“Lise
Gençliği” dediğimiz zaman onların toplumdaki yeri, özellikleri değerleri ve
problemleri bir bütün olarak akla gelmelidir. Bu doğrultuda “Lise Gençlik
Değerlerinin Sosyolojik Analizi Balıkesir Örneği” çalışmasında amaç; sosyolojik
olarak gençliği anlamak, anlatmak, gençliği toplumsal değerlerle değerlendirmek
ve değer kazanımlarının gençlikle bağlantısını ortaya koymaktır. Değerler bu
yıldan itibaren her dersin programında yer almaktadır. Bu çalışma bu ders
programı öncesi yapılan bir araştırmadır. Araştırma 2017-2018 Eğitim ve Öğretim
yılı içerisinde Balıkesir İli Karesi İlçesinde üst sınav puanıyla yerleştirme
yapan liselere devam eden öğrencilerle gerçekleştirilmiştir.
Anketimizin
Kişisel Bilgiler bölümünü oluşturan kısımda 15 (on beş), değer ifadelerinin yer
aldığı bölümde de 117 ( yüz on yedi) soru yer almıştır. Uyguladığımız ankette
değerlere ne kadar önem verildiğini ve kabullenildiğini tespit için 5’li Likert
tipi ölçek kullanılmıştır. Araştırmada toplanan veriler temel çözümlememiz
olmuştur. Verilerin frekans dağılımları, yüzdeleri kullanılmıştır. SPSS 24.0
ile hesaplanmıştır. Anlamlı ilişkinin olup olmadığı konusunda yorumlamalar
yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 21 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |
The Journal of Social Sciences Academy
Sosyal Bilimler Akademi Dergisi
(SOBAD)