Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Indoor and Outdoor Spaces as Phenomenological Levels of ‘Value’ in Cemal Safi's Poems

Yıl 2021, , 68 - 94, 28.05.2021
https://doi.org/10.25306/skad.848837

Öz

Kaynakça

  • Aydın Yağcıoğlu, Songül (2010). “Fuzuli ve Baki Divanlarında Aşk Anlayışı ve Sevgili Tipi’’. TurkishStudies, 3: 559-587.
  • Aydoğan, Bedri (1997). “Mehmet Akif Ersoy’un Meyhane ve Mahalle Kahvesi Şiirleri Üzerine Bir Değerlendirme’’. Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları, 85-106.
  • Bachelard, Gaston(1996). Mekânın Poetikası. Aykut Derman (Çev.). İstanbul: Kesit Yayıncılık.
  • Balaban, Adem (2013). “Romanın Maneviyatta Oynadığı Rol Açısından “Kara Kitap” ve “Aşk”. Beder Journal of Humanities. 1: 99-111.
  • Bars, Mehmet Emin (2014). “Âşık Garip Hikâyesinde Aşk-Âşık-Sevgili’’. International Journal of Language Academy, 3: 337-350.
  • Bolay, Süleyman Hayri (2013).Felsefi Doktrinler ve Terimler Sözlüğü. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım.
  • Cevizci, Ahmet (2002). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Çabuklu, Yaşar (2006). Uzam ve Kötülük. İstanbul: Everest Yayınları.
  • Demir, Ayşe (2009). Türk Hikâyesinde Mekân (1980-1922 Dönemi).Doktora Tezi. Kayseri: Erciyes Üniversitesi.
  • Eagleton,Terry (1981). Eleştiri ve İdeoloji.Esen Tarım-Serhat Öztopbaş(Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları. Eliade, Mircea (2003).Dinler Tarihine Giriş.Leyla Aslan (Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Ersoy, Mehmet Akif (2011). Safahat, İstanbul: İnkılap Yayınları.
  • GökcanTürkdoğan, Melike (2011). “Aşk Mesnevileri ve Gazellerdeki Sevgili İmajına Dair Bir Karşılaştırma’’. Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 29: 111-124.
  • Gönel, Hüseyin (2010). “Divan Şiirinde Sevgiliye Dair’’. TurkishStudies, 3:208-222.
  • İbn Arabî, Muhyiddin (2003). İlahi Aşk. Mahmut Kanık (Çev.): Mahmut Kanık. İstanbul: İnsan Yayınları.
  • İçli, Ahmet (2012). “Fuzûlî’ninRind ü Zahid Eserinde Mekân: Meyhane ve Mescit’’. TurkishStudies, 1:1305-1317.
  • Kanter, Beyhan (2013). Şiirsel Kimlikten Mekânsal Sınırlara. İstanbul: Okur Akademi.
  • Kaya, Hilal (2012). “Fuzuli ve John Donne’da Aşk Temasının İşlenişinin Mukayesesi’’. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3:105-123.
  • Korkmaz, Ramazan (2007). “Romanda Mekânın Poetiği”. Edebiyat Ve Dil Yazıları, Mustafa İsen’e Armağan. Ayşenur Külahlıoğluİslam- Süer Eker (Ed.). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Narlı, Mehmet (2014). Şiir ve Mekân. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Nazik, Sıtkı (2012). “Klasik Türk Şiirindeki Sevgili Anlayışının Hurilerle İrtibatı’’. TurkishStudies, 15: 461-488.
  • Nesefî, Azîzüddîn(2004).İnsân-ı Kâmil. Ahmet Avni Konuk (Çev.). İstanbul: Gelenek Yayıncılık.
  • Nora, Pıerre (2006). Hafıza Mekânlar. Mehmet Emin Özcan (Çev.). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Mignon, Laurent (2004). “Işk ve Aşkın Buluştuğu ve Ayrıştığı Yer: NizârKabbâni ve Cemal Süreya’nın Şiirinde Sevgili ve Mesaj’’. Doğu Batı, 26:117-133.
  • Muhammethacı, Kambernisa (1997). Efsane ve Rivayetlerde Tasvir Edilen Kadın Tipleri Üzerine’’. Sincan Üniversitesi İlmi Dergisi, 1:713-719.
  • Ocak, Ahmet Yaşar (1983).Bektaşî Menakıblarında İslâm Öncesi İnanç Motifleri. İstanbul: Enderun Kitabevi.
  • Özel, İsmet (2002). Waldo Sen Neden Burada Değilsin?. İstanbul: Şule Yayınları.
  • Özel, İsmet (2014). Şiir Okuma Kılavuzu. İstanbul: TİYO Yayıncılık.
  • Pala, İskender (2016). Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Safi, Cemal (2015). Ya Evde Yoksan. Ankara:Ayrıntı Basımevi.
  • Safi, Cemal (2015). Sende Kalmış. Ankara: Ayrıntı Basımevi.
  • Safi, Cemal (2015). Vurgun. Ankara: Ayrıntı Basımevi.
  • Safi, Cemal (2015). Kıyamete Kırk Kala. Ankara: Ayrıntı Basımevi.
  • Simonnet, Dominigue vd. (2012). Aşkın En Güzel Tarihi. Saadet Özen (Çev.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Şahin, Turhan (1979).Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Tüzer, İbrahim (2008). İsmet Özel Şiire Damıtılmış Hayat. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Ünaldı, Halime (2011). Türk Romanı ve Yabancılaşma: Bir Edebiyat Sosyolojisi Denemesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi.

Cemal Safi’nin Şiirlerinde ‘Değer’in Görüngü Düzeyleri Olarak Kapalı ve Açık Mekânlar

Yıl 2021, , 68 - 94, 28.05.2021
https://doi.org/10.25306/skad.848837

Öz

Değer, insanoğlunun tabiatla olan mücadelesi sonucu ortaya koyduğu tavırdır. Sanatla birlikte bu tavır estetik bir düzlemde ilerlemiş, özelliklede edebiyatta geniş anlam katmanları yaratarak işlenmiştir. Şiir, edebiyatın açtığı anlam katmanlarına tema değerleri yükler. Dolayısıyla şiirin üretmiş olduğu değerler yaratıcısı olan şairin birikimine, yaşam tarzına, dünyayı algılayış şekline göre değişen imgesel öznellik taşır. Cemal Safi şiirlerinde tema değerleri daha çok mekân bağlamında anlam bulur. Şairin algısal düzeyi mekânları görünenin ötesine götürerek daralan ve genişleyen bir yapıya kavuşturur. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı Cemal Safi şiirlerinde ortaya çıkan tema değerlerini mekân bağlamında görünür kılmaktır.

Kaynakça

  • Aydın Yağcıoğlu, Songül (2010). “Fuzuli ve Baki Divanlarında Aşk Anlayışı ve Sevgili Tipi’’. TurkishStudies, 3: 559-587.
  • Aydoğan, Bedri (1997). “Mehmet Akif Ersoy’un Meyhane ve Mahalle Kahvesi Şiirleri Üzerine Bir Değerlendirme’’. Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları, 85-106.
  • Bachelard, Gaston(1996). Mekânın Poetikası. Aykut Derman (Çev.). İstanbul: Kesit Yayıncılık.
  • Balaban, Adem (2013). “Romanın Maneviyatta Oynadığı Rol Açısından “Kara Kitap” ve “Aşk”. Beder Journal of Humanities. 1: 99-111.
  • Bars, Mehmet Emin (2014). “Âşık Garip Hikâyesinde Aşk-Âşık-Sevgili’’. International Journal of Language Academy, 3: 337-350.
  • Bolay, Süleyman Hayri (2013).Felsefi Doktrinler ve Terimler Sözlüğü. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım.
  • Cevizci, Ahmet (2002). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Çabuklu, Yaşar (2006). Uzam ve Kötülük. İstanbul: Everest Yayınları.
  • Demir, Ayşe (2009). Türk Hikâyesinde Mekân (1980-1922 Dönemi).Doktora Tezi. Kayseri: Erciyes Üniversitesi.
  • Eagleton,Terry (1981). Eleştiri ve İdeoloji.Esen Tarım-Serhat Öztopbaş(Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları. Eliade, Mircea (2003).Dinler Tarihine Giriş.Leyla Aslan (Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Ersoy, Mehmet Akif (2011). Safahat, İstanbul: İnkılap Yayınları.
  • GökcanTürkdoğan, Melike (2011). “Aşk Mesnevileri ve Gazellerdeki Sevgili İmajına Dair Bir Karşılaştırma’’. Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 29: 111-124.
  • Gönel, Hüseyin (2010). “Divan Şiirinde Sevgiliye Dair’’. TurkishStudies, 3:208-222.
  • İbn Arabî, Muhyiddin (2003). İlahi Aşk. Mahmut Kanık (Çev.): Mahmut Kanık. İstanbul: İnsan Yayınları.
  • İçli, Ahmet (2012). “Fuzûlî’ninRind ü Zahid Eserinde Mekân: Meyhane ve Mescit’’. TurkishStudies, 1:1305-1317.
  • Kanter, Beyhan (2013). Şiirsel Kimlikten Mekânsal Sınırlara. İstanbul: Okur Akademi.
  • Kaya, Hilal (2012). “Fuzuli ve John Donne’da Aşk Temasının İşlenişinin Mukayesesi’’. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3:105-123.
  • Korkmaz, Ramazan (2007). “Romanda Mekânın Poetiği”. Edebiyat Ve Dil Yazıları, Mustafa İsen’e Armağan. Ayşenur Külahlıoğluİslam- Süer Eker (Ed.). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Narlı, Mehmet (2014). Şiir ve Mekân. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Nazik, Sıtkı (2012). “Klasik Türk Şiirindeki Sevgili Anlayışının Hurilerle İrtibatı’’. TurkishStudies, 15: 461-488.
  • Nesefî, Azîzüddîn(2004).İnsân-ı Kâmil. Ahmet Avni Konuk (Çev.). İstanbul: Gelenek Yayıncılık.
  • Nora, Pıerre (2006). Hafıza Mekânlar. Mehmet Emin Özcan (Çev.). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Mignon, Laurent (2004). “Işk ve Aşkın Buluştuğu ve Ayrıştığı Yer: NizârKabbâni ve Cemal Süreya’nın Şiirinde Sevgili ve Mesaj’’. Doğu Batı, 26:117-133.
  • Muhammethacı, Kambernisa (1997). Efsane ve Rivayetlerde Tasvir Edilen Kadın Tipleri Üzerine’’. Sincan Üniversitesi İlmi Dergisi, 1:713-719.
  • Ocak, Ahmet Yaşar (1983).Bektaşî Menakıblarında İslâm Öncesi İnanç Motifleri. İstanbul: Enderun Kitabevi.
  • Özel, İsmet (2002). Waldo Sen Neden Burada Değilsin?. İstanbul: Şule Yayınları.
  • Özel, İsmet (2014). Şiir Okuma Kılavuzu. İstanbul: TİYO Yayıncılık.
  • Pala, İskender (2016). Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Safi, Cemal (2015). Ya Evde Yoksan. Ankara:Ayrıntı Basımevi.
  • Safi, Cemal (2015). Sende Kalmış. Ankara: Ayrıntı Basımevi.
  • Safi, Cemal (2015). Vurgun. Ankara: Ayrıntı Basımevi.
  • Safi, Cemal (2015). Kıyamete Kırk Kala. Ankara: Ayrıntı Basımevi.
  • Simonnet, Dominigue vd. (2012). Aşkın En Güzel Tarihi. Saadet Özen (Çev.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Şahin, Turhan (1979).Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Tüzer, İbrahim (2008). İsmet Özel Şiire Damıtılmış Hayat. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Ünaldı, Halime (2011). Türk Romanı ve Yabancılaşma: Bir Edebiyat Sosyolojisi Denemesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevgi Çamur

Yayımlanma Tarihi 28 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Çamur, S. (2021). Cemal Safi’nin Şiirlerinde ‘Değer’in Görüngü Düzeyleri Olarak Kapalı ve Açık Mekânlar. Sosyal Ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (SKAD), 7(14), 68-94. https://doi.org/10.25306/skad.848837

31040

Sosyal ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (SKAD)'da yayınlanan makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. SKAD bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.