Kırsal alanların kalkınmasında kırsal turizm önemli bir araçtır. Dünyada bazı ülkeler kırsal alanların kalkınmasında kırsal turizmin bu yönünden faydalanırken; bu alanda önemli potansiyele sahip Muğla ili bu alanda yeterli gelişme gösterememiştir. Kırsal alanların kalkınmasında turizmin bir araç olabilmesi için turizm bilinç ve kültürü, koordinasyon ve sorumluluk üstlenme, fonların kullanılması ve uluslararası ilişkilerde ortak çalışma önemli unsurlardan bazılarıdır. Kırsal alanlardaki halkın daha fazla turistik ürün arzı ile oluşturacağı turist talebi sayesinde bu alanlara olan ilgiyi artıracaktır. Bu süreç de, paydaşların önemini artırmaktadır.
Bu çalışmada kırsal turizmin kırsal alanın kalkınması için bir araç olmasında Muğla ilindeki turizm seyahat acentelerinin, ticaret ve sanayi odalarının, otelciler birliğinin, Fetiye turizm geliştirme vakfının ve yerelde 20 yıl ve üzeri yaşayan vatandaşların yaptıkları destek ve önemi araştırılmıştır. Araştırmada 101 adet seyahat acentesinden anket yöntemi ile, 9 adet sivil toplum kuruluşundan ve yerel halktan yapılan mülakat ile veri toplanmıştır.
Çalışma sonuçlarına göre kırsal halkın turizm faaliyetlerine katılması için gerekli turizm bilgi ve bilincinden yoksun olduğu, bu turizm bilgi ve bilincinin oluşmasına acentelerin yeterli katkıyı yapamadığı, sivil toplum kuruluşlarının katkı yaptığı görülmüş, bu gayretlerin daha verimli ve sürekli olabilmesi adına Muğla için bir model önerisi yapılmıştır.
YOK
YOK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 25 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 22 Sayı: 48 |
Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.