The concept of "calling" has recently become a popular subject in the field of positive organizational behavior. Conceptualization studies on the phenomenon make it difficult to understand the concept to the extent that it contributes to the field. The concept of "calling", refers to individuals having internal or external motivation with a basic sense of meaning and purpose for a job or profession, and that the actions taken in this way benefit society. This study examines the concept of calling within a conceptual framework. The aim of the study is to reveal the unique features, components, historical background, and various approaches to the concept of calling by making use of the relevant literature and contributing to the literature in this way.
calling motivation meaningful work prosocial behavior conceptual analysis
Meslek aşkı olgusu, son yıllarda pozitif örgütsel davranış alanındaki birçok araştırmanın konusu olmuştur. Olgu üzerine yapılan kavramsallaştırma çalışmaları, alana katkıda bulunduğu ölçüde, kavramın anlaşılmasını zorlaştırmaktadır. Meslek aşkı olarak da bilinen "calling" kavramı, bireylerin bir iş veya meslek için temel bir anlam ve amaç duygusu ile birlikte, içsel veya dışsal motivasyona sahip olmasını ve bu yolla yapılan eylemlerin topluma fayda sağlamasını ifade eder. Bu çalışma, meslek aşkı kavramını kavramsal bir çerçevede incelemektedir. Araştırma yöntemi niteldir ve veri toplama tekniği olarak doküman analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı, literatürden faydalanarak meslek aşkı kavramının özgün özelliklerini, bileşenlerini, tarihsel arka planını, kavrama yönelik çeşitli yaklaşımları ortaya koymak ve bu yolla alan yazına katkı sağlamaktır.
meslek aşkı motivasyon işin anlamlılığı prososyal davranış kavramsal analiz
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Örgütsel Davranış |
Bölüm | Kavramsal Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 4 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.