İktisadi anlamda kalkınma açısından gelişmekte olan ülkelerde devlet teşvikleri önemli etkiye sahip araçlardır. Ülkemizin de içinde yer aldığı bu gelişmekte olan ülkelerde, devlet teşvikleri ile ülkede kıt olan kaynakların ülke menfaatleri doğrultusunda en verimli şekilde kullanılarak, ekonomiye dinamiklik ve olumlu yönde katkı sağlanması amaçlanır. Devlet teşviklerinin her zaman veya her işletmeye verilme imkanı olmaması sebebi ile, bu teşvikler kalkınma amacı doğrultusunda belirli bölgelerde, belirli sektörlere, belirli zamanlarda kullandırılmaktadır. Ülkemizde farklı muhasebe uygulama sistemleri mevcuttur. Bu çalışma ile ülkemizde uygulanmakta olan “Türkiye Muhasebe Standardı (TMS) 20 Devlet Teşviklerinin Muhasebeleştirilmesi ve Devlet Yardımlarının Açıklanması”, “Küçük ve Mikro İşletmeler İçin Finansal Raporlama Standardı (KÜMİ FRS)” ve “Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliği (MSUGT)” uygulamaları kapsamında devlet teşviklerinin incelenmesi ve nasıl muhasebeleştirildiğinin örnekler üzerinden karşılaştırılarak açıklanması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda uygulamalar arasındaki benzerlik ve farklılıklara değinilmiştir. TMS 20 ve KÜMİ FRS uygulamaları arasında daha fazla benzerlik olduğu görülmüştür. MSUGT’ de devlet teşviklerinin muhasebeleştirilmesinde diğer uygulamalardan farklı olarak direkt diğer gelirlere kaydedildiği görülmüştür.
Devlet Teşvikleri TMS 20 KÜMİ FRS Devlet Teşviklerinin Muhasebeleştirilesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomik Modeller ve Öngörü |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 17 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 24 Sayı: 53 |
Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.