Bu yazıda, özellikle gelişmekte olan bir çalışma alanı olarak Beden Müziğini tanıtmak ve Beden Müziği etkinliklerinin
disiplinler arası uygulamalardaki işlevselliği konusunda farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır. Bu amaç
doğrultusunda Beden Müziği’nin Dünya’da ve Türkiye'de gelişimi konusunda bilgi verilmektedir. Verilen bilgi yazarın
yaşamsal deneyiminin yanı sıra yazılı ve görsel kaynaklara dayanmaktadır. Yazının odak noktasında işitme engellilerle
yapılan dönemlik beden müziği dersleri dizisi ve mimarlık öğrencileriyle Temel Tasarım dersi kapsamında yapılan
beden müziği atölyesi yer almaktadır. Bu örneklerin, diğer birçok alanda beden müziği etkinliklerinin
gerçekleştirilebilmesi için cesaret verici olacağı ve beden müziğine herhangi bir disiplinin mensubu akademisyenlerce
oluşturulacak disiplinler arası projeler çerçevesinde yer verilebileceği düşünülmektedir.
Abraham, (1974). The tradition of Western music, University of California Press, Berkeley, CA, s. 62–83
Benari, N. 2014. Inner Rhythm: Dance Training for the Deaf, Routledge.
Bulut, M. Ö. 2014. Body Music Courses within Music Education. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), January 2014 (4-1), 57-68. doi: 10.18039/ajesi.44843
Bulut, Ö. 2013. Rhythm Blocks. Musik Impulse (MIP) Journal, 37/2013, 52-53. Helbling Verlag, Esslingen.
Bulut, M.Ö. 2013. Beden Müziğinin Gelişimi [Development of Body Music]. In Akat, A (Ed.) Müzik ve Kültürel Doku, KTÜ 1. Uluslararası Müzik Araştırmaları Sempozyumu Sempozyum Bildirileri [Music and Cultural Texture, KTU International
Research on Music Symposium], (pp. 344-356) Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Bulut, M.Ö. 2012. Introduction to the Interactive Learning Environment of Body Music. Procedia – Social and Behavioral
Bulut, M.Ö. 2011. Kalabalıklar ve Beden Müziği [Crowds and Body Music]. (Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi). Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
Bulut, Ö. 2010. Body Music and Socio-Cultural Change. In Kalyoncu, N (Ed.) Music and Music Education within the Context of Socio-Cultural Changes, (pp. 83-90). Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları. ISBN: 9786056155727 6056155722
Darrow, Alice-Ann, 1985. Music for the Deaf. Music Educators Journal, Vol. 71, No. 6 (Feb., 1985), s. 33-35 Sage Publications, Inc. on behalf of MENC: The National Association for Music Education. http://www.jstor.org/stable/3396472
Accessed: 25-05-2017 14:12 UTC
Imamoglu, B. 2013. Rhythm, Music and Architecture; A Studio Experience on Commonalities of Creative Processes. in
Fidanoglu, E (Ed.) Educating the Future: Architectural Education in the International Perspective (International EAAE Conference-Workshop-Exhibition) IKU. ISBN 978-605-4763-09-2.
Jusczyk and Krumhansl. 1993. Pitch and rhythmic patterns affecting infants' sensitivity to musical phrase structure.
Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, 19 (3) (1993), s. 627–640

Goodkin, D. 2008. Intery Mintery Nursery Rhymes. San Francisco: Pentatonic Press.
ISBN-13: 978-0977371228.
Bulut, M. Ö. (2017). 11. Türkiye’de Beden Müziği Etkinlikleri Engelliler Entegre Yüksek Okulu ve Mimarlık Öğrencileriyle Atölyeler. Sahne Ve Müzik(5), 211-227.
AMA
Bulut MÖ. 11. Türkiye’de Beden Müziği Etkinlikleri Engelliler Entegre Yüksek Okulu ve Mimarlık Öğrencileriyle Atölyeler. Sahne ve Müzik. Temmuz 2017;(5):211-227.
Chicago
Bulut, Muzaffer Özgü. “11. Türkiye’de Beden Müziği Etkinlikleri Engelliler Entegre Yüksek Okulu Ve Mimarlık Öğrencileriyle Atölyeler”. Sahne Ve Müzik, sy. 5 (Temmuz 2017): 211-27.
EndNote
Bulut MÖ (01 Temmuz 2017) 11. Türkiye’de Beden Müziği Etkinlikleri Engelliler Entegre Yüksek Okulu ve Mimarlık Öğrencileriyle Atölyeler. Sahne ve Müzik 5 211–227.
IEEE
M. Ö. Bulut, “11. Türkiye’de Beden Müziği Etkinlikleri Engelliler Entegre Yüksek Okulu ve Mimarlık Öğrencileriyle Atölyeler”, Sahne ve Müzik, sy. 5, ss. 211–227, Temmuz 2017.
ISNAD
Bulut, Muzaffer Özgü. “11. Türkiye’de Beden Müziği Etkinlikleri Engelliler Entegre Yüksek Okulu Ve Mimarlık Öğrencileriyle Atölyeler”. Sahne ve Müzik 5 (Temmuz 2017), 211-227.
JAMA
Bulut MÖ. 11. Türkiye’de Beden Müziği Etkinlikleri Engelliler Entegre Yüksek Okulu ve Mimarlık Öğrencileriyle Atölyeler. Sahne ve Müzik. 2017;:211–227.
MLA
Bulut, Muzaffer Özgü. “11. Türkiye’de Beden Müziği Etkinlikleri Engelliler Entegre Yüksek Okulu Ve Mimarlık Öğrencileriyle Atölyeler”. Sahne Ve Müzik, sy. 5, 2017, ss. 211-27.
Vancouver
Bulut MÖ. 11. Türkiye’de Beden Müziği Etkinlikleri Engelliler Entegre Yüksek Okulu ve Mimarlık Öğrencileriyle Atölyeler. Sahne ve Müzik. 2017(5):211-27.