İnsanlık tarihinin önemli noktalarından biri olan sanayi devrimi beraberinde küreselleşme kavramını getirmiştir. Birçok şey küreselleşme sürecine dâhil olurken, tüketim kültürü de bunlardan biri olmuştur. Tüketim kültürünün önemli unsurlarından biri olan reklamlar ile bu durum desteklenmiştir. Bireylere tüketme arzusu veren reklamlar ile sadece tüketim değil, belli ideolojiler de ortaya konmaktadır. Çünkü reklamlar bireyleri yönlendirmenin en etkili yollarından biridir. Bu bağlamda reklamlardaki erkeğin temsilinin, reklamın yapıldığı ülkenin kadın ve erkeğe olan bakış açısı ile ilgili olduğunu söylemek mümkündür. Temizlik ürünü reklamlarının ele alındığı çalışmada, örneklem olarak küresel pazarda olan Cillit Bang, Scotch Brite ve Mr. Muscle ürünleri seçilmiştir. Çalışmanın amacı, aynı ürünün farklı ülkelerde çekilen reklamlarındaki erkek temsillerini ortaya koymaktır. Toplam 9 reklamın analiz edildiği çalışmada söylem ve göstergebilim yöntemleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular reklamlardaki erkek temsili konusunda, farklı ülkelerde çekilen reklamlar arasında bir fark olmadığı ve yaşanılan ataerkil düzen içerisinde ülke değişse de kadına ve erkeğe olan bakış açısının aynı kaldığıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | 2018 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 43 SITKI KOÇMAN'ın Anısına Armağan |
Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.