This study was conducted to measure the perceptions of accommodation employees regarding innovation performance. Primary data collected within the scope of the study was analyzed and interpreted to determine whether the innovation performance variable differed based on demographic characteristics. The research population consisted of employees of 4- and 5-star accommodation establishments in Antalya within the framework of an uncertain universe. In this context, data were collected from 405 participants via a survey using measurement tools whose validity and reliability have been tested in various studies in the literature.
The study found that participants' perception of innovation performance averaged 3.63, an above-average level. Demographic analysis revealed that participants' perception of innovation performance did not differ based on age, gender, education level, or length of service, but did differ based on marital status and position.
Bu araştırma konaklama işletmeleri çalışanlarının yenilik performansına yönelik algılarının ölçülmesi olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında demografik özellikler açısından yenilik performansı değişkeninin faklılık gösterip göstermediğinin tespiti için toplanan birincil veriler analiz edilerek bulgular elde edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın evreni, belirsiz evren çerçevesinde Antalya’daki 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmeleri çalışanlarından oluşmaktadır. Bu bağlamda, anket yoluyla 405 katılımcıdan, literatürde geçerliliği ve güvenirliği farklı çalışmalarda sınanmış ölçüm araçlarının soruları kullanılarak veri toplanmıştır.
Araştırma sonucunda, katılımcıların yenilik performansı algısı ortalaması 3,63 ile orta üstü düzey seviyesinde çıkmıştır. Demografik özellikler açısından yapılan analiz sonucunda, katılımcıların yenilik performansı algısının yaş, cinsiyet, eğitim durumu ve işletmede çalıştığı süre açısından farklılık göstermediği; medeni durum ve çalıştığı pozisyon açısından farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ekim 2025 |
Gönderilme Tarihi | 2 Eylül 2025 |
Kabul Tarihi | 23 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 3 |
The Journal of Social Sciences Academy
Sosyal Bilimler Akademi Dergisi
(SOBAD)