İçinde bulunduğumuz çağda iletişim, ticaret hayatında merkezi öneme sahip bir
unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. İş ortamında süregelen formel ve informel
iletişimin kendine özgü dinamiklerinin ortaya konulması ise özellikle iktisat,
işletme ve sosyoloji disiplinleri açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmada;
işletme iletişiminin merkezinde bulunan satış görevlileri, biriktirdikleri sosyal
sermaye açısından mercek altına alınmakta, iş ortamında edinilen sosyal
sermayenin çalışana sağladığı avantajlar ve yol açtığı dezavantajlar
disiplinlerarası bir bakış açısıyla ve saha araştırması yoluyla ortaya
konulmaktadır. Sosyal sermayenin maddi ve manevi yararları sebebiyle çalışanlar
tarafından önemsendiği ve pozitif bir değer olduğu düşünülen sosyal sermaye
olgusunun zamanla olumsuz bir değere dönüşebildiği bulgulanmıştır. Çalışma;
ayrıca, sosyal sermaye kavramının iş ortamında ve sosyal hayatta nasıl daha etkin
hale getirebileceği konusunu tartışmaya açmaktadır.
Communication in our age is deemed to have a central role for business trade.
And intrinsic dynamics of formal and informal communication at the workplace
have been specifically critical for economics, business management and
sociology. In this study, sales employees who happen to be in the core of business
communication are put under the lens in terms of social capital they accumulate.
Pros and cons of social capital are presented with an interdisciplinary
perspective and through a field research study. It has been found that tangible
and intangible benefits provided by social capital appear to be appreciated by
sales employees to a great extent, yet the social capital that has been thought of a
sole positive value could become negative with time. The study, furthermore,
opens a discussion about how social capital can be effectively practiced by
employees both at their workplace and in their social lives.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 1 |