Öz
Etkin piyasalar hipotezine göre, bir piyasanın etkinliği yatırımcılar için ulaşılabilen tüm bilgilerin pay senedi fiyatlarına yansıtılmış olmasını gerektirir. Pazarlama ve satış giderleri, yatırımcıların pay senedi yatırımlarını yaparken dikkate almaları beklenen bir gider türüdür. Bu çalışmada, yüksek veya düşük pazarlama yoğunluğuna sahip olmanın firmaların pay senedi yatırımcılarının normal-üstü getiri elde etmelerine yol açıp açmadığı araştırılmıştır. Pazarlama yoğunluğu ölçüsü olarak Pazarlama Satış ve Dağıtım Giderleri / Net Satışlar oranının kullanıldığı çalışmada bu amaçla Carhart Dört Faktör Modeli kullanılmıştır. Borsa İstanbul Ulusal Tüm Endeksi’nde yer alan finansal olmayan 160 firmadan oluşan nihai örneklem için 2007-2017 dönemi verileri üzerinden gerçekleştirilen regresyon modelleri, pazarlama yoğunluğu yüksek olan firmaların istatistiksel olarak normal-üstü negatif getiri oranı sağladığını, yani yatırımcıların pay senetlerini yanlış fiyatlandırdığını ortaya koymuştur. Pazarlama yoğunluğu düşük olan firmaların pay senetlerinde ise yanlış fiyatlandırma olmadığı görülmüştür.