BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgi Yönetimi ve Kalite Yönetim Sistemleri Arasındaki İlişkinin AçıklanmasınA Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 1, 290 - 299, 01.06.2013

Öz

Nowadays, competition is intensified and also its structure is changed. Competition has relied more to the information basics and sources of competitive advantage has became intellectual resources. The success of businesses operating in the constantly changing environmental conditions depends on to the obtaining the information and using this information for the organization’s purposes more than capital, size and organizational structure.Quality management systems benefits such as better documentation for organizations standardization, customer satisfaction, better supplier relationships, detection of powers and responsibilities within the enterprise, data and ability to make situation analysis in accordance with statistical measurements and to be able to use the results of these analysis for the forward-looking decisions. The study discusses the relationship between knowledge management and quality management systems

Kaynakça

  • Allen, Mark. ‘’Eğitimin Ötesinde’’. Executive Excellence Dergisi, Sayı: 104, 2005, 15-16.
  • Barutçugil, İsmet, Bilgi Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayıncılık, 2002.
  • Doğan, İpekgil, Özlem ve Özkan Tütüncü, Hizmet İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi Kapsamında ISO 9001: 2000 ve Bilgisayar Destekli Bir Uygulama.
  • İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlük Matbaası, 2003.
  • İnce, Mehmet ve Ercan Oktay. ‘’Bilginin Bir Stratejik Güç Olarak Önemi ve Örgütlerde Bilgi Yönetimi’’, Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi, Sayı: 10, 2006, 15-29.
  • İmai, Masaaki, Kaizen Japonya’nın Rekabetteki Başarısının Anahtarı. İstanbul: Kalder Yayınları, 2003.
  • Kalpic, Brane and Bernus, Peter. ‘’Business Process Modeling Through The Knowledge Management Perspective’’, Journal of Knowledge Managemet, Vol: 10, No: 3, 2006, 40-56.
  • Kurt, Mustafa. ‘’İşletmelerde Bilgi Üretimi ve Yayılımında İletişimin Rolü: Nitelikli Konuşmalar’’, Önce Kalite Dergisi, Sayı: 88, 2005, 73-77.
  • Küçük, Ferit. (2008). Toplam Kalite Uygulamalarında Kalite El Kitabının
  • Yöneticiler Tarafından Algılanma Düzeyi ve Kurumsal İşleyişe Katkısı: Karşılaştırmalı Bir Araştırma, http://www.e-sosder.com/dergi/23333-351.pdf, (İndirme Tarihi: 02.05.2008).
  • Lengnick, Mark L. ve Lengnick, Cynthia A. ‘’Bilgi Yönetimi Nedir?’’, Executive Excellence Dergisi, Sayı: 104, 2005, 4.
  • Liebowitz, Joy and, Lyle C. Wilcox, Knowledge Management and Its Integrative Elements. NewYork: CRC Pres LLC., 1997.
  • Nonaka, Ikujiro. ‘’Bilgi Yaratan Şirket’’, Harvard Business School Press, 1998, 29
  • Odabaş, Hüseyin, Bilgi Yönetimi Sistemi. Konya: Çizgi Kitabevi, 2005.
  • Öğüt, Adem, Bilgi Çağında Yönetim. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2001.
  • Özel, Alper, Kalite Sağlamada Sistematik Yaklaşımlar ve ISO 9000 Standartları. İzmir: Tetra Pak, 2003.
  • Öztuna, Barış, ISO 9001: 2000 Kalite Yönetim Sisteminin İş Yaşamı Kalitesine
  • Katkısı: Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007.
  • Sağsan, Mustafa. (2006). Bilgi Yönetimi Bakış Açısından Bilgi Süreçleri ve Bir
  • Model Önerisi, http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak06/u06-6.pdf, (İndirme Tarihi: 03.09.2008).
  • Senge, Peter. ‘’Bilgiyi Paylaşmak’’, Executive Excellence Dergisi. Sayı: 37, 2000, 5
  • Tiwana, Amrit, Bilgi Yönetimi. İstanbul: Dışbank Yayınları, 2003.
  • Tunca, Erdal. ‘’Karar Vermeye Ne Kadar Yakınız?’’, Executive Excellence Dergisi, Sayı: 37, 2000, 16.
  • Yeniçeri, Özcan ve Mehmet İnce, Bilgi Yönetim Stratejileri ve Girişimcilik. İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık, 2005.

Bilgi Yönetimi ve Kalite Yönetim Sistemleri Arasındaki İlişkinin AçıklanmasınA Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 1, 290 - 299, 01.06.2013

Öz

Günümüzde rekabet hem yoğunlaşmış hem de yapısı değişmiştir. Rekabet daha fazla bilgi temeline dayanmış, rekabet üstünlüğünün kaynakları entelektüel kaynaklar olmuştur. Sürekli değişen çevre koşullarında faaliyet gösteren işletmelerin başarısı sermaye, büyüklük, örgütsel yapı gibi faktörlerden çok bilginin elde edilmesine ve bu bilginin işletme amaçları doğrultusunda kullanılmasına bağlıdır.Kalite Yönetim Sistemleri kuruluşlara daha iyi bir dokümantasyon, standardizasyon, müşteri memnuniyeti, daha iyi tedarikçi ilişkileri, işletme içi yetki ve sorumlulukların tespiti, veriler ve istatistiksel ölçümler doğrultusunda durum analizlerinin yapılabilmesi ve geleceğe yönelik kararlarda bu analiz sonuçlarının kullanılabilmesi gibi faydalar sağlamaktadır. Çalışmada bilgi yönetimi ve kalite yönetim sistemleri arasındaki ilişki ele alınmaktadır

Kaynakça

  • Allen, Mark. ‘’Eğitimin Ötesinde’’. Executive Excellence Dergisi, Sayı: 104, 2005, 15-16.
  • Barutçugil, İsmet, Bilgi Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayıncılık, 2002.
  • Doğan, İpekgil, Özlem ve Özkan Tütüncü, Hizmet İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi Kapsamında ISO 9001: 2000 ve Bilgisayar Destekli Bir Uygulama.
  • İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlük Matbaası, 2003.
  • İnce, Mehmet ve Ercan Oktay. ‘’Bilginin Bir Stratejik Güç Olarak Önemi ve Örgütlerde Bilgi Yönetimi’’, Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi, Sayı: 10, 2006, 15-29.
  • İmai, Masaaki, Kaizen Japonya’nın Rekabetteki Başarısının Anahtarı. İstanbul: Kalder Yayınları, 2003.
  • Kalpic, Brane and Bernus, Peter. ‘’Business Process Modeling Through The Knowledge Management Perspective’’, Journal of Knowledge Managemet, Vol: 10, No: 3, 2006, 40-56.
  • Kurt, Mustafa. ‘’İşletmelerde Bilgi Üretimi ve Yayılımında İletişimin Rolü: Nitelikli Konuşmalar’’, Önce Kalite Dergisi, Sayı: 88, 2005, 73-77.
  • Küçük, Ferit. (2008). Toplam Kalite Uygulamalarında Kalite El Kitabının
  • Yöneticiler Tarafından Algılanma Düzeyi ve Kurumsal İşleyişe Katkısı: Karşılaştırmalı Bir Araştırma, http://www.e-sosder.com/dergi/23333-351.pdf, (İndirme Tarihi: 02.05.2008).
  • Lengnick, Mark L. ve Lengnick, Cynthia A. ‘’Bilgi Yönetimi Nedir?’’, Executive Excellence Dergisi, Sayı: 104, 2005, 4.
  • Liebowitz, Joy and, Lyle C. Wilcox, Knowledge Management and Its Integrative Elements. NewYork: CRC Pres LLC., 1997.
  • Nonaka, Ikujiro. ‘’Bilgi Yaratan Şirket’’, Harvard Business School Press, 1998, 29
  • Odabaş, Hüseyin, Bilgi Yönetimi Sistemi. Konya: Çizgi Kitabevi, 2005.
  • Öğüt, Adem, Bilgi Çağında Yönetim. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2001.
  • Özel, Alper, Kalite Sağlamada Sistematik Yaklaşımlar ve ISO 9000 Standartları. İzmir: Tetra Pak, 2003.
  • Öztuna, Barış, ISO 9001: 2000 Kalite Yönetim Sisteminin İş Yaşamı Kalitesine
  • Katkısı: Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007.
  • Sağsan, Mustafa. (2006). Bilgi Yönetimi Bakış Açısından Bilgi Süreçleri ve Bir
  • Model Önerisi, http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak06/u06-6.pdf, (İndirme Tarihi: 03.09.2008).
  • Senge, Peter. ‘’Bilgiyi Paylaşmak’’, Executive Excellence Dergisi. Sayı: 37, 2000, 5
  • Tiwana, Amrit, Bilgi Yönetimi. İstanbul: Dışbank Yayınları, 2003.
  • Tunca, Erdal. ‘’Karar Vermeye Ne Kadar Yakınız?’’, Executive Excellence Dergisi, Sayı: 37, 2000, 16.
  • Yeniçeri, Özcan ve Mehmet İnce, Bilgi Yönetim Stratejileri ve Girişimcilik. İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık, 2005.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Güneş Açelya Sipahi - Didem Enginoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Enginoğlu, G. A. S. .-. D. (2013). Bilgi Yönetimi ve Kalite Yönetim Sistemleri Arasındaki İlişkinin AçıklanmasınA Yönelik Bir Araştırma. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(1), 290-299.
AMA Enginoğlu GASD. Bilgi Yönetimi ve Kalite Yönetim Sistemleri Arasındaki İlişkinin AçıklanmasınA Yönelik Bir Araştırma. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Haziran 2013;5(1):290-299.
Chicago Enginoğlu, Güneş Açelya Sipahi - Didem. “Bilgi Yönetimi Ve Kalite Yönetim Sistemleri Arasındaki İlişkinin AçıklanmasınA Yönelik Bir Araştırma”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 5, sy. 1 (Haziran 2013): 290-99.
EndNote Enginoğlu GAS-D (01 Haziran 2013) Bilgi Yönetimi ve Kalite Yönetim Sistemleri Arasındaki İlişkinin AçıklanmasınA Yönelik Bir Araştırma. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 5 1 290–299.
IEEE G. A. S. .-. D. Enginoğlu, “Bilgi Yönetimi ve Kalite Yönetim Sistemleri Arasındaki İlişkinin AçıklanmasınA Yönelik Bir Araştırma”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 1, ss. 290–299, 2013.
ISNAD Enginoğlu, Güneş Açelya Sipahi - Didem. “Bilgi Yönetimi Ve Kalite Yönetim Sistemleri Arasındaki İlişkinin AçıklanmasınA Yönelik Bir Araştırma”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 5/1 (Haziran 2013), 290-299.
JAMA Enginoğlu GAS-D. Bilgi Yönetimi ve Kalite Yönetim Sistemleri Arasındaki İlişkinin AçıklanmasınA Yönelik Bir Araştırma. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2013;5:290–299.
MLA Enginoğlu, Güneş Açelya Sipahi - Didem. “Bilgi Yönetimi Ve Kalite Yönetim Sistemleri Arasındaki İlişkinin AçıklanmasınA Yönelik Bir Araştırma”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 1, 2013, ss. 290-9.
Vancouver Enginoğlu GAS-D. Bilgi Yönetimi ve Kalite Yönetim Sistemleri Arasındaki İlişkinin AçıklanmasınA Yönelik Bir Araştırma. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2013;5(1):290-9.