Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Perspectives of Foreign Students Studying at Bartın University on Turkish Culture

Yıl 2023, Cilt: 9 Sayı: 19, 52 - 73, 30.12.2023
https://doi.org/10.25306/skad.1371819

Öz

In this study, it is aimed to determine the culture, habits, lifestyle and how foreign students studying at Bartın University see the culture, habits, lifestyle and people in Turkey and especially in Bartın. Looking at ourselves from the outside will better bring some unpaid factors to light. A total of 18 people from 9 different countries participated in the study. The number of people on a country basis was proportioned on the basis of students from the countries that came to Turkey and Bartın the most. In the study, a semi-structured interview was conducted. In a rapidly globalizing world, student mobility has a great place. The reason why students are interviewed in this study is that they come from a wide variety of countries. The importance of our work increases even more in this regard. Therefore, as the differences increased, we preferred to analyze them by dividing them into regions. While the differences predominate in students from African countries, similar aspects of culture predominate in students from Central Asian countries. After grouping the similar aspects of students from countries such as Saudi Arabia, Syria and Egypt, we went into private and analyzed them. As a result, it is important both sociologically and anthropologically to analyze how foreign students see us with an external eye. In the study, it was found that solidarity predominates where social conflict is very low.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Y. (2018). Göç Sosyolojisi. Nobel Yayınları.
  • Coşkun, E. (2014). Türk Üniversitelerinde Yabancı Öğrenciler ve Sorunları.
  • Çağlayan, S. (2006). Göç Kuramları, Göç ve Göçmen İlişkisi. Muğla Üniversite, 89.
  • Doytcheva, M. (2016). Çok Kültürlülük. İletişim Yayınları.
  • Duman, M. Z. (2009). Küreselleşme, Kimlik ve Çok Kültürlülük, 587.
  • Glesne, C. & Peskin, A. (1992). Becoming qualitative researchers: An introduction. White Plains, NY: Longman. Göktürk, I. (2016). Kültür Sosyolojisi. Remzi Kitabevi.
  • Güvenç, B. (1999). İnsan ve Kültür. Remzi Kitabevi.
  • Malinowski, B. (1990). Bir Bilimsel Kültür Kuramı ve Öbür Denemeler. Verso Yayıncılık.
  • Meriç, C. (1986). Kültürden İrfana. İnsan Yayınları.
  • Organisation for Economic Co-operation and Development (2014). Indicator C4: Who Studies Abroad and Where? In Education at a Glance 2014: OECD Indicator, Paris: OECD.
  • Özel, C. (2012). Türkiye'de Çok Kültürlülük Çoğulculuk ve Din.
  • Powwel, R. A., Single, H. M. & Lloyd, K. R. (1996). Focus groups in mental health research: Enhancing the validity of user and provider questionnaires. International Journal of Social Psychology, 42 (3).
  • Say, Ö. (2017). Çok Kültürlülük Kavramı ve Anlamın Çokluğu. İstanbul Medeniyet Üniversitesi, 29.
  • Stewart, C.J. & Cash, W. B. (1985). Interviewing: Principles and practices. Dubuque, IO: Wm. C. Brown Pub.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, G. (2018). Yükseköğretim Uluslararasılaşma Bağlamında Karşılaştırmalı Akademik Kariyer Süreci. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • YÖK (2019). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi, https://istatistik.yok.gov.tr/ .

Bartın Üniversitesinde Okuyan Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Türkiye’nin Kültürüne Bakış Açıları

Yıl 2023, Cilt: 9 Sayı: 19, 52 - 73, 30.12.2023
https://doi.org/10.25306/skad.1371819

Öz

Bu çalışmada, Bartın Üniversitesi’nde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye’deki ve özelde de Bartın’daki kültürü, alışkanlıkları, yaşam tarzını ve insanları nasıl gördüklerini tespit etmek amaçlanmıştır. Kendimize dışarıdan bir gözle bakmak bazı dikkat edilmeyen faktörleri daha iyi gün yüzüne çıkartacaktır. Çalışmaya 9 farklı ülkeden gelen toplam 18 kişi katılmıştır. Kişilerin ülke bazındaki sayısı, Türkiye’ye ve Bartın’a en çok gelen ülkelerden öğrenciler baz alınarak oranlanmıştır. Çalışmada yarı-yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Hızla küreselleşen dünyada öğrenci hareketliliği büyük bir yere sahiptir. Bu çalışmada öğrencilerle mülakat yapılmasının nedeni, çok çeşitli ülkelerden gelmeleridir. Bizim çalışmamızın ehemmiyeti bu konuda daha da artmaktadır. Bu yüzden farklılıklar arttıkça bölgelere ayırarak analiz etmeyi tercih ettik. Afrika ülkelerinden gelen öğrencilerde farklılıklar daha ağır basarken, Orta Asya ülkelerinden gelen öğrencilerde kültürün benzer yönleri daha ağır basmaktadır. Suudi Arabistan, Suriye, Mısır gibi ülkelerden gelen öğrencilerin de benzer yönlerini grupladıktan sonra özele inip analiz ettik. Sonuç olarak, yabancı uyruklu öğrencilerin bizi dışarıdan bir gözle nasıl gördüklerini analiz etmek hem sosyolojik olarak hem de antropolojik olarak önem arz etmektedir. Çalışmada, toplumsal çatışmanın çok az olduğu dayanışmanın ağır bastığı saptanmıştır.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Y. (2018). Göç Sosyolojisi. Nobel Yayınları.
  • Coşkun, E. (2014). Türk Üniversitelerinde Yabancı Öğrenciler ve Sorunları.
  • Çağlayan, S. (2006). Göç Kuramları, Göç ve Göçmen İlişkisi. Muğla Üniversite, 89.
  • Doytcheva, M. (2016). Çok Kültürlülük. İletişim Yayınları.
  • Duman, M. Z. (2009). Küreselleşme, Kimlik ve Çok Kültürlülük, 587.
  • Glesne, C. & Peskin, A. (1992). Becoming qualitative researchers: An introduction. White Plains, NY: Longman. Göktürk, I. (2016). Kültür Sosyolojisi. Remzi Kitabevi.
  • Güvenç, B. (1999). İnsan ve Kültür. Remzi Kitabevi.
  • Malinowski, B. (1990). Bir Bilimsel Kültür Kuramı ve Öbür Denemeler. Verso Yayıncılık.
  • Meriç, C. (1986). Kültürden İrfana. İnsan Yayınları.
  • Organisation for Economic Co-operation and Development (2014). Indicator C4: Who Studies Abroad and Where? In Education at a Glance 2014: OECD Indicator, Paris: OECD.
  • Özel, C. (2012). Türkiye'de Çok Kültürlülük Çoğulculuk ve Din.
  • Powwel, R. A., Single, H. M. & Lloyd, K. R. (1996). Focus groups in mental health research: Enhancing the validity of user and provider questionnaires. International Journal of Social Psychology, 42 (3).
  • Say, Ö. (2017). Çok Kültürlülük Kavramı ve Anlamın Çokluğu. İstanbul Medeniyet Üniversitesi, 29.
  • Stewart, C.J. & Cash, W. B. (1985). Interviewing: Principles and practices. Dubuque, IO: Wm. C. Brown Pub.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, G. (2018). Yükseköğretim Uluslararasılaşma Bağlamında Karşılaştırmalı Akademik Kariyer Süreci. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • YÖK (2019). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi, https://istatistik.yok.gov.tr/ .
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Gençlik Sosyolojisi, Göç, Etnisite ve Çok Kültürlülük Sosyolojisi, Kültür Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sümeyye Kaya 0000-0003-2665-9965

Erken Görünüm Tarihi 31 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Kaya, S. (2023). Bartın Üniversitesinde Okuyan Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Türkiye’nin Kültürüne Bakış Açıları. Sosyal Ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (SKAD), 9(19), 52-73. https://doi.org/10.25306/skad.1371819

31040

Sosyal ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (SKAD)'da yayınlanan makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. SKAD bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.