Amaç: Bu çalışma, Tıbbi Biyokimya Laboratuvar Yaz Stajının; tıp fakültesi öğrencileri tarafından algılanma şekli ve öğrencilerin klinik biyokimya laboratuvarı ile ilgili pratik ve teorik bilgi düzeyine sağladığı katkıyı tespit etmek amacıyla planlandı.
Gereç ve Yöntemler: Tıbbi Biyokimya Laboratuvar Yaz Stajına katılan XXX Üniversitesi Tıp Fakültesi dönem 1(D-I) ve dönem 2(D-II) öğrencilerine staj başlangıcında ön test ve staj sonunda da son test uygulandı. Çalışmada 26 sorudan oluşan anket formu kullanıldı. Öğrencilere bireysel kod oluşturularak ön test ve son testte genel ve kişisel bilgi düzeylerinde meydana gelen değişiklikler tespit edildi.
Bulgular: D-I ve D-II öğrencilerinin ön test puan ortalamaları sırasıyla 60±24,1 ile 70,3±24,6; son test puan ortalamaları ise 68±23,6 ve 78,8±25,2 bulundu. Ön test ve son test puanları karşılaştırıldığında son test puanlarının ön test puanlarından anlamlı derecede yüksek olduğu tespit edildi(p=0,009). Öğrenciler dönemlere göre ayrıldığında ise, D-II öğrencilerinin hem ön test hem de son test puanları, D-I öğrencilerinden anlamlı olarak yüksek saptandı(p<0,05).
Sonuç: Öğrencilerin son test puanlarının ön test puanlarından yüksek bulunması, staj eğitiminin öğrencilerin bilgi seviyesini arttırdığını göstermektedir. Bu nedenle tıp fakültesi öğrencilerine, teorik eğitimlerine ek olarak klinik rutin laboratuvarın işleyişini öğrenebilecekleri/anlayabilecekleri şekilde düzenlemeler(yaz stajı ya da seçmeli staj) yapılmasının; öğrencilerin hekimlik mesleğinde kendilerini daha yeterli hissetmelerine katkı sağlamasının yanı sıra tıpta uzmanlık tercihlerinde de yol gösterici olacağını düşünüyoruz.
: Tıbbi Biyokimya Eğitimi ; Yaz Stajıi Öğrenim Düzeyi Değerlendirmesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
SMJ'de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı kapsamında lisanslanır