İnsanın
doğumuyla başlayan ve bir ömür boyu süren anlam arayışı, öznel bir karaktere
sahip olduğundan her insan, diğerlerinden farklı olarak olay, olgu ve nesneleri
anlamlandırmaktadır ve yaşam amaçlarını belirlemektedir. Bu bağlamda çalışma, “hayatın anlam ve amacı nedir?”, “hayat
nimet midir, zahmet midir?”, “hayatı anlamlandırma ve yaşam amaçlarını
belirlemede etkili kişi ve kurumlar nelerdir?” vb. sorulara cevap aramaktadır. Böylelikle “değişen
yaşam koşulları ve tecrübeleri sonucunda kuşaklar, hayatı yeniden
anlamlandırmakta ve yaşam amaçlarını yeniden belirlemektedir” hipotezini test
etmektedir.
Araştırma, İstanbul İli Maltepe İlçesi Atilla Uras
Anadolu Lisesi örnekleminde değişen yaşam şartlarının etkisiyle çocuklar (527
öğrenci), onların orta kuşak ebeveynleri (258 kişi) ve büyükanne ile dedelerden
(79 kişi) oluşan kuşakların hayatı anlamlandırmalarını tespit ederek karşılıklı
analiz etmeyi amaçlamaktadır. Toplam 864 kişiye anket uygulanmıştır. Bulgular
hipotezi doğrularken genç
kuşakların yaşamı anlamlandırma ve yaşam amaçlarını belirleme konusunda önceki
kuşaklara göre kararsız bir yapıda olduğu saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 11 |
Sosyal ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (SKAD)'da yayınlanan makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. SKAD bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.