BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİ TOPLUMUNDA BİLGİ İŞÇİSİ VE ÖĞRENEN ÖRGÜTLER

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 1, 279 - 289, 01.06.2013

Öz

    (INFORMATION SOCIETY KNOWLEDGE WORKERS AND LEARNING ORGANIZATIONS) Humanity has passed through various stages in the historical process. Followed by the first people to continue their lives by hunting and gathering in the wood, stone, using a variety of tools, such as people, their lives were in search of a more facilitating. Then started a new era in human resources almasıyla replaced by machine power. The distinctive feature of this period, and social well-being is to create a world more livable. Aware of all these developments, agriculture and industry after the period of the underlying information. Information throughout the world, has been an indispensable element of development and knowledgeproducing only increased the importance of the power of the individual. Social life begins from the first moment later, depending on technological developments and people of different eras have different jobs. This day is called the information age era in which we live and the people of this era is called knowledge workers. Knowledge workers have developed analysis and learning abilities. Maslow's hierarchy of needs, a sense of knowledge worker's level of highest self-realized person. In this study, the importance of knowledge, knowledge worker, learning organizations and learning organization explained the reasons will be discussed

Kaynakça

  • Barutçugil İsmet, Bilgi Yönetimi, Kariyer Yayıncılık, İstanbul, 2000.
  • Brown, Bettina L. "Knowledge Workers, Trends and Issues", 1999, Alert No.4, http://ericacve.org/docs/tia00072.pdf
  • Çırpan Samet, “Bilgi İşçilerinin Sosyolojik Profili : Sosyo-Kültürel, Sosyo- Ekonomik Karakteristikler Ve Tutumlar Üzerine Bir Uygulama” Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çalışma Ekonomisi Ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi Bursa, 2005.
  • Demirci M. Kemal, Taşkın Ercan, Yuca Umut “Öğrenen Örgüt/Pazarlama Yönelimli Öğrenen Okul Boyutlarının Analizi: Kütahya İli Özel Eğitim Kurumları Uygulaması” Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi Issn:1694 – 528x Sayı: 9 Mayıs – 2006.
  • Dikmen Çiğdem, "Organizayonel Öğrenme ve Öğrenen Organizasyonlar", İşletme Fakültesi İşletme iktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, C, 10, No: 34, I999. Drucker F.Peter, Yeni Gerçekler, çev. Birtane Karanakçı, Türkiye İş Bankası Kültür yay., 1994-Ankara.
  • Güney Semra, “Öğrenen Örgütlerde Liderliğin Rolü ve Önemi” içinde Yönetim ve Organizasyon, Genişletilmiş ve Gözden Geçirilmiş 2. Baskı, (Editör: Salih Güney), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara,2000.
  • Ikujiro Nonaka; “Bilgi Yaratan Şirket”, Bilgi Yönetimi, Harvard Business Review Dergisinden Seçmeler, MESS Yayınları, İstanbul, 1999.
  • Özgüler Verda Canbey “Yeni Ekonomide Bilişim İletişim Teknolojileri (Bit) Ve Bilgi İşçileri” Cilt: 6 Sayı: 2 Sıra: 1 / No: 224 / 2004. İş,Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi.
  • Pervaiz Ahmed and Loh Ann; “learning Through Knowledge Management”Great Britain: Heinemann, 2002.
  • Toffler Alvin; Yeni Güçler, Yeni Şoklar, Altın Kitaplar Yayınevi, İstanbul, 1992.
  • Yazıcı Selim, Öğrenen Organizasyonlar, Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti, İstanbul, 2001.

BİLGİ TOPLUMUNDA BİLGİ İŞÇİSİ VE ÖĞRENEN ÖRGÜTLER

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 1, 279 - 289, 01.06.2013

Öz

İnsanlık tarihsel süreç içerisinde çeşitli evrelerden geçmiştir. İlk insanların avcılık ve toplayıcılık yaparak yaşamlarını sürdürmelerinin ardından gelen dönemde ağaç, taş gibi çeşitli araçları kullanan insanlar, yaşamlarını daha kolaylaştırmanın arayışı içerisinde olmuşlardır. Daha sonra insan gücünün yerini makine gücünün almasıyla yeni bir döneme geçilmiştir. Bu dönemin de belirgin özelliği, daha yaşanılabilir bir dünya yaratmak ve toplumsal refahı sağlamaktır. Bütün bu gelişmelerin temelinde yatan bilginin farkına tarım ve sanayi döneminden sonra varılabilinmiştir. Dünya genelinde bilgi, gelişimin vazgeçilmez unsuru olmuş ve bilgiyi üreten yegâne güç olan bireyin önemi artmıştır. Toplumsal yaşamın başladığı ilk andan itibaren ilerleyen teknolojik gelişmelere bağlı olarak farklı dönemlerin farklı işleri ve insanları olmuştur. Bu gün yaşadığımız çağ bilgi çağı olarak adlandırılmakta ve bu çağın insanına bilgi işçisi denilmektedir. Bilgi işçisi analiz ve öğrenme yetenekleri gelişmiştir. Bilgi işçisi bir anlamda Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisinde en yüksek en seviyede kendini gerçekleştirmiş insandır. Bu çalışmada, bilginin önemi, bilgi işçisi, öğrenen örgütler anlatılacak ve öğrenen örgüt oluşturamama nedenleri irdelenecektir

Kaynakça

  • Barutçugil İsmet, Bilgi Yönetimi, Kariyer Yayıncılık, İstanbul, 2000.
  • Brown, Bettina L. "Knowledge Workers, Trends and Issues", 1999, Alert No.4, http://ericacve.org/docs/tia00072.pdf
  • Çırpan Samet, “Bilgi İşçilerinin Sosyolojik Profili : Sosyo-Kültürel, Sosyo- Ekonomik Karakteristikler Ve Tutumlar Üzerine Bir Uygulama” Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çalışma Ekonomisi Ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi Bursa, 2005.
  • Demirci M. Kemal, Taşkın Ercan, Yuca Umut “Öğrenen Örgüt/Pazarlama Yönelimli Öğrenen Okul Boyutlarının Analizi: Kütahya İli Özel Eğitim Kurumları Uygulaması” Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi Issn:1694 – 528x Sayı: 9 Mayıs – 2006.
  • Dikmen Çiğdem, "Organizayonel Öğrenme ve Öğrenen Organizasyonlar", İşletme Fakültesi İşletme iktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, C, 10, No: 34, I999. Drucker F.Peter, Yeni Gerçekler, çev. Birtane Karanakçı, Türkiye İş Bankası Kültür yay., 1994-Ankara.
  • Güney Semra, “Öğrenen Örgütlerde Liderliğin Rolü ve Önemi” içinde Yönetim ve Organizasyon, Genişletilmiş ve Gözden Geçirilmiş 2. Baskı, (Editör: Salih Güney), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara,2000.
  • Ikujiro Nonaka; “Bilgi Yaratan Şirket”, Bilgi Yönetimi, Harvard Business Review Dergisinden Seçmeler, MESS Yayınları, İstanbul, 1999.
  • Özgüler Verda Canbey “Yeni Ekonomide Bilişim İletişim Teknolojileri (Bit) Ve Bilgi İşçileri” Cilt: 6 Sayı: 2 Sıra: 1 / No: 224 / 2004. İş,Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi.
  • Pervaiz Ahmed and Loh Ann; “learning Through Knowledge Management”Great Britain: Heinemann, 2002.
  • Toffler Alvin; Yeni Güçler, Yeni Şoklar, Altın Kitaplar Yayınevi, İstanbul, 1992.
  • Yazıcı Selim, Öğrenen Organizasyonlar, Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti, İstanbul, 2001.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülten Eren Gümüştekin - Nuray Mercan - Alamur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Alamur, G. E. G. .-. N. M. .-. . (2013). BİLGİ TOPLUMUNDA BİLGİ İŞÇİSİ VE ÖĞRENEN ÖRGÜTLER. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(1), 279-289.
AMA Alamur GEGNM. BİLGİ TOPLUMUNDA BİLGİ İŞÇİSİ VE ÖĞRENEN ÖRGÜTLER. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Haziran 2013;5(1):279-289.
Chicago Alamur, Gülten Eren Gümüştekin - Nuray Mercan -. “BİLGİ TOPLUMUNDA BİLGİ İŞÇİSİ VE ÖĞRENEN ÖRGÜTLER”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 5, sy. 1 (Haziran 2013): 279-89.
EndNote Alamur GEG-NM- (01 Haziran 2013) BİLGİ TOPLUMUNDA BİLGİ İŞÇİSİ VE ÖĞRENEN ÖRGÜTLER. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 5 1 279–289.
IEEE G. E. G. .-. N. M. .-. . Alamur, “BİLGİ TOPLUMUNDA BİLGİ İŞÇİSİ VE ÖĞRENEN ÖRGÜTLER”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 1, ss. 279–289, 2013.
ISNAD Alamur, Gülten Eren Gümüştekin - Nuray Mercan -. “BİLGİ TOPLUMUNDA BİLGİ İŞÇİSİ VE ÖĞRENEN ÖRGÜTLER”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 5/1 (Haziran 2013), 279-289.
JAMA Alamur GEG-NM-. BİLGİ TOPLUMUNDA BİLGİ İŞÇİSİ VE ÖĞRENEN ÖRGÜTLER. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2013;5:279–289.
MLA Alamur, Gülten Eren Gümüştekin - Nuray Mercan -. “BİLGİ TOPLUMUNDA BİLGİ İŞÇİSİ VE ÖĞRENEN ÖRGÜTLER”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 1, 2013, ss. 279-8.
Vancouver Alamur GEG-NM-. BİLGİ TOPLUMUNDA BİLGİ İŞÇİSİ VE ÖĞRENEN ÖRGÜTLER. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2013;5(1):279-8.