Younger individuals may have a tendency to nostalgia, similar to older individuals. Based on this assumption, in this study, it is aimed to examine the possible nostalgia tendency of generation Y consumers, who are considered to be postmodern consumers. For this purpose, the data of study were obtained with face-to-face interview, which is one of the qualitative data collection techniques. The interviews were held with 23 participants who visited a nostalgia-themed cafe in Eskişehir between 10.04.2019 and 20.04.2019. A semi-structured interview form was used to determine the opinions of participants. The findings obtained as a result of the study revealed that although participants consisted of relatively young individuals representing generation Y consumers, they had nostalgic tendencies. The results of the study are important in terms of revealing the consumption preferences of generation Y consumers with a tendency to nostalgia.
Postmodern Consumer Nostalgia Tendency Retro Marketing Generation Y Eskişehir
Genç yaştaki bireyler, ileri yaşta olan bireylere benzer bir şekilde nostaljiye eğilim duyabilmektedir. Bu varsayımdan hareketle gerçekleştirilen bu çalışmada, postmodern tüketiciler olarak ele alınan Y Kuşağı tüketicilerinin olası nostalji eğiliminin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın verileri, nitel veri toplama tekniklerinden yüz yüze görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Görüşmeler, 10.04.2019 ile 20.04.2019 tarihleri arasında Eskişehir’de nostalji temalı bir kafeyi ziyaret eden 23 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların görüşlerini belirleyebilmek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular, katılımcıların Y Kuşağı tüketicilerini temsil eden görece genç bireylerden oluşmasına rağmen nostalji eğilimlerinin mevcut olduğu sonucunu ortaya koymuştur. Yapılan çalışmanın sonuçları, Y Kuşağı tüketicilerinin nostaljiye eğilimli tüketim tercihlerinin ortaya çıkarılması açısından önemlidir.
Postmodern Tüketici Nostalji Eğilimi Retro Pazarlama Y Kuşağı Eskişehir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 13 Sayı: 1 |