Bu çalışma seyahat acentelerinin web sitelerinde, varsa, çevreyle ilgili sunumlarını ve bu sunumlardan hareket ederek çevreyle ilgili yönelimlerini belirlemek için tasarlandı. Araştırmanın temel kuramsal varsayımına göre acentelerin kendi web sitelerinde çevrenin korunmasına yerdiği yer, acentelerin çevreye olan ilgilerinin göstergelerinden biridir. Araştırma için web sitesi olan 1382 acentenin hepsi seçildi. Veriler web sitelerinin içeriğinden çıkartıldı ve niceliksel içerik analiziyle değerlendirildi. Analiz sonucunda, büyük çoğunluğun web sitesinde çevre ile ilgili hiç bir anlatının bulunmadığı bulundu. Hem bu bulgu hem de web sitelerindeki içerik acentelerin çevreyle ilgili ilgilerinin çok yetersiz olduğunu gösterdi. Bu durum, acentelerin çevreye önem vermeleri, sürdürülebilir turizm bağlamında faaliyetlerde bulunmaları ve bu verilen önemi ve faaliyetleri acente web sitesi gibi önemli bir ortamda yansıtmaları gerektiğini göstermektedir
Seyahat acentesi web sitesi çevresel imaj çevresel sürdürülebilirlik içerik analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 2 |