BibTex RIS Kaynak Göster

BİREYSEL BANKACILIK ÜRÜN VE HİZMETLERİNİN PAZARLANMASINDA BANKALARIN FARK YARATMA STRATEJİLERİ

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 1, 63 - 72, 01.06.2013

Öz

The similarity of a personal banking service and productions ina great degree, to be easily produced and reached brings the effort of making difference in marketing together with.The success of the bank under an intensive competition depends on the usage of marketing strategies in an effective way. In order to be able to be successful, banks try to make difference in the presentation of services and products to their customers as a marketing strategy. For this goal, they try to get the advantage with an effort of making difference in the products by leaving the tradational marketing strategies with the aim of reaching the potential customers more rapidly, getting to know them better and benefit from the present customers in a better way

Kaynakça

  • Altın,Emin . Türkiye’de Finans Sektöründe E-İş Ve Alternatif Dağıtım Kanallarının Gelişimi Ve Etkileri,Kadir Has Üniversitesi,İşletme ABD Yüksek Lisans Tezi İstanbul, 200 Aslan, Ramazan. Türk Bankacılık Sisteminde Rekabet Stratejileri Ve Yayılım Süreci, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayı;1/2, 2008.
  • Coşkun, M. Necat & Ardor H.Naim & Çermikli A. Hakan, Türkiye’de Bankacılık Sektörü Piyasa Yapısı, Firma Davranışları Ve Rekabet Analizi, Türkiye Bankalar Birliği Yayınları, Yayın No: 280, İstanbul, Şubat 2012 .
  • Denizbank, Facebook’ta Dünyanın İlk Banka Şubesi, http://www.denizbank.com/acikdeniz/facebook-bankaciligi/ [İndirme Tarihi: 002013]
  • Doyle,Peter. Değer Temelli Pazarlama,Çeviri;Gülfidan Barış, Media Cat,İstanbul,2003
  • Ekiz,Çisel. Asimetrik Bilgi Teorisinin Bireysel Bankacılık Sektörü Üzerindeki Etkileri, Muğla Üniversitesi, S.B.E., İktisat ABD Yüksek Lisans Tezi, , Muğla 2006.
  • Ersoy, Nezihe Figen. Finansal Hizmetlerde CRM Kavramı, Pazarlama Dünyası Dergisi, Yayın No : 15, İstanbul, Mart-Nisan 2002.
  • Finans Gündem,Bankacıların 2013 Hedefleri, http://www.finansgundem.com/haber/bankacilarin-iddiali-2013-hedefleri/320835 [İndirme Tarihi: 10.01.2013]
  • Garanti Bankası,İşsizlik Sigortalı Kredi, http://www.garanti.com.tr/tr/bireysel/krediler/bireysel_destek_kredisi/guncel_kampanyal ar/issizlik_sigortali_kredi.page [İndirme Tarihi: 01.05.2012]
  • İş Bankası, Müze Kart uygulaması, http://www.maximum.com.tr/ozellikler/muzekart.asp [İndirme Tarihi: 25.03.2013]
  • Karamustafa,Kurtuluş & Yıldırım, Mehmet. Tüketicilerin Bireysel Banka Tercihine İlişkin Kayseri İlinde Yapılan Bir Araştırma, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Güz 2007, Cilt:3, Yıl:3, Sayı:2, 3
  • Kocabay,Sevil. Bankacılık Sektöründe Rekabet Politikası: Rekabet İstikrar İlişkisinin Etkileri Rekabet Kurumu,Uzmanlık Tezleri Serisi No:121, ,Yayın No: 286,Ankara 2012.
  • Kurtuldu,Hüseyin Sabri. Değer Yaratma Ve Müşteri Yaşam Boyu Değeri Oluşturma,Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Sayı : 1, Nisan 2007.
  • Odabaşı,Yavuz. Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000.
  • Şahin, İlhan. Türk Bankacılık Sisteminde Asimetrik Bilgi Sorununun Giderilmesine Yönelik Müşterinin Tanınmasını Sağlayıcı Ortak Veritabanı Uygulamaları, Akademik Bakış Dergisi, Sayı: 33 Kasım – Aralık 2012 .
  • Şekerbank, Enerjiyi ve Emeği Koruyan Kredi http://www.sekerbank.com.tr/bireysel/ekokredi.jsp [İndirme Tarihi: 17.12.2012]
  • Turco Money Dergisi,Fark Yaratmanın Yolu İnovasyondan Geçer, http://www.turcomoney.com/yazar/fark-yaratmanin-yolu-inovasyondan-gecer.html [İndirme Tarihi: 01.03.2013]
  • Türk Ekonomi Bankası,İnovasyon Buluşmaları, http://www.tebkobitv.com/kategori/egitim [İndirme Tarihi: 05.03.2013]
  • Türkiye Bankalar Birliği,Engellilere Bankacılık Hizmetleri, http://www.tbb.org.tr/Dosyalar/userfiles/file/TBB/calisma_gruplari/sinirli_surekli_calism a_gruplari/Engelliler/RAPOR2012.pdf [İndirme Tarihi: 10.10.2012]
  • Türkiye Bilim Portalı, İnovasyon Nedir, http://www.turkbilim.org/teknoloji-ve-tasarim- ersi/inovasyon-nedir.html [İndirme Tarihi: 14.03.2013]
  • Türkiye Katılım Bankaları Birliği,Faizsiz Bankacılık, http://www.tkbb.org.tr/download/faizsiz_bankacilik_onyilmaz.pdf [İndirme Tarihi: 02010]
  • Yağcılar, Göçmen Gamze. Türk Bankacılık Sektörünün Rekabet Yapısının Analizi, BDDK Yayınları, Aroks Döküman Merkezi , Ankara, Ağustos 2011.
  • Ziraat Bankası,Görüntülü İşlem Merkezi, http://www.ziraat.com.tr/tr/Bireysel/DogrudanBankacilik/Pages/GoruntuluIslemMerkezi. aspx [İndirme Tarihi: 10.02.2013]

BİREYSEL BANKACILIK ÜRÜN VE HİZMETLERİNİN PAZARLANMASINDA BANKALARIN FARK YARATMA STRATEJİLERİ

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 1, 63 - 72, 01.06.2013

Öz

Bankaların sundukları bireysel bankacılık hizmet ve ürünlerinin büyük oranda birbirine benzemesi, kolay ikame edilebilmesi ve kolay ulaşılabilmesi pazarlama da fark yaratma çabalarını da beraberinde getirmektedir. Bankaların yoğun rekabet altında başarılı olabilmeleri pazarlama stratejilerini etkin kullanmalarına bağlıdır. Bankalar, rekabette başarılı olabilmek için müşterilerine sundukları ürün ve hizmetlerin sunumunda pazarlama stratejisi olarak fark yaratmaya çalışmaktadırlar. Bu amaçla mevcut müşterilerini daha iyi tanıma, mevcut müşterilerinden daha fazla verim alma ve potansiyel müşterilere daha hızlı ulaşmak amacıyla geleneksel pazarlama stratejilerinden çıkarak ürünlerde fark yaratma çabalarıyla rekabette avantaj elde etmeye çalışmaktadırlar

Kaynakça

  • Altın,Emin . Türkiye’de Finans Sektöründe E-İş Ve Alternatif Dağıtım Kanallarının Gelişimi Ve Etkileri,Kadir Has Üniversitesi,İşletme ABD Yüksek Lisans Tezi İstanbul, 200 Aslan, Ramazan. Türk Bankacılık Sisteminde Rekabet Stratejileri Ve Yayılım Süreci, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayı;1/2, 2008.
  • Coşkun, M. Necat & Ardor H.Naim & Çermikli A. Hakan, Türkiye’de Bankacılık Sektörü Piyasa Yapısı, Firma Davranışları Ve Rekabet Analizi, Türkiye Bankalar Birliği Yayınları, Yayın No: 280, İstanbul, Şubat 2012 .
  • Denizbank, Facebook’ta Dünyanın İlk Banka Şubesi, http://www.denizbank.com/acikdeniz/facebook-bankaciligi/ [İndirme Tarihi: 002013]
  • Doyle,Peter. Değer Temelli Pazarlama,Çeviri;Gülfidan Barış, Media Cat,İstanbul,2003
  • Ekiz,Çisel. Asimetrik Bilgi Teorisinin Bireysel Bankacılık Sektörü Üzerindeki Etkileri, Muğla Üniversitesi, S.B.E., İktisat ABD Yüksek Lisans Tezi, , Muğla 2006.
  • Ersoy, Nezihe Figen. Finansal Hizmetlerde CRM Kavramı, Pazarlama Dünyası Dergisi, Yayın No : 15, İstanbul, Mart-Nisan 2002.
  • Finans Gündem,Bankacıların 2013 Hedefleri, http://www.finansgundem.com/haber/bankacilarin-iddiali-2013-hedefleri/320835 [İndirme Tarihi: 10.01.2013]
  • Garanti Bankası,İşsizlik Sigortalı Kredi, http://www.garanti.com.tr/tr/bireysel/krediler/bireysel_destek_kredisi/guncel_kampanyal ar/issizlik_sigortali_kredi.page [İndirme Tarihi: 01.05.2012]
  • İş Bankası, Müze Kart uygulaması, http://www.maximum.com.tr/ozellikler/muzekart.asp [İndirme Tarihi: 25.03.2013]
  • Karamustafa,Kurtuluş & Yıldırım, Mehmet. Tüketicilerin Bireysel Banka Tercihine İlişkin Kayseri İlinde Yapılan Bir Araştırma, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Güz 2007, Cilt:3, Yıl:3, Sayı:2, 3
  • Kocabay,Sevil. Bankacılık Sektöründe Rekabet Politikası: Rekabet İstikrar İlişkisinin Etkileri Rekabet Kurumu,Uzmanlık Tezleri Serisi No:121, ,Yayın No: 286,Ankara 2012.
  • Kurtuldu,Hüseyin Sabri. Değer Yaratma Ve Müşteri Yaşam Boyu Değeri Oluşturma,Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Sayı : 1, Nisan 2007.
  • Odabaşı,Yavuz. Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000.
  • Şahin, İlhan. Türk Bankacılık Sisteminde Asimetrik Bilgi Sorununun Giderilmesine Yönelik Müşterinin Tanınmasını Sağlayıcı Ortak Veritabanı Uygulamaları, Akademik Bakış Dergisi, Sayı: 33 Kasım – Aralık 2012 .
  • Şekerbank, Enerjiyi ve Emeği Koruyan Kredi http://www.sekerbank.com.tr/bireysel/ekokredi.jsp [İndirme Tarihi: 17.12.2012]
  • Turco Money Dergisi,Fark Yaratmanın Yolu İnovasyondan Geçer, http://www.turcomoney.com/yazar/fark-yaratmanin-yolu-inovasyondan-gecer.html [İndirme Tarihi: 01.03.2013]
  • Türk Ekonomi Bankası,İnovasyon Buluşmaları, http://www.tebkobitv.com/kategori/egitim [İndirme Tarihi: 05.03.2013]
  • Türkiye Bankalar Birliği,Engellilere Bankacılık Hizmetleri, http://www.tbb.org.tr/Dosyalar/userfiles/file/TBB/calisma_gruplari/sinirli_surekli_calism a_gruplari/Engelliler/RAPOR2012.pdf [İndirme Tarihi: 10.10.2012]
  • Türkiye Bilim Portalı, İnovasyon Nedir, http://www.turkbilim.org/teknoloji-ve-tasarim- ersi/inovasyon-nedir.html [İndirme Tarihi: 14.03.2013]
  • Türkiye Katılım Bankaları Birliği,Faizsiz Bankacılık, http://www.tkbb.org.tr/download/faizsiz_bankacilik_onyilmaz.pdf [İndirme Tarihi: 02010]
  • Yağcılar, Göçmen Gamze. Türk Bankacılık Sektörünün Rekabet Yapısının Analizi, BDDK Yayınları, Aroks Döküman Merkezi , Ankara, Ağustos 2011.
  • Ziraat Bankası,Görüntülü İşlem Merkezi, http://www.ziraat.com.tr/tr/Bireysel/DogrudanBankacilik/Pages/GoruntuluIslemMerkezi. aspx [İndirme Tarihi: 10.02.2013]
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aziz Öztürk - Ömer Faruk Güven Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güven, A. Ö. .-. Ö. F. (2013). BİREYSEL BANKACILIK ÜRÜN VE HİZMETLERİNİN PAZARLANMASINDA BANKALARIN FARK YARATMA STRATEJİLERİ. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(1), 63-72.
AMA Güven AÖÖF. BİREYSEL BANKACILIK ÜRÜN VE HİZMETLERİNİN PAZARLANMASINDA BANKALARIN FARK YARATMA STRATEJİLERİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Haziran 2013;5(1):63-72.
Chicago Güven, Aziz Öztürk - Ömer Faruk. “BİREYSEL BANKACILIK ÜRÜN VE HİZMETLERİNİN PAZARLANMASINDA BANKALARIN FARK YARATMA STRATEJİLERİ”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 5, sy. 1 (Haziran 2013): 63-72.
EndNote Güven AÖ-ÖF (01 Haziran 2013) BİREYSEL BANKACILIK ÜRÜN VE HİZMETLERİNİN PAZARLANMASINDA BANKALARIN FARK YARATMA STRATEJİLERİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 5 1 63–72.
IEEE A. Ö. .-. Ö. F. Güven, “BİREYSEL BANKACILIK ÜRÜN VE HİZMETLERİNİN PAZARLANMASINDA BANKALARIN FARK YARATMA STRATEJİLERİ”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 1, ss. 63–72, 2013.
ISNAD Güven, Aziz Öztürk - Ömer Faruk. “BİREYSEL BANKACILIK ÜRÜN VE HİZMETLERİNİN PAZARLANMASINDA BANKALARIN FARK YARATMA STRATEJİLERİ”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 5/1 (Haziran 2013), 63-72.
JAMA Güven AÖ-ÖF. BİREYSEL BANKACILIK ÜRÜN VE HİZMETLERİNİN PAZARLANMASINDA BANKALARIN FARK YARATMA STRATEJİLERİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2013;5:63–72.
MLA Güven, Aziz Öztürk - Ömer Faruk. “BİREYSEL BANKACILIK ÜRÜN VE HİZMETLERİNİN PAZARLANMASINDA BANKALARIN FARK YARATMA STRATEJİLERİ”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 1, 2013, ss. 63-72.
Vancouver Güven AÖ-ÖF. BİREYSEL BANKACILIK ÜRÜN VE HİZMETLERİNİN PAZARLANMASINDA BANKALARIN FARK YARATMA STRATEJİLERİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2013;5(1):63-72.