Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Sayı: 41, 103 - 116, 30.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Agızza Rosa, (2001). Antik Yunan’da Mitoloji, Çev. Z. Zühre İlkgelen, Arkeoloji ve
  • Sanat Yayınları, İstanbul.Akyalçın Necmi (1998). Balıkesir Yöresi’nde Yatır Efsaneleri Üzerine Bir Araştırma,
  • Balıkesir Belediyesi Kültür Yayınları, Balıkesir.
  • Arı, Yılmaz: Soykan Abdullah: Kazdağı Milli Parkı’nda kültürel ekoloji ve Doğa Koruma, Türk Coğrafya Dergisi, s.44.
  • Bonnefoy, Yves (2000). “Augustus Mitolojiler Sözlüğü, Ankara: Dost Yayınları, s.89.
  • Çoban, Ramazan Volkan: “İda Dağı’ndan Kaz Dağı’na: Yöre Anlatıları’nın Karşılaştırmalı Mitoloji Tarafından İncelenmesi”; ΙΙΙ. Ulusal Kazdağları Sempozyumu, Balıkesir.
  • Eliade, Mircae (1993). Mitlerin Özellikleri, Çev. Sema Rifat, İstanbul: Simavi Yayınları.
  • Hamilton, Edith (2006). Mitologya, Çev. Ülkü Tamer, İstanbul:.
  • Homeros (2012). İlyada, Haz. Ali Taş, İstanbul: Kum Saati Yayınları.
  • Kıpçak, Reşit ( 2005). Balıkesir İli Coğrafyası, Balıkesir: Balıkesir Ekspres Gazetesi Yayınları,
  • Özdemir, Zekeriya (2001). Adramyttion’dan Efeler Toprağı Edremit’e, 11. Cilt, s.

İlyada Destanı’nda İda (Kazdağı)

Yıl 2018, Sayı: 41, 103 - 116, 30.06.2018

Öz

Batı
Edebiyatı’nın ilk edebî metinleri Homeros tarafından kaleme alınan İlyada ve
Odysseia destanlarıdır.  İlyada
Destanı’nın belirgin mekânları; Truva şehri, kentin yakın çevresi ve özellikle
İda Dağı’dır. Dağın yüceliği, tanrısallığı, bitki örtüsü, su kaynakları,
insanlar ve diğer canlılar için yaşam kaynağı olma vasfı destanın çeşitli
kısımlarında anlatılır. Truva Savaşı’ndaki olayların azımsanmayacak sayıda İda
Dağı ile ilgili olması dağın mitolojideki önemini gösterir. İlyada Destanı
başta olmak üzere antik dönemden bu yana Kaz Dağı’nın mitolojik, tarihî ve
kültürel değeri bir süreklilik içinde var olmaya devam etmektedir. 
Bu
makalede amaç; İlyada Destanı’nda İda’nın nasıl işlendiğini tespit etmektir.
Bilinen en eski edebî eserlerden İlyada Destanı’nda, İda’nın hangi yönleriyle
işlendiğinin tespiti; sosyal bilimler alanına katkı sağlaması açısından önem
arz etmektedir. Çalışmamızda tarama ve kaynak incelemesi yöntemleri
kullanılmıştır. Sonuç olarak İda Dağı’nın İlyada Destanı’nda önemli bir mekânsal
işlevinin olduğu ve o tarihten bu yana kültürel devamlılık içinde önemli bir
sembol olarak toplumsal hafızada yer aldığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Agızza Rosa, (2001). Antik Yunan’da Mitoloji, Çev. Z. Zühre İlkgelen, Arkeoloji ve
  • Sanat Yayınları, İstanbul.Akyalçın Necmi (1998). Balıkesir Yöresi’nde Yatır Efsaneleri Üzerine Bir Araştırma,
  • Balıkesir Belediyesi Kültür Yayınları, Balıkesir.
  • Arı, Yılmaz: Soykan Abdullah: Kazdağı Milli Parkı’nda kültürel ekoloji ve Doğa Koruma, Türk Coğrafya Dergisi, s.44.
  • Bonnefoy, Yves (2000). “Augustus Mitolojiler Sözlüğü, Ankara: Dost Yayınları, s.89.
  • Çoban, Ramazan Volkan: “İda Dağı’ndan Kaz Dağı’na: Yöre Anlatıları’nın Karşılaştırmalı Mitoloji Tarafından İncelenmesi”; ΙΙΙ. Ulusal Kazdağları Sempozyumu, Balıkesir.
  • Eliade, Mircae (1993). Mitlerin Özellikleri, Çev. Sema Rifat, İstanbul: Simavi Yayınları.
  • Hamilton, Edith (2006). Mitologya, Çev. Ülkü Tamer, İstanbul:.
  • Homeros (2012). İlyada, Haz. Ali Taş, İstanbul: Kum Saati Yayınları.
  • Kıpçak, Reşit ( 2005). Balıkesir İli Coğrafyası, Balıkesir: Balıkesir Ekspres Gazetesi Yayınları,
  • Özdemir, Zekeriya (2001). Adramyttion’dan Efeler Toprağı Edremit’e, 11. Cilt, s.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm 2018
Yazarlar

Zeliha Kapukaya

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 8 Mayıs 2018
Kabul Tarihi 9 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 41

Kaynak Göster

APA Kapukaya, Z. (2018). İlyada Destanı’nda İda (Kazdağı). Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 19(41), 103-116.

Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.