşk 1435/2014.
  • Nevevî, Ebû Zekeriyya Yahya İbn Şerafeddin, Şerhu sahihî Müslim, Darü’l-Ma’rife, Beyrut, 1417/1999.
  • Kurtubî, Muhammed b. Ahmed b. Ebîbekr b. Ferah, el-Câmi’u li ahkâmi’l-Kur’ân, Darü’ş-Şab, Kahire 1372/1952.
  • Tirmizî, Muhammed b. İsa b. Ebî İsa, el-Camiu’s-sahih (Sünenü’t-Tirmizî), Müessesetü’r- Risale, Dımaşk 1434/2013.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Notları
Yazarlar

Muhammed Emin Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 1 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Yıldırım, Muhammed Emin. “HZ. PEYGAMBER’İN (SAS) EĞİTİM METOTLARINDAN ‘TÂLİM’ KAVRAMI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Siyer Araştırmaları Dergisi 1 (Aralık 2016), 147-165.
30407
Siyer Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.