Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Use Of Traditional Arts In Modern Poetry: An Investigation On The Functionality Of Telmih Art In Erbain

Yıl 2021, , 107 - 123, 28.05.2021
https://doi.org/10.25306/skad.830476

Öz

Kaynakça

  • AÇIL, B. (2014), Telmih’e Telmih: Klasik Türk Edebiyatında Geleneğin İnşası, Erdem İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 67, 15.
  • ALKAN, E. (2005), Şiir Sanatı, İstanbul: Punto Yayınları.
  • ARİSTOTELES. (2015), Metafizik. (Çev. Y. G. Sev) İstanbul: Pinhan Yayıncılık.
  • BAYLADI, D. (1995), Tanrıların Öyküsü, İstanbul: Say Yayınları.
  • BİLGEGİL, M. K. (1989), Edebiyat Bilgi ve Teorileri (Belagat), İstanbul: Enderun Kitabevi.
  • DAŞCIOĞLU, Y. (2006), Dar Vakitlerde Geniş Zamanlar, İstanbul: 3F Yayınevi.
  • DİLÇİN, C. (1997), Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Ankara: TDK Yayınları.
  • DOĞAN, M. (2001), Belagat, Büyük Türkçe Sözlük içinde, İstanbul: Gerçek Hayat.
  • DURMUŞ, İ. (2001), Telmih, TDV İslam Ansiklopedisi içinde, (C. 40, 407- 408. ss.), İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Araştırmaları Merkezi. GENÇ, İ. (2005). Edebi Sanatların Gizli Dillerin Söylenemeyeni Söyleme İşlevi, Uluslararası Gizli Diller Sempozyumu, İstanbul: Marmara Üniversitesi Türkiyat Araştırma ve Uygulama Merkezi.
  • HAVLİOĞLU, D. (2015), Estetik Hafıza Olarak Telmih: Süreklilik ve Başkalaşım, Monograf Edebiyat Eleştirisi Dergisi, 4, 10-30.
  • KARAKOÇ, S. (2012). Edebiyat Yazıları I Medeniyetin Rüyası Rüyanın Medeniyeti Şiir, İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • KILIÇ, C. (2014), Platon’un Metafizik Terminolojisi ve Mağara Alegorisinin Mistik Temelleri, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 33, 579. Kur’an Mesajı/Meal-Tefsir. (2000). Muhammed Esed, İstanbul: İşaret Yayınları.
  • MERMER, A. (2006), Eski Türk Edebiyatına Giriş, Ankara: Akçağ Yayınları.
  • ÖZEL, İ. (1992), Erbain, İstanbul: Çıdam Yayınları.
  • ÖZEL, İ. (2004), Şiir Okuma Kılavuzu, İstanbul: Şule Yayınları.
  • PLATON. (1937), Devlet, (Çev. S. Eyüpoğlu), İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • SARIÇİÇEK, M. (2014). Gölgeler’de ‘Gölge’ Arketipi, Mehmet Akif Ersoy Bilgi Şöleni 6, Mehmet Akif ve Gölgeler, Türkiye Yazarlar Birliği Vakfı, Mehmet Akif Ersoy Araştırmaları Merkezi Yayınları:8, Özel Matbaası: İstanbul.
  • TOLLU, C. (1957), Mitoloji-Yunan ve Roma-, İstanbul: Maarif Basımevi.

Geleneksel Sanatların Modern Şiirde Kullanımı: Erbain’de Telmih Sanatının İşlevselliğine İlişkin Bir İnceleme

Yıl 2021, , 107 - 123, 28.05.2021
https://doi.org/10.25306/skad.830476

Öz

Klasik şiirin önemli unsurlarından biri olan edebi sanatlar, şaire süslü ve sanatlı bir söyleyiş imkânı vermekle beraber veciz, etkili ve anlam zenginliğini içeren bir dil kurmasına da yardımcı olur. Bu yazıda önce edebî sanatlar ve klasik şiirdeki rolü tarif edilmiş, daha sonra bir edebi sanat olan telmih tanımlanmıştır. Son olarak, modern şiirin önemli şairlerinden olan İsmet Özel’in Erbain adlı şiir kitabındaki telmihler tasnif edilerek, örneklerle açıklanmaya çalışılmıştır. Şairin telmihe ne ölçüde başvurduğu ve şiir dilini oluştururken bu edebi sanatın işlevselliği gösterilmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • AÇIL, B. (2014), Telmih’e Telmih: Klasik Türk Edebiyatında Geleneğin İnşası, Erdem İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 67, 15.
  • ALKAN, E. (2005), Şiir Sanatı, İstanbul: Punto Yayınları.
  • ARİSTOTELES. (2015), Metafizik. (Çev. Y. G. Sev) İstanbul: Pinhan Yayıncılık.
  • BAYLADI, D. (1995), Tanrıların Öyküsü, İstanbul: Say Yayınları.
  • BİLGEGİL, M. K. (1989), Edebiyat Bilgi ve Teorileri (Belagat), İstanbul: Enderun Kitabevi.
  • DAŞCIOĞLU, Y. (2006), Dar Vakitlerde Geniş Zamanlar, İstanbul: 3F Yayınevi.
  • DİLÇİN, C. (1997), Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Ankara: TDK Yayınları.
  • DOĞAN, M. (2001), Belagat, Büyük Türkçe Sözlük içinde, İstanbul: Gerçek Hayat.
  • DURMUŞ, İ. (2001), Telmih, TDV İslam Ansiklopedisi içinde, (C. 40, 407- 408. ss.), İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Araştırmaları Merkezi. GENÇ, İ. (2005). Edebi Sanatların Gizli Dillerin Söylenemeyeni Söyleme İşlevi, Uluslararası Gizli Diller Sempozyumu, İstanbul: Marmara Üniversitesi Türkiyat Araştırma ve Uygulama Merkezi.
  • HAVLİOĞLU, D. (2015), Estetik Hafıza Olarak Telmih: Süreklilik ve Başkalaşım, Monograf Edebiyat Eleştirisi Dergisi, 4, 10-30.
  • KARAKOÇ, S. (2012). Edebiyat Yazıları I Medeniyetin Rüyası Rüyanın Medeniyeti Şiir, İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • KILIÇ, C. (2014), Platon’un Metafizik Terminolojisi ve Mağara Alegorisinin Mistik Temelleri, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 33, 579. Kur’an Mesajı/Meal-Tefsir. (2000). Muhammed Esed, İstanbul: İşaret Yayınları.
  • MERMER, A. (2006), Eski Türk Edebiyatına Giriş, Ankara: Akçağ Yayınları.
  • ÖZEL, İ. (1992), Erbain, İstanbul: Çıdam Yayınları.
  • ÖZEL, İ. (2004), Şiir Okuma Kılavuzu, İstanbul: Şule Yayınları.
  • PLATON. (1937), Devlet, (Çev. S. Eyüpoğlu), İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • SARIÇİÇEK, M. (2014). Gölgeler’de ‘Gölge’ Arketipi, Mehmet Akif Ersoy Bilgi Şöleni 6, Mehmet Akif ve Gölgeler, Türkiye Yazarlar Birliği Vakfı, Mehmet Akif Ersoy Araştırmaları Merkezi Yayınları:8, Özel Matbaası: İstanbul.
  • TOLLU, C. (1957), Mitoloji-Yunan ve Roma-, İstanbul: Maarif Basımevi.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Çolak Asan

Yayımlanma Tarihi 28 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Çolak Asan, F. (2021). Geleneksel Sanatların Modern Şiirde Kullanımı: Erbain’de Telmih Sanatının İşlevselliğine İlişkin Bir İnceleme. Sosyal Ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (SKAD), 7(14), 107-123. https://doi.org/10.25306/skad.830476

31040

Sosyal ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (SKAD)'da yayınlanan makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. SKAD bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.