Introduction: This study was planned to determine the learning needs of patients who underwent total knee replacement (TKR) surgery at discharge. Materials and Methods: The research sample consisted of 60 patients aged 18 and over who had undergone total knee replacement surgery in the orthopedic service of a Training and Research Hospital and agreed to participate in the study. Patients were interviewed in the postoperative period using the Personal Data Form and the Patient Learning Needs Scale (PLNS). Results: The average age of the patients who underwent surgery was 65.03±6.88 and the average BMI was 29.58±3.52. While the average length of hospital stay (days) was 5.30±1.69, 78.3% were women and 88.3% underwent spinal anesthesia. All patients and caregivers received discharge training on home care. The patient PLNS score is 168.90±32.34.It was observed that the highest importance level score among the patients’ scale subgroups was treatment and complications. Conclusions: The learning needs of the patients were found to be moderately important. It was determined that the importance levels of patient education needs were higher for those with spinal anesthesia, those with primary school education or higher, those who were single, and those whose income was less than their expenses. It was observed that the importance levels of the feelings about the situation and treatment complications subdimensions of the PLNS were higher in those who had not had surgery before than in those who had surgery.
Care Orthopedic nursing Post-surgical Total knee replacement
Amaç: Total diz protezi (TDP) ameliyatı taburculuğu sonrası hastaneye sürekli yatışlar ve buna bağlı enfeksiyon gibi olumsuzlukların önlenebilmesi için verilecek taburculuk eğitiminin hastanın gereksinimlerini karşılaması gerekmektedir. Bu bağlamda bu çalışma TDP ameliyatı geçiren hastaların taburculuktaki öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi amacıyla planlandı.
Gereç ve Yöntemler: Araştırma örneklemini bir Eğitim ve Araştırma Hastanesi ortopedi servisinde 18 yaş ve üzeri total diz protezi ameliyatı geçirmiş hastalardan çalışmayı katılmayı kabul eden 60 hasta oluşturdu. Ameliyat sonrası dönemde hastalar ile Kişisel Veri Formu ve Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği (HÖGÖ) kullanılarak görüşüldü.
Bulgular: Ameliyat olan hastaların ortalama yaşları 65,03±6,88 olup Beden Kitle İndeksi (BKİ) ortalaması 29,58±3,52 dir. Hastanede yatış süre (gün) ortalaması 5,30±1,69 iken %78,3’ü kadın, %88,3’üne spinal anestezi uygulanmıştı. Hastaların ve bakım verenlerin hepsi evde bakıma yönelik taburculuk eğitimi almıştı. Hasta öğrenim gereksinimleri (HÖG) ölçek skoru 168,90±32,34 tür. Hastaların ölçek alt gruplarından en yüksek önemlilik düzeyi puanının tedavi ve komplikasyonlar olduğu görüldü.
Sonuç: HÖG’ nin orta derecede önemli olduğu saptandı. Spinal anestezi olanların ilkokul ve üstü eğitim durumu olup bekâr olanlar ile geliri giderinden az olanların HÖG önemlilik düzeyleri daha yüksek olduğu saptandı. Daha önce ameliyat olmayanların HÖG ölçeğinin duruma ilişkin duygular ve tedavi komplikasyonlar alt boyutlarından ameliyat olanlara göre önemlilik düzeyleri daha yüksek olduğu görüldü. TDP ameliyatı olan grup genellikle ileri yaş grubunda olduğundan hemşirelerin ileri yaş grubuna yönelik vücut sistematiğine hâkim olması bakım verirken ve hasta ile iletişime geçerken oldukça önemlidir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Cerrahi (Diğer), Ortopedi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 21 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 4 |
SMJ'de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı kapsamında lisanslanır