Nowadays, technology is being instrumentalized for educational purpose to support the academic and social skills development of children with autism. This paper aims to discover an appropriate intervention to promote communication skills for better engagement to social life. iPad is being used as an intervention by using speech-generating applications, such as Proloquo2Go, a programme which is being analysed by many researchers to determine how an augmentative and alternative communication (AAC) system can enhance the development of communication skills of children with autism. The mobile application provides features of accessibility, portability and affordability. Individualisation and customisation of the application allow to adjust the intervention in accordance with the need of children, therefore the use of mobile devices for educational purpose increases. Children with autism improve their communication and social skills by using such applications and their perception towards mobile devices are positive. The affordability, accessibility, or popularity of the application however might not necessarily entail that the intervention method is exactly appropriate.
Günümüzde, teknoloji, otizmli çocukların akademik ve sosyal beceri gelişimini desteklemek amacıyla eğitim amaçlı araçsallaştırılmaktadır. Bu çalışma, sosyal yaşama daha iyi katılım için iletişim becerilerini geliştirme adına uygun bir yöntemi ifade etmeyi amaçlamaktadır. iPad, otizmli çocukların iletişim becerilerinin gelişimini nasıl daha iyi geliştirebileceğini belirlemek amacıyla birçok araştırmacı tarafından analiz edilen bir program olan Proloquo2Go gibi konuşma uygulamalarını kullanarak bir destekleme aygıtı olarak kullanılmaktadır. Mobil uygulama, erişilebilirlik, taşınabilirlik ve satın alınabilirlik özellikleri sunmaktadır. Uygulamanın kişiselleştirilmesi ve özelleştirilmesi, desteklenmenin çocukların ihtiyacına göre ayarlanmasını sağlar, bu nedenle eğitim amaçlı mobil cihazların kullanımı artırmaktadır. Otizmli çocuklar bu tür uygulamaları kullanamı iletişim ve sosyal becerilerini geliştirmekte ve mobil cihazlara yönelik algılarını positive etmektedir
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 1 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |
The Journal of Social Sciences Academy
Sosyal Bilimler Akademi Dergisi
(SOBAD)