Nowadays, competition is intensified and also its structure is changed. Competition has relied more to the information basics and sources of competitive advantage has became intellectual resources. The success of businesses operating in the constantly changing environmental conditions depends on to the obtaining the information and using this information for the organization’s purposes more than capital, size and organizational structure.Quality management systems benefits such as better documentation for organizations standardization, customer satisfaction, better supplier relationships, detection of powers and responsibilities within the enterprise, data and ability to make situation analysis in accordance with statistical measurements and to be able to use the results of these analysis for the forward-looking decisions. The study discusses the relationship between knowledge management and quality management systems
Knowledge Management Quality Management Quality Management Systems
Günümüzde rekabet hem yoğunlaşmış hem de yapısı değişmiştir. Rekabet daha fazla bilgi temeline dayanmış, rekabet üstünlüğünün kaynakları entelektüel kaynaklar olmuştur. Sürekli değişen çevre koşullarında faaliyet gösteren işletmelerin başarısı sermaye, büyüklük, örgütsel yapı gibi faktörlerden çok bilginin elde edilmesine ve bu bilginin işletme amaçları doğrultusunda kullanılmasına bağlıdır.Kalite Yönetim Sistemleri kuruluşlara daha iyi bir dokümantasyon, standardizasyon, müşteri memnuniyeti, daha iyi tedarikçi ilişkileri, işletme içi yetki ve sorumlulukların tespiti, veriler ve istatistiksel ölçümler doğrultusunda durum analizlerinin yapılabilmesi ve geleceğe yönelik kararlarda bu analiz sonuçlarının kullanılabilmesi gibi faydalar sağlamaktadır. Çalışmada bilgi yönetimi ve kalite yönetim sistemleri arasındaki ilişki ele alınmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 1 |