Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 20 Sayı: 44, 137 - 156, 02.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Brand Finance (Haziran 2017), Türkiye’nin En Değerli Markalarının Yıllık Raporu. brandfinance.com/images/upload/turkey_100_2017_unlocked.pdf.
  • Erdoğan, İrfan (2002), İletişimi Anlamak, Erk Yayınları, Ankara.
  • Horkheimer, Max (2010), Akıl Tutulması, (Çev: Orhan Koçak), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Uztuğ, Ferruh (2003), Markan Kadar Konuş, MediaCat, Ankara.
  • Graber, A. Doris (2004), “Methodological Developments in Political Communication Research”. Lynda Lee Kaid (Ed.). Handbook of Political Communication Research, Lawrance Erlbaum Associates, NewJersey, s.45-69.
  • Macnamara, Jim (2005), “Media content analysis: Its uses; benefits and best practice methodology”, Asia Pacific Public Relations Journal, 6(1), 1–34.
  • Gans, J. Herber (1979), Deciding What’s News: A Study of CBS Evening News, NBC Nightly News, Newsweek, and Time, Northwestern University Press, New York.
  • Fromm, Erich (2011), Özgürlükten Kaçış, (Çev. Şemsa Yeğin), Payel Yayınevi, İstanbul.
  • Çağla, Cengiz (2007), Tocqueville ve Özgürlük, Belge Yayınları, İstanbul.
  • Sennett, Richard (2005), Otorite, (Çev. Kamil Durand), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Baumna, Zygmunt, (20011), Bireyselleşmiş Toplum, (Çev. Yavuz Alogan), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Arendt, Hannah (2012), İnsanlık Durumu, (Çev. Bahadır Sina Şener), İletişim Yayınları, İstanbul.
  • https://www.koton.com/kotonjeans (Erişim:07.01.2018).
  • http://www.mediacatonline.com/mavi-black-kivanc-tatlitug-reklam-filmi/ (Erişim: 07.01.2018).
  • http://www.mediacatonline.com/kotonun-marka-yuzu-fahriye-evcen/ Erişim:06.01.2018).
  • http://www.mediacatonline.com/mavi-black-kivanc-tatlitug-reklam-filmi/ (Erişim: 16.03.2018).

Kitle İletişim, Reklamlar ve Özerk Kimliklerin İnşası Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2019, Cilt: 20 Sayı: 44, 137 - 156, 02.06.2019

Öz

Çalışma, küresel piyasanın gereksinimlerine bağlı oluşan
ve piyasa ideolojisinin desteklediği özerk kimlik vurgusunun toplumsal inşasında
iletişim sektörünün rolünü incelemek amacıyla tasarlanmıştır. Toplumsal bireyi
göz ardı eden ve bireysel kimliği öne çıkaran kimlik-iletişim politikalarının
bir sonucu olarak özerk kimliğin temsili bağlamında reklam sektörü çalışmanın
kapsamını oluşturmaktadır. Reklam, marka tutundurma yöntemi biçiminde iş gören
yönüyle çalışmaya konu olmuş ve reklam filmleri özerk kimliği temsil
niteliğiyle incelenmiştir. Betimleyici içerik analizi yöntemiyle tasarlanan
çalışmada özerk kimlik vurgusunun imgelendiği tespit edilmiştir.


Kaynakça

  • Brand Finance (Haziran 2017), Türkiye’nin En Değerli Markalarının Yıllık Raporu. brandfinance.com/images/upload/turkey_100_2017_unlocked.pdf.
  • Erdoğan, İrfan (2002), İletişimi Anlamak, Erk Yayınları, Ankara.
  • Horkheimer, Max (2010), Akıl Tutulması, (Çev: Orhan Koçak), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Uztuğ, Ferruh (2003), Markan Kadar Konuş, MediaCat, Ankara.
  • Graber, A. Doris (2004), “Methodological Developments in Political Communication Research”. Lynda Lee Kaid (Ed.). Handbook of Political Communication Research, Lawrance Erlbaum Associates, NewJersey, s.45-69.
  • Macnamara, Jim (2005), “Media content analysis: Its uses; benefits and best practice methodology”, Asia Pacific Public Relations Journal, 6(1), 1–34.
  • Gans, J. Herber (1979), Deciding What’s News: A Study of CBS Evening News, NBC Nightly News, Newsweek, and Time, Northwestern University Press, New York.
  • Fromm, Erich (2011), Özgürlükten Kaçış, (Çev. Şemsa Yeğin), Payel Yayınevi, İstanbul.
  • Çağla, Cengiz (2007), Tocqueville ve Özgürlük, Belge Yayınları, İstanbul.
  • Sennett, Richard (2005), Otorite, (Çev. Kamil Durand), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Baumna, Zygmunt, (20011), Bireyselleşmiş Toplum, (Çev. Yavuz Alogan), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Arendt, Hannah (2012), İnsanlık Durumu, (Çev. Bahadır Sina Şener), İletişim Yayınları, İstanbul.
  • https://www.koton.com/kotonjeans (Erişim:07.01.2018).
  • http://www.mediacatonline.com/mavi-black-kivanc-tatlitug-reklam-filmi/ (Erişim: 07.01.2018).
  • http://www.mediacatonline.com/kotonun-marka-yuzu-fahriye-evcen/ Erişim:06.01.2018).
  • http://www.mediacatonline.com/mavi-black-kivanc-tatlitug-reklam-filmi/ (Erişim: 16.03.2018).
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm 2019
Yazarlar

DENİZ Akın 0000-0001-6012-1355

Yayımlanma Tarihi 2 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 3 Nisan 2019
Kabul Tarihi 16 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 44

Kaynak Göster

APA Akın, D. (2019). Kitle İletişim, Reklamlar ve Özerk Kimliklerin İnşası Üzerine Bir İnceleme. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 20(44), 137-156.
AMA Akın D. Kitle İletişim, Reklamlar ve Özerk Kimliklerin İnşası Üzerine Bir İnceleme. SOBBİAD. Haziran 2019;20(44):137-156.
Chicago Akın, DENİZ. “Kitle İletişim, Reklamlar Ve Özerk Kimliklerin İnşası Üzerine Bir İnceleme”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 20, sy. 44 (Haziran 2019): 137-56.
EndNote Akın D (01 Haziran 2019) Kitle İletişim, Reklamlar ve Özerk Kimliklerin İnşası Üzerine Bir İnceleme. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 20 44 137–156.
IEEE D. Akın, “Kitle İletişim, Reklamlar ve Özerk Kimliklerin İnşası Üzerine Bir İnceleme”, SOBBİAD, c. 20, sy. 44, ss. 137–156, 2019.
ISNAD Akın, DENİZ. “Kitle İletişim, Reklamlar Ve Özerk Kimliklerin İnşası Üzerine Bir İnceleme”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 20/44 (Haziran 2019), 137-156.
JAMA Akın D. Kitle İletişim, Reklamlar ve Özerk Kimliklerin İnşası Üzerine Bir İnceleme. SOBBİAD. 2019;20:137–156.
MLA Akın, DENİZ. “Kitle İletişim, Reklamlar Ve Özerk Kimliklerin İnşası Üzerine Bir İnceleme”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 20, sy. 44, 2019, ss. 137-56.
Vancouver Akın D. Kitle İletişim, Reklamlar ve Özerk Kimliklerin İnşası Üzerine Bir İnceleme. SOBBİAD. 2019;20(44):137-56.

Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.