Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 20 Sayı: 45, 145 - 158, 23.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Aktop, A. ve Seferoğlu, F. (2014). Sportif Performans Açisindan Nöro-Geribildirim. Journal Of Sports And Performance Researches, 5(2), 23–36.
  • Aquilina, D. (2013). A study of the relationship between elite athletes' educational development and sporting performance. The International Journal of the History of Sport, 30(4), 374-392.
  • Aygün, M. ve Yetim, A. (2015). Ankara İlindeki 16-20 Yaş Arasi Buz Hokeycilerin Branşa Katilim Nedenleri. Journal Of Research In Education And Society, 2(1), 1–11
  • Devecioğlu, S. ve Çoban, B. (2011). Türkiye’de Spor Eğitimi Sektörünün Görünümü. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 627–654.
  • Gürbüz, H., Kişoğlu, M. ve Erkol, M. (2016). Biyoloji Öğretmen Adaylarinin Çevreye Yönelik Tutumlarinin İnformal Ve Formal Eğitim Ortamlari Açisindan Değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 74-84.
  • Karaç, Y. (2017). Sporcu eğitim merkezlerindeki atletizm branşı öğrenci sporcuların başarı algıları ile spora katılım güdülerinin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi. Hitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kartal, S. K. ve Dirlik, E. M. (2016). Geçerlik kavramının tarihsel gelişimi ve güvenirlikte en çok tercih edilen yöntem: Cronbach Alfa Katsayısı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 1865-1879.
  • Koca, C. (2006). Beden eğitimi ve spor alanında toplumsal ve kültürel yeniden üretim. Yayınlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Krotee, M. L. ve Bucher, C. A. (2007). Spor Yönetimi. (Çev. S. Köseoğlu). Beyaz Yayınları, İstanbul, s:31.
  • Özalp, İ. (2010). Yönetim Kavramı, Yönetim ve Organizasyon. Anadolu Üniversitesi Yayını, 1. Baskı, s:3-4.
  • SEM Yönetmeliği, (2010) web page: http://mevzuat.basbakanlik.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.13750&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=SPORCU%20E
  • Semerci, Ç. (2007). Program Geliştirme Kavramına İlişkin Metaforlarla Yeni İlköğretim Programlarına Farklı Bir Bakış. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 31(2), 125-140.
  • Siedentop, D., (2014). What Is Sport Education And How Does It Work? Journal of Physical Education, 69(4), 18–20.
  • Suat, Ü., Çoştu, B. ve Karataş, F., (2004). Türkiye de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(4), 17-28.
  • Sunay, H. ve Saracaloğlu, A. S. (2003). Türk sporcusunun spordan beklentileri ile spora yönelten unsurlar. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 43-48.
  • Sunay, H. (2003). Türk Spor Politikasına Analitik Bir Bakış. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 39-42.
  • Yetim A. A. ve Şenel Ö. (2001). Türkiye’de Spor Yöneticisi Yetiştirme Faaliyetlerinin Görünümü, Milli Eğitim Dergisi, 150, 18-19.
  • Youth Sport Trust. (2000). Office For Standards In Education. Sports Colleges: The First Two Years— Innovation In Physical Education And Sport.
  • Yüksel, M. (2014). Cinsiyet ve Spor. Tarih Okulu Dergisi (TOD), 7(19), 663–684.

Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2019, Cilt: 20 Sayı: 45, 145 - 158, 23.12.2019

Öz


Bu çalışmanın amacı, sporcu öğrencilerin zihinsel, fiziksel, ruhsal ve bilişsel eğitimlerini desteklemeyi ve geliştirmeyi hedef alan sporcu eğitim merkezlerinin incelenmesidir. Araştırmada sporcu eğitim merkezlerinin amaçları doğrultusunda yönetsel uygulamaların merkez müdürleri ve antrenörleri tarafından değerlendirilmesi sağlanmıştır. Çalışmaya sporcu eğitim merkezinde çalışan 36 müdürü ve 142 antrenör olmak üzere toplam 178 kişi dahil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak 38 maddeden oluşan bir ölçek kullanılmıştır. Katılımcıların demografik bilgilerini belirlemek için cinsiyet, yaş, eğitim durumu, görev süreleri, kadro dağılımı, branş dağılımı, kademe bilgileri gibi sorular sorulmuştur. Analizler SPSS 17.0 istatistik programında yapılmıştır. Yüzde, frekans dağılımları belirlenmiş, normal dağılım testleri yapılmıştır. Verilerin analizinde faktör analizi, t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Mann-Whitney U testi, Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre anket sorularına verilen yanıtların yaş, unvan, cinsiyet, görev süresi gibi faktörlerden etkilendiği görülmüştür. Mevcut sistemde yönetsel, mevzuat ve uygulama süreçlerinin iyileştirilmesinin yanı sıra eğitim programını ve sporcu performanslarını artırma yönünde düzenlemelerin yapılması gerektiği sonucu elde edilmiştir.

Kaynakça

  • Aktop, A. ve Seferoğlu, F. (2014). Sportif Performans Açisindan Nöro-Geribildirim. Journal Of Sports And Performance Researches, 5(2), 23–36.
  • Aquilina, D. (2013). A study of the relationship between elite athletes' educational development and sporting performance. The International Journal of the History of Sport, 30(4), 374-392.
  • Aygün, M. ve Yetim, A. (2015). Ankara İlindeki 16-20 Yaş Arasi Buz Hokeycilerin Branşa Katilim Nedenleri. Journal Of Research In Education And Society, 2(1), 1–11
  • Devecioğlu, S. ve Çoban, B. (2011). Türkiye’de Spor Eğitimi Sektörünün Görünümü. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 627–654.
  • Gürbüz, H., Kişoğlu, M. ve Erkol, M. (2016). Biyoloji Öğretmen Adaylarinin Çevreye Yönelik Tutumlarinin İnformal Ve Formal Eğitim Ortamlari Açisindan Değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 74-84.
  • Karaç, Y. (2017). Sporcu eğitim merkezlerindeki atletizm branşı öğrenci sporcuların başarı algıları ile spora katılım güdülerinin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi. Hitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kartal, S. K. ve Dirlik, E. M. (2016). Geçerlik kavramının tarihsel gelişimi ve güvenirlikte en çok tercih edilen yöntem: Cronbach Alfa Katsayısı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 1865-1879.
  • Koca, C. (2006). Beden eğitimi ve spor alanında toplumsal ve kültürel yeniden üretim. Yayınlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Krotee, M. L. ve Bucher, C. A. (2007). Spor Yönetimi. (Çev. S. Köseoğlu). Beyaz Yayınları, İstanbul, s:31.
  • Özalp, İ. (2010). Yönetim Kavramı, Yönetim ve Organizasyon. Anadolu Üniversitesi Yayını, 1. Baskı, s:3-4.
  • SEM Yönetmeliği, (2010) web page: http://mevzuat.basbakanlik.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.13750&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=SPORCU%20E
  • Semerci, Ç. (2007). Program Geliştirme Kavramına İlişkin Metaforlarla Yeni İlköğretim Programlarına Farklı Bir Bakış. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 31(2), 125-140.
  • Siedentop, D., (2014). What Is Sport Education And How Does It Work? Journal of Physical Education, 69(4), 18–20.
  • Suat, Ü., Çoştu, B. ve Karataş, F., (2004). Türkiye de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(4), 17-28.
  • Sunay, H. ve Saracaloğlu, A. S. (2003). Türk sporcusunun spordan beklentileri ile spora yönelten unsurlar. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 43-48.
  • Sunay, H. (2003). Türk Spor Politikasına Analitik Bir Bakış. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 39-42.
  • Yetim A. A. ve Şenel Ö. (2001). Türkiye’de Spor Yöneticisi Yetiştirme Faaliyetlerinin Görünümü, Milli Eğitim Dergisi, 150, 18-19.
  • Youth Sport Trust. (2000). Office For Standards In Education. Sports Colleges: The First Two Years— Innovation In Physical Education And Sport.
  • Yüksel, M. (2014). Cinsiyet ve Spor. Tarih Okulu Dergisi (TOD), 7(19), 663–684.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm 2019
Yazarlar

Hacalet Mollaoğulları 0000-0003-2079-9692

Doğukan Doğan 0000-0003-1593-2102

Yayımlanma Tarihi 23 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 17 Temmuz 2019
Kabul Tarihi 15 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 45

Kaynak Göster

APA Mollaoğulları, H., & Doğan, D. (2019). Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 20(45), 145-158.
AMA Mollaoğulları H, Doğan D. Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi. SOBBİAD. Aralık 2019;20(45):145-158.
Chicago Mollaoğulları, Hacalet, ve Doğukan Doğan. “Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri Ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 20, sy. 45 (Aralık 2019): 145-58.
EndNote Mollaoğulları H, Doğan D (01 Aralık 2019) Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 20 45 145–158.
IEEE H. Mollaoğulları ve D. Doğan, “Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi”, SOBBİAD, c. 20, sy. 45, ss. 145–158, 2019.
ISNAD Mollaoğulları, Hacalet - Doğan, Doğukan. “Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri Ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 20/45 (Aralık 2019), 145-158.
JAMA Mollaoğulları H, Doğan D. Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi. SOBBİAD. 2019;20:145–158.
MLA Mollaoğulları, Hacalet ve Doğukan Doğan. “Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri Ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 20, sy. 45, 2019, ss. 145-58.
Vancouver Mollaoğulları H, Doğan D. Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi. SOBBİAD. 2019;20(45):145-58.

Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.