Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA HİZMET KALİTESİ: MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Sayı: 40, 162 - 179, 01.12.2017

Öz

Hizmet kalitesi kurumların asgari düzeyde işlevlerini yerine getirebilmeleri ve rekabet avantajları sağlamaları yönünden önemlilik arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören Çağrı Merkezi Hizmetleri, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programlarındaki öğrencilerin kendilerine sunulan hizmetlerden olan; danışmanlık, öğretim elemanlarının yönlendirme, öğretme becerileri ve objektifliği, yüksekokulun öğrencilere sağladığı fiziki donanım ve imkânlar gibi eğitim kalitesini etkileyen birçok hizmet alanındaki sunulan hizmetlere yönelik kalite değerlendirmelerini ölçmektir. Bu amaçla hem meslek yüksekokullarında hem de yükseköğrenim kurumlarında hizmet kalitesini artırmak, daha iyi eğitim fırsatları sunmak adına öğrencilerin görüş ve düşünceleri ortaya konulmuş ve hizmet kalitesinin şekillenmesinde en önemli boyutun öğretim elemanlarının yeterlilikleri olduğu, en az etkili olan boyut da fiziki imkânlar olduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Balcı, A., Öztürk, İ., Polatcan, M., Saylik, A., Bil, E. (2016), “Organizational Socialization and Its Relation with Organizational Performance in High Schools”, Journal of Education and Training Studies, 4(9).
  • Balcı, A. (2010), Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler, Pegem Akademi, Ankara.
  • Çatı, K. (2003), “Ulaşım Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi ve Bir Uygulama”, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:27, No: 1.
  • Çiçek, R., Doğan, İ., C. (2009), “Müşteri Memnuniyetinin Artırılmasında Hizmet Kalitesinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma: Niğde İli Örneği”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.FDergisi C.x1,S1. Demirel, E. T., Yatkın, A., Düşükcan, M., Derin, N., Çakınberk, A., Güven, M. (2013), “Vatandaşların Belediye Hizmet Kalitesi Algılamaları Üzerinde Belediye Başkanlarının Liderlik (Hükümdar/Hizmetkâr) Özelliklerinin Belirleyiciliği: TRB-I Bölgesi Örneği” Çağdaş Yerel Yönetimler, 22(2).
  • Fidan, T. (2017), “Kurumsalcılık Yaklaşımları ve Yeni Kurumsalcılık Perspektifinde Eğitim Örgütleri”, Medeniyet Araştırmaları Dergisi, 1 (1).
  • Saydan, R. (2008), “Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarından Beklentileri Yüzüncü Yıl Üniversitesi İİBF Örneği”, Gazi üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 10/1.
  • Sezer, Ö. (2008), “Kamu Hizmetlerinde Müşteri(Vatandaş), Odaklılık: Türkiye’de Kamu Hizmeti Anlayışı Açısından Bir Değerlendirme”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 4 Sayı 8.
  • Şahin, A. E. (2009), “Eğitim Fakültesinde Hizmet Kalitesinin Eğitim Fakültesi Öğrenci Memnuniyet Ölçeği (EF-ÖMÖ) İle Değerlendirilmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37.
  • Parasuraman, A. ,Zeithaml,V. A. Ve Berry, L. L. (1988), “Servqual: A Multiple-İtem Scale for Measuring Consumer Perc”, Journal of Retailing, 64(1).
  • Pena, M. M., Da Silva, E. M. S., Tronchin, D. M. R., Melleiro, M. M. (2013),“TheUse Of The Quality Model Of Parasuraman, Zeithaml and Berry in Health Services”, Revistada Escola de Enfermagem da USP, 47(5).
  • Peterson, R. A. (1994), “A Meta-analysis of Cronbach's Coefficient Alpha”, Journal of Consumer Research, 21(2).
  • Tarhan, A., B., Ezici, E. (2011), “Kamu Hizmetleri Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, Cilt 3, No 2, http://www.sobiad.org/eJOURNALS/dergi_SBD/arsiv_2011.html (30.11.2017).
  • Tayyar, N., Dilşeker, F. (2012), “Devlet Ve Vakıf Üniversitelerinde Hizmet Kalitesi ve İmajın Öğrenci Memnuniyetine Etkisi”, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Bahar 2012, Sayı 28.
  • Yenen,Z.,Gözlü, S. (2003), “Yükseköğretimde Müşteri Beklentileri: Türkiye’den Örnekler”, İTÜ Dergisi, Cilt:2,Sayı:2.
  • Ukav, İ. (2017), “Meslek Yüksekokullarında Öğrenci Memnuniyetine İlişkin Bir Analiz, Kahta MYO Örneği”, Mesleki Bilimler Dergisi, 6(1)http://meslekibilimler.com/temp/makale/MBD_6(1)1-91.pdf (25.11.2017).
  • Yıldız, O., Erdil, S., T. (2013), “Türkiye Hava Yolu Taşımacılığı Sektöründe Hizmet Kalitesinin Karşılaştırmalı Ölçümlenmesi”, E-dergi Marmara Üniversitesi, Cilt 10, Sayı 39.
Yıl 2017, Sayı: 40, 162 - 179, 01.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Balcı, A., Öztürk, İ., Polatcan, M., Saylik, A., Bil, E. (2016), “Organizational Socialization and Its Relation with Organizational Performance in High Schools”, Journal of Education and Training Studies, 4(9).
  • Balcı, A. (2010), Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler, Pegem Akademi, Ankara.
  • Çatı, K. (2003), “Ulaşım Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi ve Bir Uygulama”, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:27, No: 1.
  • Çiçek, R., Doğan, İ., C. (2009), “Müşteri Memnuniyetinin Artırılmasında Hizmet Kalitesinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma: Niğde İli Örneği”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.FDergisi C.x1,S1. Demirel, E. T., Yatkın, A., Düşükcan, M., Derin, N., Çakınberk, A., Güven, M. (2013), “Vatandaşların Belediye Hizmet Kalitesi Algılamaları Üzerinde Belediye Başkanlarının Liderlik (Hükümdar/Hizmetkâr) Özelliklerinin Belirleyiciliği: TRB-I Bölgesi Örneği” Çağdaş Yerel Yönetimler, 22(2).
  • Fidan, T. (2017), “Kurumsalcılık Yaklaşımları ve Yeni Kurumsalcılık Perspektifinde Eğitim Örgütleri”, Medeniyet Araştırmaları Dergisi, 1 (1).
  • Saydan, R. (2008), “Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarından Beklentileri Yüzüncü Yıl Üniversitesi İİBF Örneği”, Gazi üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 10/1.
  • Sezer, Ö. (2008), “Kamu Hizmetlerinde Müşteri(Vatandaş), Odaklılık: Türkiye’de Kamu Hizmeti Anlayışı Açısından Bir Değerlendirme”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 4 Sayı 8.
  • Şahin, A. E. (2009), “Eğitim Fakültesinde Hizmet Kalitesinin Eğitim Fakültesi Öğrenci Memnuniyet Ölçeği (EF-ÖMÖ) İle Değerlendirilmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37.
  • Parasuraman, A. ,Zeithaml,V. A. Ve Berry, L. L. (1988), “Servqual: A Multiple-İtem Scale for Measuring Consumer Perc”, Journal of Retailing, 64(1).
  • Pena, M. M., Da Silva, E. M. S., Tronchin, D. M. R., Melleiro, M. M. (2013),“TheUse Of The Quality Model Of Parasuraman, Zeithaml and Berry in Health Services”, Revistada Escola de Enfermagem da USP, 47(5).
  • Peterson, R. A. (1994), “A Meta-analysis of Cronbach's Coefficient Alpha”, Journal of Consumer Research, 21(2).
  • Tarhan, A., B., Ezici, E. (2011), “Kamu Hizmetleri Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, Cilt 3, No 2, http://www.sobiad.org/eJOURNALS/dergi_SBD/arsiv_2011.html (30.11.2017).
  • Tayyar, N., Dilşeker, F. (2012), “Devlet Ve Vakıf Üniversitelerinde Hizmet Kalitesi ve İmajın Öğrenci Memnuniyetine Etkisi”, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Bahar 2012, Sayı 28.
  • Yenen,Z.,Gözlü, S. (2003), “Yükseköğretimde Müşteri Beklentileri: Türkiye’den Örnekler”, İTÜ Dergisi, Cilt:2,Sayı:2.
  • Ukav, İ. (2017), “Meslek Yüksekokullarında Öğrenci Memnuniyetine İlişkin Bir Analiz, Kahta MYO Örneği”, Mesleki Bilimler Dergisi, 6(1)http://meslekibilimler.com/temp/makale/MBD_6(1)1-91.pdf (25.11.2017).
  • Yıldız, O., Erdil, S., T. (2013), “Türkiye Hava Yolu Taşımacılığı Sektöründe Hizmet Kalitesinin Karşılaştırmalı Ölçümlenmesi”, E-dergi Marmara Üniversitesi, Cilt 10, Sayı 39.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm 2017
Yazarlar

Hasret Öztürk

Muhittin Tataroğlu

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Öztürk, H., & Tataroğlu, M. (2017). MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA HİZMET KALİTESİ: MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 18(40), 162-179.
AMA Öztürk H, Tataroğlu M. MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA HİZMET KALİTESİ: MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. SOBBİAD. Aralık 2017;18(40):162-179.
Chicago Öztürk, Hasret, ve Muhittin Tataroğlu. “MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA HİZMET KALİTESİ: MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 18, sy. 40 (Aralık 2017): 162-79.
EndNote Öztürk H, Tataroğlu M (01 Aralık 2017) MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA HİZMET KALİTESİ: MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 18 40 162–179.
IEEE H. Öztürk ve M. Tataroğlu, “MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA HİZMET KALİTESİ: MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ”, SOBBİAD, c. 18, sy. 40, ss. 162–179, 2017.
ISNAD Öztürk, Hasret - Tataroğlu, Muhittin. “MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA HİZMET KALİTESİ: MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 18/40 (Aralık 2017), 162-179.
JAMA Öztürk H, Tataroğlu M. MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA HİZMET KALİTESİ: MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. SOBBİAD. 2017;18:162–179.
MLA Öztürk, Hasret ve Muhittin Tataroğlu. “MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA HİZMET KALİTESİ: MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 18, sy. 40, 2017, ss. 162-79.
Vancouver Öztürk H, Tataroğlu M. MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA HİZMET KALİTESİ: MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. SOBBİAD. 2017;18(40):162-79.

Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.