The corporate goal of obtaining maximum profit from minimum capital is facilitated by
the internet and expemplified through the growth of the corporate web and in partıuclar
in the social media arena. In thıs arena, corporate communication practices (e.g.
corporate culture, identity, brand, image and reputation) are transferred to target
groups (with their consent) and feedback is obtained without the involvement of
an intermediary. The hypothesis put forward in this study is that social media influences
strategic corporate communications. To show this, five automobile brands were chosen.
Further, the brands chosen were among the most active brands on social media. The first
part of the research section analyses the national and international social webs that these
brands use the most. In the second part of the research section, a descriptive analysis is
provided of the discussions which took place with corporate communication experts from
among the five brands chosen. This study has concluded that social media has directly
affected the strategic direction of corporate communication.
Kurumların en az sermayeyle en fazla karı elde etme düşüncesi, internetin sağladığı
olanaklarla örtüşmekte ve kurumların sanal dünyada ofisleri olan web siteleri
oluşturulmaktadır. Web 2.0 teknolojisiyle yeni fırsatların sunulduğu bu sanal dünyada
sosyal medya en fazla ilgi gösterilen “yeni medya” olma özelliğine sahiptir. Sosyal
medya, uzun sürelerde oluşturulan kurum kültürü, kurum kimliği, kurumsal marka,
kurumsal imaj, kurumsal itibar gibi farklı uygulama alanları bulan kurumsal iletişim
çalışmalarının hedef kitlelere kendi rızalarıyla aktarıldığı ve aracısız geri bildirimin
alındığı bir mecra olma özelliği göstermektedir. İki kısımdan oluşan incelemede “sosyal
medyanın stratejik kurumsal iletişimi etkilediği” hipotezi öngörülmektedir. Bu doğrultuda
Türkiye’deki sosyal ağlarda en aktif on marka arasından aynı sektörde olmaları
nedeniyle beş otomobil markası seçilmiştir. İncelemenin birinci kısmında bu markaların
en fazla kullanılan ulusal ve uluslararası sosyal ağları analiz edilmiştir. İkinci kısmında
ise ele alınan markaların kurumsal iletişim uzmanlarıyla yapılan görüşmelerinin betimsel
analizleri yapılmıştır. Çalışmada sosyal medyanın stratejik kurumsal iletişimi doğrudan
etkilediği sonucuna varılmıştır
Dijital platform sosyal medya stratejik kurumsal iletişim sosyal ağ analizi
Diğer ID | JA85BZ63SH |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 1 |