Entrepreneurs, either man or female, all of them produce new goods and service;
they develop new production mechanism and establish new organizations and
market channels for contributing to the economy. But there are some differences
between male and female entrepreneurs except this shared purpose. The aim of the study is to determine differences between gender, financial performance and
growth of businesses. A survey was implemented to male and female
entrepreneurs by random sampling which is listed in Kocaeli Chamber of Industry
and these data analyzed with ANOVA analysis.
Male-female entrepreneur Financial performance Small busineses
Girişimciler, ister erkek isterse kadın olsun yeni mal ve hizmet üretmek, yeni
üretim biçimleri geliştirmek, yeni organizasyonlar kurmak ve yeni pazar kanalları
bulmak suretiyle içinde bulundukları ekonomiye katkıda bulunurlar. Ancak bu
ortak nokta dışında kadın ve erkek girişimciler arasında çeşitli açılardan
farklılıklar bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, işletmenin finansal performansı
ve büyümesi üzerinde girişimcinin erkek ya da kadın olmasının bir farklılık
yaratıp yaratmadığının belirlenmesidir.Bu amaçla, Kocaeli Sanayi Odasına
kayıtlı, tesadüfi örnekleme yöntemine göre seçilen erkek ve kadın işletme sahibi
girişimciye anket uygulanmış ve elde edilen verilere ANOVA analizi
uygulanmıştır.
Diğer ID | JA75NM47JK |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 1 |