The fast and ever-changing environmental factors in the information society have affected the dimensions of competition for firms from different perspectives. Indeed, within the angle of contemporary competitive advantage dimension, innovative organizational structuring based on the understanding of creative organizational practices, occupies a vitally important place. "Creativity" and "Innovation" of concepts consists of continuous interaction and synergy. In this context, creativity is seen as a source of innovation. Innovation, on the other hand, is important as a starting point to create a comprehensive organizational change. This study elucidates the notion of creativity within the context of organizations and individuals; furthermore, the work elaborates the concept from the perspective of gains facilitated by creative management
Creativity Innovation Creative Individual Theory Cultural Strategy
Bilgi toplumunda hızla değişen çevresel faktörler, işletmeler açısından rekabetin boyutlarını da farklı yönlerde etkilemektedir. Günümüzde rekabette üstünlük bağlamında yaratıcılık faaliyetlerine verilen öneme paralel olarak yenlikçi bir yapılanmanın getireceği kazanımlar son derece değer taşımaktadır.“Yaratıcılık” ve “yenilik” kavramları arasında oluşan sürekli etkileşim ve sinerji bağlamında yaratıcılık, yeniliğin kaynağı olarak görülmektedir. Yenilik ise, kapsamlı bir örgütsel değişimi oluşturmanın başlangıç noktası olarak önem kazanmaktadır. Bu görüşler doğrultusunda çalışmada yaratıcılık olgusu birey ve örgüt açısından ele alınarak değerlendirilmiş, yaratıcı ve yenilikçi yönetimin getireceği kazanımlar irdelenmiştir
Yaratıcılık Yenilik Yaratıcı Birey Teorisi Külltürel Strateji
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 2 |