Amaç: Amacımız, acil servis hekimleri tarafından tanı, tedavi ve yönetiminde yaşanan sıkıntılar nedeniyle zor olarak nitelendirilen olguları araştırmak, bu olguların zorluklarının nedenleri analiz etmek ve bu zorlukların giderilmesi için çözüm önerileri getirmektir. Materyal ve Metod: Kesitsel ve tanımlayıcı araştırma niteliğindeki bu çalışmaya, Sakarya, Kayseri ve Bursa illerindeki ikinci ve üçüncü basamak kamu hastanelerinin acil servislerinde çalışan hekimler dâhil edildi. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan anket formu ile elde edildi. Bulgular: “Kaba ve saldırgan tutum sergileyenler”, “Multipl Travma Hastaları” ve “Yaşlı Genel Dâhiliye Hastaları” en zor olarak değerlendirilen hastalık grubunu oluşturmaktadır. Tüm hasta grubu için zorluk nedenleri değerlendirildiğinde “Güvenlik endişesi”, “Konsultan Hekimlerin hastayı sahiplenmemesi”, “Hastanın Hangi branş tarafından yatırılacağının belirsizliği” ve “Yer bulunamadığı için hastaların yatırılamaması” en önemli dört neden olarak ön plana çıkmaktadır. Sonuç: Sonuç olarak katılımcılara göre “Konsültan hekimlerin sahiplenmemesi nedeniyle AS’te kalan hastaları hangi branşın yatıracağı ile ilgili yazılı prosedürlerin geliştirilmesi”, “Güvenlik Önlemlerinin Artırılması”, “Konsültasyon Prosedürlerinin yazılı hale getirilip hekimlere yazılı olarak tebliğ edilmesi”, “Acil Hekimlerine hizmet içi eğitim verilerek bilgi düzeylerinin arttırılması” ve “Hastanede fiziki alan ve personel kapasitesinin arttırılması” acil servislerde zor olarak nitelendirilen hastaların yönetimini kolaylaştıracaktır. ( Sakarya Tıp Dergisi 2016, 6(1):20-26 ) Anahtar Kelimeler: Acil Servis, Zor Hasta, Tükenme Sendromu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 |
SMJ'de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı kapsamında lisanslanır