ÖZ
Konservatuvar viyola sanat dalı mezunlarının çoğunluğu senfoni, opera ve oda orkestralarında görev almaktadırlar. Konservatuvarda okuyan bir öğrenci kendisi için gelecekteki en olası meslek olan orkestra viyola grubu üyesi olmaya ne kadar layıkıyla hazırlanabilmektedir? Bu çalışmanın amacı, konservatuvar viyola bölümü lisans seviyesindeki öğrencilerin orkestra dersindeki beceri düzeylerini belirlemek ve bu kapsamda profesyonel orkestra üyeleri olarak yetiştirilmelerine katkı sağlamaktır. Bu amaç için öncelikle profesyonel bir orkestra üyesinde bulunması gereken özellikler ayrıntılarıyla belirtilmiştir. Ardından, çalışmanın evrenini oluşturan Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuarı Lisans devresinin farklı sınıf ve yetenekteki viyola bölümü öğrencileri hem orkestra dersinde (Hacettepe Akademik Senfoni Orkestrası) hem de bireysel olarak gözlemlenmiş, orkestrada kat ettikleri aşamalar ve karşılaştıkları zorluklar veriler halinde toplanmıştır. Karşılaşılan zorluklar ana başlıklar halinde sınıflandırılmış, nedenleri analiz edilmiş ve giderilmelerine dair öneriler sunulmuştur. Bu çalışmanın ülkemizdeki veya yurtdışındaki profesyonel orkestraların üyesi olmaya aday öğrenci ve icracılar için dilimizde yararlı bir kaynak olması hedeflenmiştir.
Anahtar Kelime: viyola, viyola grubu, orkestra, orkestrada viyola
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 2 |