BibTex RIS Kaynak Göster

“Öğrenen Organizasyon Olarak Üniversiteler: Türkiye’deki Bir Devlet Üniversitesinde Durum Analizi”

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 1, 61 - 68, 01.06.2010

Öz

Kaynakça

  • BRAHAM,B.J., Öğrenen Bir Organizasyon Yaratmak, Rota Yayını, İstanbul,1998.
  • BURGOYNE, J., “Design of the Times,” People Management, 5/11: 39-44, 1999.
  • CELEP, Cevat; Örgütsel Öğrenme Açısından Türkiye Üniversiteleri, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • DIBELLA, A.,NEVIS, E. C., How Organizations Learn? (San Francisco: Jossey-Bass), 1998.
  • GARVIN, A.D, “Building a Learning Organization”, Harvard Business, Review On Knowledge Management, HBR Press,1998.
  • JACOBS, R. L., “Impressions About The Learning Organizations: What Is To See Behind The Curtain” Human Resource Development Quarterly, 6/2: 119-122, 1995.
  • ORTENBLAD, A., “The Learning Organization: Towards An Integrated Model,” The Learning Organization, 11/2: 129-144, 2004.
  • ÖZER, P.S, Türk İşletmelerinde Örgütsel Öğrenme Stillerinin Belirlenmesine İlişkin Bir Araştırma, Yayımlanmamıs Doktora Tezi, 2001.
  • PEDLER, M./BURGOYNE, J./BOYDELL, T. The Learning Company ,New York: McGraw-Hill, SENGE P, M., Besinci Disiplin, Çev. Aysegül İLDENİZ ve Ahmet DOGUKAN, 3.b., İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 1997.
  • TEPECİ, Mustafa; KOÇAK, Göknil Nur, http://sosyalbilimler.cukurova.edu.tr/dergi/dosyalar/2005.14.1.220.pdf Erisim Tarihi: 11.11.2005
  • WATKINS, K. E/ MARSICK, V. J, “Sculptıng The Learnıng Organızatıon” (www.- bus.colorado.edu/faculty/larsen/learnorg.html,Erisim Tarihi:15/10/2006.
  • WATKINS, K./MARSICK, V. Sculptring The Learning Organization (San Francisco: Jossey- Bass), 1993.

ÖĞRENEN ORGANİZASYON OLARAK ÜNİVERSİTELER: TÜRKİYE’DEKİ BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİNDE DURUM ANALİZİ

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 1, 61 - 68, 01.06.2010

Öz

Değişime uyum ve değişimi yönetebilmek için her organizasyonda olduğu gibi üniversiteler için bir de öğrenen organizasyon olmak zorunluluk olmasının yanı sıra üniversitelerin temel faaliyetleri olan araştırma ve eğitimin etkin olarak yürütülmesi, misyonuna ulaşabilmeleri için üniversiteler tarafından benimsenmesi gereken bir süreçtir. Bu bağlamda ön literatür çalışması ışığında, araştırmanın ana problemi, bir devlet üniversitesindeki öğretim elemanlarının kurumlarındaki öğrenen organizasyona ilişkin algı düzeylerinin tespit edilmesi şeklinde belirlenmiştir .Öğrenen organizasyon yazınındaki ölçeklere birleştirici bir bakış açısı getiren Watkins ve Marsick’in geliştirdiği öğrenen örgüt boyut anketi (ÖÖBA) ölçeği çerçevesinde çalışma ele alınmıştır. Böylece, sürekli öğrenme, diyalog ve araştırma, takım halinde öğrenme, paylaşımcı sistemler, güçlendirilmiş çalışanlar, sistemler arası bağlantı ve destekleyici liderlik boyutları açısından Türkiye’deki bir devlet üniversitesindeki akademisyenlerin, kurumlarındaki öğrenen organizasyona ilişkin algıları ölçülmektedir. Araştırmanın hedeflenen katkısı, örneklemimizdeki kurumla benzer özellik taşıyan diğer üniversiteler de çalışmadaki bulgular, yorumlar ve öneriler ışığında, öğrenen organizasyon olabilmek için doğru adımları atabileceklerdir

Kaynakça

  • BRAHAM,B.J., Öğrenen Bir Organizasyon Yaratmak, Rota Yayını, İstanbul,1998.
  • BURGOYNE, J., “Design of the Times,” People Management, 5/11: 39-44, 1999.
  • CELEP, Cevat; Örgütsel Öğrenme Açısından Türkiye Üniversiteleri, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • DIBELLA, A.,NEVIS, E. C., How Organizations Learn? (San Francisco: Jossey-Bass), 1998.
  • GARVIN, A.D, “Building a Learning Organization”, Harvard Business, Review On Knowledge Management, HBR Press,1998.
  • JACOBS, R. L., “Impressions About The Learning Organizations: What Is To See Behind The Curtain” Human Resource Development Quarterly, 6/2: 119-122, 1995.
  • ORTENBLAD, A., “The Learning Organization: Towards An Integrated Model,” The Learning Organization, 11/2: 129-144, 2004.
  • ÖZER, P.S, Türk İşletmelerinde Örgütsel Öğrenme Stillerinin Belirlenmesine İlişkin Bir Araştırma, Yayımlanmamıs Doktora Tezi, 2001.
  • PEDLER, M./BURGOYNE, J./BOYDELL, T. The Learning Company ,New York: McGraw-Hill, SENGE P, M., Besinci Disiplin, Çev. Aysegül İLDENİZ ve Ahmet DOGUKAN, 3.b., İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 1997.
  • TEPECİ, Mustafa; KOÇAK, Göknil Nur, http://sosyalbilimler.cukurova.edu.tr/dergi/dosyalar/2005.14.1.220.pdf Erisim Tarihi: 11.11.2005
  • WATKINS, K. E/ MARSICK, V. J, “Sculptıng The Learnıng Organızatıon” (www.- bus.colorado.edu/faculty/larsen/learnorg.html,Erisim Tarihi:15/10/2006.
  • WATKINS, K./MARSICK, V. Sculptring The Learning Organization (San Francisco: Jossey- Bass), 1993.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nilüfer Vatansever Toylan Bu kişi benim

Esra Aydin Göktepe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Toylan, N. V., & Göktepe, E. A. (2010). ÖĞRENEN ORGANİZASYON OLARAK ÜNİVERSİTELER: TÜRKİYE’DEKİ BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİNDE DURUM ANALİZİ. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2(1), 61-68.
AMA Toylan NV, Göktepe EA. ÖĞRENEN ORGANİZASYON OLARAK ÜNİVERSİTELER: TÜRKİYE’DEKİ BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİNDE DURUM ANALİZİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Haziran 2010;2(1):61-68.
Chicago Toylan, Nilüfer Vatansever, ve Esra Aydin Göktepe. “ÖĞRENEN ORGANİZASYON OLARAK ÜNİVERSİTELER: TÜRKİYE’DEKİ BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİNDE DURUM ANALİZİ”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 2, sy. 1 (Haziran 2010): 61-68.
EndNote Toylan NV, Göktepe EA (01 Haziran 2010) ÖĞRENEN ORGANİZASYON OLARAK ÜNİVERSİTELER: TÜRKİYE’DEKİ BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİNDE DURUM ANALİZİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 2 1 61–68.
IEEE N. V. Toylan ve E. A. Göktepe, “ÖĞRENEN ORGANİZASYON OLARAK ÜNİVERSİTELER: TÜRKİYE’DEKİ BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİNDE DURUM ANALİZİ”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 61–68, 2010.
ISNAD Toylan, Nilüfer Vatansever - Göktepe, Esra Aydin. “ÖĞRENEN ORGANİZASYON OLARAK ÜNİVERSİTELER: TÜRKİYE’DEKİ BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİNDE DURUM ANALİZİ”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 2/1 (Haziran 2010), 61-68.
JAMA Toylan NV, Göktepe EA. ÖĞRENEN ORGANİZASYON OLARAK ÜNİVERSİTELER: TÜRKİYE’DEKİ BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİNDE DURUM ANALİZİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2010;2:61–68.
MLA Toylan, Nilüfer Vatansever ve Esra Aydin Göktepe. “ÖĞRENEN ORGANİZASYON OLARAK ÜNİVERSİTELER: TÜRKİYE’DEKİ BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİNDE DURUM ANALİZİ”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 2, sy. 1, 2010, ss. 61-68.
Vancouver Toylan NV, Göktepe EA. ÖĞRENEN ORGANİZASYON OLARAK ÜNİVERSİTELER: TÜRKİYE’DEKİ BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİNDE DURUM ANALİZİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2010;2(1):61-8.