Some depersonalization, emotional exhaustion, and a decrease in the employee's sense of personal success and competence that occur while providing services in line with their duties are seen as burnout in health care workers. This study aimed to systematically examine the scientific studies conducted to investigate the burnout levels seen in healthcare workers during the Covid-19 pandemic process. In the study, articles published between 2020 and 2023 were scanned using the Google Scholar database. The screening was conducted using the keywords of studies within the scope of burnout levels of healthcare professionals during the Covid-19 process (healthcare workers, Covid-19, Burnout level). In the research inclusion criteria; The criteria of the study being a research article, being in Turkish, having a Turkish sample and being from the perspective of a healthcare professional were taken into consideration. We can state that bornout is higher in those who work duty than in regular workers and that the level of burnout increases in parallel with the increase in weekly working hours and that the burnout is higher in employees who are exposed to the disease. It was concluded that there is no significant difference between the fear and burnout of healthcare personnel caused by Covid-19. The existence of uncertain, variable, complex and ambiguous environments, which are felt more especially during the Covid-19 pandemic period and affect healthcare sector employees intensely, have been determined to have effects on employee stress and burnout. When the findings were examined, it was determined that the participants' workload perception and burnout levels increased during the pandemic compared to before Covid-19. Workload, burnout, emotional exhaustion and depersonalization levels are higher in healthcare workers related to Covid-19; It was concluded that job satisfaction and internal satisfaction levels were lower.
Sağlık hizmetleri çalışanlarında görevleri gereği hizmet sunulurken meydana gelen birtakım duyarsızlaşmaları, duygusal açıdan kendini tükenmiş hissetmeleri ve bunun yanında çalışanda kişisel başarı ve yeterlilik duygularındaki azalmalar tükenmişlik olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma ile Covid-19 pandemi süreci ile sağlık çalışanlarında görülen tükenmişlik düzeylerini araştırmaya yönelik yapılan bilimsel çalışmaların sistematik olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada 2020-2023 yılları arasında yayımlanmış olan makaleler Google Scholar veri tabanından faydalanarak taratılmıştır. Tarama sağlık çalışanlarının Covid-19 sürecindeki tükenmişlik düzeyleri kapsamında olan çalışmaların (sağlık çalışanları, Covid-19, Tükenmişlik düzeyi) anahtar kelimeleri kullanılarak yapılmıştır. Araştırmaya dahil etme kriterlerinde; çalışmanın araştırma makalesi olması, Türkçe olması, Türkiye örneklemi olması ve sağlık çalışanı perspektifinde olması kriterleri göz önünde tutulmuştur. Nöbet usulü çalışanlarda tükenmişliğin normal çalışanlara oranla yüksek olduğu ayrıca haftalık çalışma süresinin artışına paralel olarak tükenmişlik seviyesinin yükseldiği, hastalığa maruz kalan çalışanlarda tükenmişliğin daha fazla olduğunu ifade edebiliriz. Sağlık personelinin Covid-19’ un neden olduğu korku ile tükenmişliği arasında anlamlı bir farkın bulunmadığı sonucuna varılmıştır. Pandemi sürecinde etkisini özellikle sağlık çalışanları üzerinde daha güçlü gösteren belirsiz, değişken, karmaşık ve muğlak ortamların varlığı, çalışan stresi ve tükenmişlik üzerine etkileri olarak tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular incelendiğinde, katılımcıların iş yükü algısı ve tükenmişlik düzeylerinde Covid-19 öncesine göre pandemi sürecinde artışa geçtiği tespit edilmiştir. Sağlık hizmetlerinde pandemi ile mücadelede ön saflarda çalışanlarda iş yükü, duyarsızlaşma ve tükenmişlik seviyelerinin daha yüksek olup; içsel tatmin ve iş tatmini düzeylerinin ise daha düşük olduğu sonucuna varılmıştır.
Etik Kurul Raporuna İhtiyaç Yoktur
Yok
Pratik Web Kullanımınız için Teşekkürler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 12 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |
The Journal of Social Sciences Academy
Sosyal Bilimler Akademi Dergisi
(SOBAD)