BibTex RIS Kaynak Göster

FACTORS AFFECTING CONSUMER PREFERENCES IN PARTICIPATION BANKING SERVICES EMPIRICAL APPLICATION FOR BINGOL

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 2, 65 - 80, 01.08.2017

Öz

In spite of the increasing intense interest in participation banking, the inadequacy
of the knowledge of many customers in this regard has reduced the demand for
participation banking, thus causing adverse effects on the development of
participation banking. For this reason, it is important to determine the factors
affecting participation banking services. The main objective of this study is to
examine the level of knowledge of consumers in banking and the factors that
affect the choice of banking services in question. For this purpose, data were
collected by using face-to-face survey technique with 400 households in Bingöl
city center between 1 November and 25 December 2016 period. This data was
analyzed by factor analysis. As a result of the factor analysis, it was found that the
addition of 26 variables into 5 factors. These factors have been named as "trust",
"communication", "satisfaction", "innovation" and "loyalty" in view of their
importance. On the basis of the results of the work, various proposals were made
on how the banks in this area should take a stand on participation banking
services.

KATILIM BANKACILIK HİZMETLERİNDE TÜKETİCİ TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: BİNGÖLDE BİR UYGULAMA

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 2, 65 - 80, 01.08.2017

Öz

Katılım bankacılığına artan yoğun ilgiye rağmen pek çok müşterinin bu konudaki
bilgisinin yetersiz olması katılım bankacılığına olan talebi azaltarak katılım
bankacılığının gelişimi üzerinde olumsuz etkiler meydana getirmektedir. Bu
nedenle katılım bankacılık hizmetlerini etkileyen faktörlerin ortaya konması önem
arz etmektedir. Bu çalışmanın temel amacı katılım bankacılık konusunda
tüketicilerin bilgi düzeyini ortaya çıkarmak ve söz konusu bankacılık hizmetlerinin
tercihini etkileyen faktörleri incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Bingöl kent
merkezinde 1 Kasım-25 Aralık 2016 döneminde 400 hane halkı reisi ile yüz yüze
anket tekniği kullanılarak veri toplanmıştır. Bu veriler faktör analizi ile analiz
edilmiştir. Yapılan faktör analizi sonucunda 26 değişkenin 5 faktörde toplanması
uygun bulunmuştur. Bu faktörler önem sırası göz önünde bulundurularak
“güven”, “iletişim”, “memnuniyet”, “yenilikçilik” ve “sadakat” olarak
isimlendirilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına dayanarak katılım bankacılık hizmetleri konusunda bu alandaki bankaların nasıl bir tavır alması gerektiği ile
ilgili çeşitli öneriler sunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA64NS82MM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Halim Tatlı Bu kişi benim

Arzu Varol Bu kişi benim

Abdurrahman Alakuştekin

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tatlı, H., Varol, A., & Alakuştekin, A. (2017). KATILIM BANKACILIK HİZMETLERİNDE TÜKETİCİ TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: BİNGÖLDE BİR UYGULAMA. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 9(2), 65-80.
AMA Tatlı H, Varol A, Alakuştekin A. KATILIM BANKACILIK HİZMETLERİNDE TÜKETİCİ TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: BİNGÖLDE BİR UYGULAMA. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Ağustos 2017;9(2):65-80.
Chicago Tatlı, Halim, Arzu Varol, ve Abdurrahman Alakuştekin. “KATILIM BANKACILIK HİZMETLERİNDE TÜKETİCİ TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: BİNGÖLDE BİR UYGULAMA”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 9, sy. 2 (Ağustos 2017): 65-80.
EndNote Tatlı H, Varol A, Alakuştekin A (01 Ağustos 2017) KATILIM BANKACILIK HİZMETLERİNDE TÜKETİCİ TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: BİNGÖLDE BİR UYGULAMA. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 9 2 65–80.
IEEE H. Tatlı, A. Varol, ve A. Alakuştekin, “KATILIM BANKACILIK HİZMETLERİNDE TÜKETİCİ TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: BİNGÖLDE BİR UYGULAMA”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 9, sy. 2, ss. 65–80, 2017.
ISNAD Tatlı, Halim vd. “KATILIM BANKACILIK HİZMETLERİNDE TÜKETİCİ TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: BİNGÖLDE BİR UYGULAMA”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 9/2 (Ağustos 2017), 65-80.
JAMA Tatlı H, Varol A, Alakuştekin A. KATILIM BANKACILIK HİZMETLERİNDE TÜKETİCİ TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: BİNGÖLDE BİR UYGULAMA. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2017;9:65–80.
MLA Tatlı, Halim vd. “KATILIM BANKACILIK HİZMETLERİNDE TÜKETİCİ TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: BİNGÖLDE BİR UYGULAMA”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 9, sy. 2, 2017, ss. 65-80.
Vancouver Tatlı H, Varol A, Alakuştekin A. KATILIM BANKACILIK HİZMETLERİNDE TÜKETİCİ TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: BİNGÖLDE BİR UYGULAMA. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2017;9(2):65-80.