Tüketim özellikle
günümüzde salt temel ihtiyaçları gidermek üzerine gerçekleşmemektedir. Tüketim
ve toplumsal cinsiyet ilişkisi de yapılan çalışmalarda önemli bir belirleyici
olarak karşımıza çıkmaktadır. 21. yüzyıl, özellikle kadınların ve çocukların
tüketimine ve bununla ilgili araştırma ve çalışmalara sıklıkla yer vermektedir.
Günümüzde sosyal medya ve reklam çalışmaları incelendiğinde de bu iki hedef kitlenin,
hem tüketen hem de tüketimi sağlayanlar açısından başat değerde olduğu
görülmektedir. Çocukluktan yetişkinliğe evrilen bu süreçte, kadınların farklı
kuşaklardaki tüketim alışkanlıklarının incelenmesi de akademik çalışmalar için
önem arz etmektedir. Temel olarak Bebek Patlaması Kuşağı (1946-1964), X Kuşağı
(1965-1979), Y Kuşağı (1980-1999) ve Z Kuşağı (2000 ve sonrası) çerçevesinde
değerlendirilecek olan kuşaklar ve bu kuşaklardaki kadınların tüketim kalıpları
çalışmanın özünü oluşturmaktadır.
Bu çalışmanın amacı
kadınların, farklı kuşaklarda hangi tüketim alışkanlıklarına sahip olduğunu,
ihtiyaç temelli tüketimin hedonist tüketime dönüşme süreciyle kuşaklar arasında
bir ilişki olup olmadığını incelemektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | 2018 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 13 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 42 Kadın Çalışmaları Özel Sayısı |
Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.