Fear is very important emotion which affects the thought process and reactions of individuals. As a consequence, fear is used widely in many fields in marketing including: advertising, positioning, segmenting etc. Every day every one saw a message including fear appeals like “Brush your teeth’s. Otherwise they decay”. But these kind of messages are really influential. The purpose of this study is to discover is there a compliance between enterprises fear messages and consumer perceptions. In-depth interview method used to reveal out how fear messages perceived by consumers
Korkunun gücünden pazarlama amaçlı yararlanmak olarak tanımlanan korku pazarlaması kozmetikten temizlik ürünlerinin pazarlanmasına kadar pek çok alanda kullanılmaktadır. Korku insanları satın almaya iten güçlerden biridir. Bu nedenle korku, mevcut pazarlarda satın alma nedeni olabildiği gibi yeni pazarların oluşmasına da neden olabilir. Domuz gribi bir anda ortaya çıkmasaydı, anti bakteriyel jellerin tüketici pazarında yoğun bir şekilde satışı gerçekleşmeyecekti. “Dişlerinizi fırçalamazsanız dişleniriz çürür” gibi mesajlar tüketicilerin satın almalarını etkilemeye çalışmaktadır. Bu çalışmada amaç, korku mesajı veren markalarının mesajlarının tüketiciler tarafından doğru algılanıp algılanmadığını ve doğru yorumlanıp yorumlanmadığını ortaya koymaktır. Araştırmada derinlemesine mülakat yöntemi kullanılarak korku mesajlarının tüketiciler tarafından nasıl algılandığı ortaya konulmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 1 |