BibTex RIS Kaynak Göster

ŞEHİRLERİN MARKALAŞTIRILMASI VE MARKANIN YÖNETİMİ

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 1, 537 - 547, 01.06.2013

Öz

and concrete ones. In the 20th century, city branding has been re-edited to create an environment that strengthens cooperation between central government, local government, universities and private sector within the framework of decentralization. Culture and tourism policies are in the centre of this reorganization. In this context, we will focus on the creation of action plans in cooperation with the actors involved in the city branding process by taking some sample cities

Kaynakça

  • Anholt, S. Brand America. London: Cyan Books, 2004.
  • —. Brand New Justice . Oxford: Elsevier Ltd., 2006.
  • Asplund, C.- İlgüner, M. Marka Şehir. İstanbul: Marketing, 2011.
  • Avraham, Eli. «Cities and their media images.» Cities, Vol.17, No.5, 2000: 363- 3
  • —. «Media strategies for improving an unfavorable city image.» Cities, Vol.21, No.6, 2004: 471- 479.
  • Dumont, Serge- Gilmore, Fiona. «Shanghai City: Spectacular Shanghai.» Brand Warriors China içinde, yazan Serge- Gilmore, Fiona Dumont, 51-61. London: Profile Books LTD, 2003.
  • İlgüner-Ö.Şengüller-Z.Baltaş-M.Aydın, M., röportaj yapan Füsun Akay. Marka Yaratan Dünya Kentleri (Haziran 2012).
  • Kavaratzis, M. «Branding the City through Culture and Entertainment.» Vienna, 200 1-7. Kavaratzis, M. «From City Marketing to City.» Place Branding , 2004, Vol. 1-1: 58–73 .
  • Keyder, Çağlar. «İstanbul'u Nasıl Satmalı?» İstanbul, 1992, sayı:3: 80-86.
  • Şahin, G. TURİZMDE MARKA KENT OLMANIN ÖNEMİ: İSTANBUL ÖRNEĞİ. Ankara: Ankara Üniversitesi, 2010.
  • Yılmaz, Talha. «Marka Şehir Modelleri ve İstanbul.» İstanbul, 2013.

ŞEHİRLERİN MARKALAŞTIRILMASI VE MARKANIN YÖNETİMİ

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 1, 537 - 547, 01.06.2013

Öz

Şehir markalaştırılması kültürel, ticarî ve siyasî açından bir şehrin soyut ve somut değerlere dönüştürülmesidir. 20. yy’da şehirlerin markalaştırılması özellikle ve öncelikle yerinden yönetim anlayışı çerçevesinde merkezi yönetimi, yerel yönetimi, üniversiteleri ve özel sektör işbirlikteliklerini güçlendirecek şekilde kültür ve turizm politikaları merkezinde yeniden kurgulanmaktadır. Bu bağlamda çeşitli örnekler üzerinden şehirlerin markalaştırılması ve bu süreçte rol alan aktörlerle işbirliği çerçevesinde eylem planlarının oluşturulması, uygulanacak politikaların ve yönetim modellerinin belirlenmesi üzerinde duracağız

Kaynakça

  • Anholt, S. Brand America. London: Cyan Books, 2004.
  • —. Brand New Justice . Oxford: Elsevier Ltd., 2006.
  • Asplund, C.- İlgüner, M. Marka Şehir. İstanbul: Marketing, 2011.
  • Avraham, Eli. «Cities and their media images.» Cities, Vol.17, No.5, 2000: 363- 3
  • —. «Media strategies for improving an unfavorable city image.» Cities, Vol.21, No.6, 2004: 471- 479.
  • Dumont, Serge- Gilmore, Fiona. «Shanghai City: Spectacular Shanghai.» Brand Warriors China içinde, yazan Serge- Gilmore, Fiona Dumont, 51-61. London: Profile Books LTD, 2003.
  • İlgüner-Ö.Şengüller-Z.Baltaş-M.Aydın, M., röportaj yapan Füsun Akay. Marka Yaratan Dünya Kentleri (Haziran 2012).
  • Kavaratzis, M. «Branding the City through Culture and Entertainment.» Vienna, 200 1-7. Kavaratzis, M. «From City Marketing to City.» Place Branding , 2004, Vol. 1-1: 58–73 .
  • Keyder, Çağlar. «İstanbul'u Nasıl Satmalı?» İstanbul, 1992, sayı:3: 80-86.
  • Şahin, G. TURİZMDE MARKA KENT OLMANIN ÖNEMİ: İSTANBUL ÖRNEĞİ. Ankara: Ankara Üniversitesi, 2010.
  • Yılmaz, Talha. «Marka Şehir Modelleri ve İstanbul.» İstanbul, 2013.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yaylagül Ceran

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ceran, Y. (2013). ŞEHİRLERİN MARKALAŞTIRILMASI VE MARKANIN YÖNETİMİ. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(1), 537-547.
AMA Ceran Y. ŞEHİRLERİN MARKALAŞTIRILMASI VE MARKANIN YÖNETİMİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Haziran 2013;5(1):537-547.
Chicago Ceran, Yaylagül. “ŞEHİRLERİN MARKALAŞTIRILMASI VE MARKANIN YÖNETİMİ”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 5, sy. 1 (Haziran 2013): 537-47.
EndNote Ceran Y (01 Haziran 2013) ŞEHİRLERİN MARKALAŞTIRILMASI VE MARKANIN YÖNETİMİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 5 1 537–547.
IEEE Y. Ceran, “ŞEHİRLERİN MARKALAŞTIRILMASI VE MARKANIN YÖNETİMİ”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 1, ss. 537–547, 2013.
ISNAD Ceran, Yaylagül. “ŞEHİRLERİN MARKALAŞTIRILMASI VE MARKANIN YÖNETİMİ”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 5/1 (Haziran 2013), 537-547.
JAMA Ceran Y. ŞEHİRLERİN MARKALAŞTIRILMASI VE MARKANIN YÖNETİMİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2013;5:537–547.
MLA Ceran, Yaylagül. “ŞEHİRLERİN MARKALAŞTIRILMASI VE MARKANIN YÖNETİMİ”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 1, 2013, ss. 537-4.
Vancouver Ceran Y. ŞEHİRLERİN MARKALAŞTIRILMASI VE MARKANIN YÖNETİMİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2013;5(1):537-4.