Öğrenici profiline uygun öğretim araç-gereçlerinin yeterli düzeyde geliştirilememesi, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde önemli bir sorun alanıdır. Nitekim, dil gelişimi için önemli olan otantik materyallerin ve işbirlikçi sistemlerin yeterli düzeyde olmayışı Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi önünde “lojistik bariyer”ler olarak durmaktadır. Öğrenici düzeyine uygun olarak geliştirilemeyen materyallerin başında ise öğrenici sözlüğü gelmektedir. Bu konuda, artan çalışma ve araştırmalara rağmen Türkiye’de henüz model teşkil edebilecek bir eser ya da kaynak ortaya konulamamıştır. Tarafımızdan hazırlanan ve Pegem Akademi Yayınları arasında çıkan Yabancılar İçi Başlangıç Düzeyi Türkçe Sözlük (A1)adlı eser, öğrenici sözlüğü alanında öncü bir çalışma olarak değerlendirilebilir. Araştırma ile, Türkiye’de yeterince geliştirilememiş olan pedagojik sözlükbilimi (pedagogical lexicography) alanına kuramsal ve uygulamalı açıdan katkı sağlanması amaçlanmıştır. Çalışma, betimsel bir araştırma niteliğindedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 10 |
Sosyal ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (SKAD)'da yayınlanan makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. SKAD bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.