Çalışma, küresel piyasanın gereksinimlerine bağlı oluşan
ve piyasa ideolojisinin desteklediği özerk kimlik vurgusunun toplumsal inşasında
iletişim sektörünün rolünü incelemek amacıyla tasarlanmıştır. Toplumsal bireyi
göz ardı eden ve bireysel kimliği öne çıkaran kimlik-iletişim politikalarının
bir sonucu olarak özerk kimliğin temsili bağlamında reklam sektörü çalışmanın
kapsamını oluşturmaktadır. Reklam, marka tutundurma yöntemi biçiminde iş gören
yönüyle çalışmaya konu olmuş ve reklam filmleri özerk kimliği temsil
niteliğiyle incelenmiştir. Betimleyici içerik analizi yöntemiyle tasarlanan
çalışmada özerk kimlik vurgusunun imgelendiği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | 2019 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 16 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 44 |
Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.