Bosnia and Herzegovina has hosted many faiths throughout history. Although it is a very colorful geography in terms of religious diversity, this situation has brought with it some difficulties. In this study, the current process of Islamic religious education in Bosnia and Herzegovina is mentioned and the pre-school Islamic religious education curriculum in Bosnia and Herzegovina is introduced based on the Bosnia and Herzegovina curriculum. In order to better understand the curriculum, first of all, the general religious education adventure in Bosnia and Herzegovina is included. Subsequently, Bosnia and Herzegovina Preschool Islamic Religious Education Curriculum was included in detail. Additionally, the conditions required for religious educators and the resources used in the process were also mentioned. Our study was prepared on the basis of the official document titled Religious Education Curriculum Studies, Religious Education Process in Preschool Institutions, prepared by the Islamic Community of Bosnia and Herzegovina in June 2009, and signed by Muharrem Omerdic, General Director of Religious Education in Bosnia and Herzegovina.
Bosna Hersek tarih boyunca birçok inanca ev sahipliği yapmıştır. Dinsel çeşitlik açısında oldukça renkli bir coğrafya olmakla beraber bu durum beraberinde bazı zorluklarda getirmiştir. Bu çalışmamızda Bosna Hersek’te din eğitiminin güncel durumundan bahsedilmiş olup Bosna Hersek müfredatı baz alınarak Bosna Hersek’te ki okul öncesi İslam din eğitim müfredatı tanıtılmaktadır. Müfredatın daha iyi anlaşılabilmesi için öncelikle Bosna Hersek’te ki genel din eğitim serüvenine yer verilmiştir. Akabinde Bosna Hersek Okul Öncesi İslam Din Eğitim Müfredatına detaylı olarak yer verilmiştir Ayrıca din öğretimini yapan eğitimcilerde aranan şartlara ve süreçte kullanılan kaynaklara da değinilmiştir. Çalışmamız Haziran 2009 yılında Bosna Hersek İslam Topluluğu tarafından hazırlanan Din Eğitim Müfredatı Çalışmaları Okul Öncesi Kurumlarda Din Eğitim Süreci isimli, Bosna Hersek Din Eğitim Genel Müdürü Muharrem Ömerdiç tarafından imzalanan resmî belge esas alınarak hazırlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Sosyolojisi, Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 20 |
Sosyal ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (SKAD)'da yayınlanan makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. SKAD bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.