Bu çalışmanın amacı, sporcu öğrencilerin zihinsel, fiziksel, ruhsal ve bilişsel eğitimlerini desteklemeyi ve geliştirmeyi hedef alan sporcu eğitim merkezlerinin incelenmesidir. Araştırmada sporcu eğitim merkezlerinin amaçları doğrultusunda yönetsel uygulamaların merkez müdürleri ve antrenörleri tarafından değerlendirilmesi sağlanmıştır. Çalışmaya sporcu eğitim merkezinde çalışan 36 müdürü ve 142 antrenör olmak üzere toplam 178 kişi dahil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak 38 maddeden oluşan bir ölçek kullanılmıştır. Katılımcıların demografik bilgilerini belirlemek için cinsiyet, yaş, eğitim durumu, görev süreleri, kadro dağılımı, branş dağılımı, kademe bilgileri gibi sorular sorulmuştur. Analizler SPSS 17.0 istatistik programında yapılmıştır. Yüzde, frekans dağılımları belirlenmiş, normal dağılım testleri yapılmıştır. Verilerin analizinde faktör analizi, t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Mann-Whitney U testi, Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre anket sorularına verilen yanıtların yaş, unvan, cinsiyet, görev süresi gibi faktörlerden etkilendiği görülmüştür. Mevcut sistemde yönetsel, mevzuat ve uygulama süreçlerinin iyileştirilmesinin yanı sıra eğitim programını ve sporcu performanslarını artırma yönünde düzenlemelerin yapılması gerektiği sonucu elde edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | 2019 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 45 |
Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.